ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
איש עניו וצנוע

הנוסח על מצבתו הפשוטה של הגרמי"ל לנדא

"מילא מקום אביו והיה רב ואב"ד בני ברק": ככלות השבעה וכמנהג חב"ד, הקימו היום (ראשון) את המצבה לרבה של עיר התורה והחסידות הגרמי"ל לנדא זצ"ל | צפו בהקמה והעלייה לציון 

הנוסח על מצבתו הפשוטה של הגרמי"ל לנדא
הקמת מצבת הגרמי"ל לנדא זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מצבה פשוטה הוקמה היום (ראשון) מעל קברו של הגאון החסיד רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, גאב"ד בני ברק, שנטמן במרומי הר הזיתים בירושלים, בסמוך לציון אביו הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל, במלאת השבעה להסתלקותו.

על פי צוואת הגרמי"ל לנדא, מצבת קברו חפה מגינוני כבוד ונעדרת סופרלטיבים אותם אנו רגילים לראות על קבריהם של גדולי ישראל. התארים כמו גם שאר הטקסטים, מאופקים ואינם מתארים את דמותו של גאב"ד בני ברק שהלך לעולמו זה עתה.

קברו של הגרמי"ל לנדא זצ"ל

על המצבה נכתבו מילים פשוטות ונוסח המצבה המלא מובא לראשונה ב'בחדרי חרדים': "פה נטמן הרב התמים ר' משה יהודא ליב זללה"ה לנדא בן הרב ר' יעקב זללה"ה והנולד מהאשה מרת חיה מינא ע"ה, מילא מקום אביו והיה רב אב בית דין דבני ברק. העמיד תלמידים הרבה בישיבת תומכי תמימים. היה מקושר לכ"ק האדמו"ר רבי מנחם מענדל מליובאוויטש נבג"מ זי"ע. נלב"ע במוצאי שבת כ"ד אדר שני ה'תשע"ט". 

על דופן המצבה מופיע: "הרב משה יהודה לייב לנדא מבני ברק", והיא הוקמה הבוקר על ידי חברת "אבני חסד" שבונה מצבות בהר הזיתים. 

 

הרב משה יהודה לייב לנדא הקמת מצבה הר הזיתים רבה של בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד