י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בכירי העירייה והמשטרה סיירו בטף לטף

בסיור של בכירי עיריית מודיעין-עילית ומפקדי המשטרה: ארגון 'טף לטף' מעניק מענה מושלם ואיכותי לצורכי הילד המתמודד

בכירי העירייה והמשטרה סיירו בטף לטף
ראש העיר ובכירי המשטרה בטף לטף צילום: יח"צ

במסגרת יום המעשים הטובים שחל השבוע, ראש עיריית מודיעין-עילית, הרב יעקב גוטרמן ובכירי משטרת המחוז סיירו בבית 'טף לטף' בעיר, כחלק מתהליך חיבור הדרגים המקצועיים לעבודה בשטח. המבקרים, שנדהמו מהיקף הפעילות החריג, שמעו סקירה מקיפה על מגוון האמצעים שמעמידים ב'טף לטף' לרשות הילד המתמודד, לזרז את התפתחותו ולהקל את התמודדותו.

מייסדת 'טף לטף' הגב' שרייבר יחד עם בתה מנהלת המקום הגב' שיינפלד, אירחו את האורחים הנכבדים במטבח המוסד, המהווה את בריח התיכון של הפעילות בגני 'טף לטף'. הילדים המתמודדים מכינים לעצמם מדי בוקר ארוחות בוקר קלות מעשי ידיהם. מלאכת הכנת הארוחות מקדמת את התפתחות הילדים הרוכשים יכולות אישיות שישרתו אותם במהלך חייהם ומחזקת את תחושת הביטחון העצמי שלהם.

המטבח שמאובזר במיטב המכשור המתקדם ועומד בתקני בטיחות גבוהים, מונגש במיוחד לילדים נכים, כאשר הותקנו בו שכלולים רבים כמו שיש המתכוונן בצורה חשמלית בהתאם לגובה הילד, כדי שגם לאלו המרותקים לכיסאות גלגלים תהיה האפשרות למצות את הפוטנציאל הטמון בפעילות המטבח. כמו כן נרכש 'שולחן אור' המותאם לצרכי התלמידים השונים, ומדריכות המקום מפקחות על כלל הפעילות בשימת לב ואחריות אישית.

במסגרת הסיור נחשפו האורחים לפיתוח מתקדם פרי יצירתם של עובדי הארגון שגם זכה בפרס משרד החינוך. מדובר במערכת ממוחשבת וייחודית המאפשרת לתלמיד לקדם את כישורי הקריאה שלו באופן שיאפשר לו להשלים את הפערים מול יתר בני גילו, הנוכחים הביעו התפעלות רבה מהיצירתיות שהפגינו בארגון.

בהמשך נכנסו כולם לבית הכנסת שהותאם והונגש כך שיתאים לתלמידים החובשים את ספסליו של בית הכנסת, הפעיל בעשרים ואחת שנות קיומו של הארגון.

לקראת סיום התכנסו כולם לסכם את הביקור באולם הפעילות המרכזי, שם נשאה דברים נרגשים מייסדת הארגון הגב' שרייבר, ששיתפה את הנוכחים בתחושתה שאינה נותנת לילדים אלא מקבלת מהם, כמו אימא שמעניקה לילדיה ללא גבול אבל את הסיפוק האמיתי חשה דווקא כאשר הילד מחזיר משוב כמו חיוך. אנחנו מרגישים את הסיפוק בכל התקדמות של החניכים שלנו, זה מה שנותן לנו את הכוח להמשיך הלאה.

דגש מיוחד שמה הגב' שרייבר על שיתוף הפעולה המלבב והמלא בין 'טף לטף' למערכת העירונית ובעיקר עם ראש העיר הרב יעקב גוטרמן וצוות לשכתו, שעומדים תמיד לעזר וסיוע בכל צורך שמתעורר ונותנים עיניהם לראות שלא חסר מאומה והמקום מתפתח לשביעות רצון כולם. המייסדת לא חסכה שבחים מהגורמים העירוניים, שלדבריה, רואים במוסד חלק בלתי נפרד מפעילות החינוך של העיר, ומפגינים מחויבות מלאה להתפתחותו והתבססותו לאורך כל עשרות השנים בהם הוא קיים.

מפקד מחוז ש"י, ניצב משה ברקת, הביע את הערכתו לפעילות העצומה של הארגון והזכיר את התגייסות המשטרה לימין הארגון בכל צורך שעולה. מפקד תחנת המשטרה במודיעין עלית, סגן ניצב עמוס דמרי, הפתיע את המשתתפים כאשר שלף 'ווסט עמידה' המסייע ליציבותם של ילדים נכים ושיתף את הנוכחים כי שמעון אוחנה מתחנת המשטרה בעיר החליט להעניק אותו כתרומה משוטרי התחנה לארגון מתוך הכרה בערך החיבור בין המשטרה לקהילה.

אחרון נשא דברים ראש העיר הרב יעקב גוטרמן, שכינה את הארגון 'פנינת החמד' של העיר. ועמד על כך שהמקום מגשר ומחבר בין הקהילות השונות. ראש העיר ציין את העובדה שהארגון נחשב כאחד מהמצטיינים בישראל. "מאז שבאתי לעיר לפני 19 שנה ועד היום, הארגון שינה את פניו וניצב כיום בשורה הראשונה בכל הארץ" אמר.

לפני שהתפזרו העניק ראש העיר תעודות הוקרה למפקדי המשטרה ניצב משה ברקת וסגן ניצב עמוס דמרי, כהוקרה על הסיוע והשותפות עם הארגון.

משטרה מודיעין עילית עירייה ילדים מיוחדים מתמודדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד