ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לפני פתיחת הקלפיות • צפו בראיון

דרעי ל'בחדרי': "לא פוסל אפשרות שלא נעבור את אחוז החסימה"

יממה וחצי לפתיחת הקלפיות: יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התיישב מול המצלמות לראיון מיוחד עם 'בחדרי חרדים', בו השיב על שורת שאלות בנושאים מגוונים הנוגעים לרשימתו, לשיתוף הפעולה הפנים חרדי ולממשלה העתידית, גילה מה מפחיד אותו והזהיר מפני השאננות | ראיון מיוחד

 דרעי ל'בחדרי': "לא פוסל אפשרות שלא נעבור את אחוז החסימה"
דרעי בראיון היום לארי קלמן צילום: בחדרי חרדים

מיוחד: יומיים בלבד קודם הבחירות, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתייצב לראיון מיוחד בפני כתב 'בחדרי חרדים', בו הוא מדבר על החשש לקראת הבחירות, החשש מהיום שאחרי, על אפשרות לממשלת אחדות עם 'הליכוד' ו'כחול לבן', על שיתוף הפעולה עם 'יהדות התורה', על אלי ישי וגם מתי הוא חושב לפרוש.

"אלה ימים לא פשוטים כיוון שאני רואה את מה שנתניהו עושה ושומע את הציבור הכללי הספרדי הרחב שמתחבר למסרים שלנו, אבל יש הסכמה לאומית רחבה שבבחירות הללו חייבים להציל את בנימין נתניהו וזה חודר לצערי גם לציבורי החרדי - זה דבר שמפחיד אותי", אומר דרעי. 

הוא מגלה, "אני שידרתי כל הזמן עוצמה לאנשים שאנחנו חזקים, ועכשיו אני אומר את האמת, זה חשש רחוק שלא נעבור את אחוז החסימה אבל אני לא פוסל אותו, גם אם ש"ס תקבל 4 - 5 - 6 מנדטים, מבחינתי זה דבר מסוכן מאוד - בשביל להתמודד עם המטלות שלנו אנחנו חייבים כוח".

האם יכול להיות שנתניהו טועה, יכול להיות שהוא יהיה עם המפלגה הגדולה בעקבות קמפיין הגיוועאלד, אבל הוא ישתה לכולם את המנדטים ולא תהיה לו קואליציה?

"אני חושב שהוא טועה", קובע דרעי בראיון ל'בחדרי חרדים' ומסביר, "אני לא רואה מאיפה נתניהו הביא את הסקר הזה שהשמאל וגנץ עוקפים אותו בארבעה חמישה מנדטים, הסקרים שאנחנו רואים הם לא כאלה - אני אומר לך שבסוף נתניהו יקבל יותר מנדטים מגנץ, אני אומר את זה בוודאות. נתניהו מנסה למכור לציבור דבר שהוא לא נכון, שהנשיא לא ייתן לו להרכיב את הממשלה וזה לא נכון - הנשיא יטיל על מי שיביא 61 ממליצים".

אולי טעיתם שסגרתם את הדלת בפני גנץ? ברגע האמת ראש הממשלה יילך לממשלת אחדות וישאיר אתכם בחוץ, הוא כבר עשה את זה.

"אני הצעתי בכל במה וגם שלחתי לראש הממשלה את השר יריב לוין באופן רשמי, הצעתי שנתניהו שרוצה ממשלת ימין אז בוא נעשה הסכם ונפרסם אותו לציבור כי אנחנו לא נלך לשום ממשלה בלי הליכוד והליכוד לא יילך לשום ממשלה בלי החרדים. זה לא קרה עד עכשיו". 

צפו בראיון המלא:

אז כדאי להשאיר דלת פתוחה עם גנץ?

"אין לנו מה לנהל איתו שיחות, זה מצב היפותטי שהוא יקבל את המנדט מהנשיא, הוא לקח את המצע של יש עתיד אין לזה סיכוי - אם לא נחזק את כוחנו שלנו ושל יהדות התורה זו תהיה מכה קשה", מבהיר השר דרעי.

"ישנה שאננות" 

דרעי מציין בראיון ל'בחדרי חרדים' כי גם בכנסת "לצערי הרב יש שאננות, יש שאננות קשה, אתה לא רואה בחירות ברחוב החרדי, מחרתיים זה יום דין. זה על החיים של כל משפחה ומשפחה, כוללים, גיוס, הנחות בארנונה, קצבאות ילדים, ישיבות והכל עומד ביום שלישי על כף המאזניים".

שיתוף פעולה עם יהדות התורה

"אני הלכתי עם יהדות התורה בתום לב, כיוון שכל הקדנציה האחרונה עשינו כל מאמץ לשיתוף פעולה גם עם ליצמן אבל כמובן עם משה גפני בצורה הכי אדוקה שיכולה להיות, הייתי משוכנע שהציר הזה יעבוד... לצערי חוץ מהציר שהיה עם משה ליאון וגם שם כל פעם היה חריקות, כל הציר האחר לא הוכיח את עצמו", מאשים דרעי. 

לדבריו, "הפקנו לקחים, יותר אין צירים, זהו זה, נגמר, פעם אחת ניסינו, רואים שמילה היא לא מילה, דיבור הוא לא דיבור, אם אין אני לי מי לי נקודה סוף פסוק", כך דרעי.

אריה דרעי בראיון ל'בחדרי חרדים'

יו"ר ש"ס מתייחס לניסיון של 'דגל התורה', לנגוס קולות בבני התורה הספרדים, "אין לי הסבר מה הם עושים, הצעתי שנעבוד יחד ונכנס את שלושת המועצות שכל עדה תצביע למפלגה שלה ולהתאחד - לצערי אף אחד לא קיבל את ההצעה הזאת", הוא מאשים, "הם עושים דברים שמנסים לפגוע, שאין בהם שום תועלת". 

למה לא ניסית אתה להביא את 'הפלג הירושלמי'? 

"אתה צריך להכיר אותי, בשעת בחירות לא הותרו אצלי כל הדברים, אני יודע שזה לא הציבור שלנו, זה ציבור ליטאי והם צריכים להסתדר בתוך הציבור שלהם. אני אומר לך באחריות מוחלטת שרוב מצביעי 'כסא רחמים' של הרב מזוז יצביעו לש"ס, אבל אם חברנו ב'יהדות התורה היו אומרים לאנשי 'כסא רחמים' המקום שלכם בש"ס, אנחנו לא רוצים אתכם, הם היו היום נמצאים איתנו", קובע דרעי.

הטלת ווטו על מינוי אלי ישי לתפקיד שר? 

אין לי מושג שזה קורה, אני אמרתי לראש הממשלה אז כשהיה מדובר שהוא יצטרף לסמוטריץ', אין לי שום בעיה שהוא ייקח אותו ולא היה לי שום וטו, אבל כשהתברר לי שראש הממשלה הוא השושבין והוא הדוחף וממליץ לאלי ישי שר על חשבון הפוּל הכללי על חשבון הממשלה, אמרתי לנתניהו: אתה גורם לי לנזק בתוך הציבור הספרדי זה לא העניין שלך, אנחנו נטפל בזה. הוא ירד מהסיפור הזה".

אתה תהיה יותר חשדני כלפי 'יהדות התורה'? 

"ברור שאני לא אלך בעיניים סגורות, וברור שאני לא אתן להם להוביל ולא באופן אוטומטי עושים בלוק, אבל יש כמובן נושאים שצריכים שיתוף פעולה, יש את חוק הגיוס וחוקים אחרים, אבל מה שהיה לפני, זה לא יהיה עוד הפעם".

אריה דרעי ראיון מיוחד ש"ס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד