ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כל מה שאתם צריכים לדעת

מחר: יותר משישה מיליון יוכלו לממש את הצבעתם באלפי קלפיות

פחות מ-24 שעות לרגע המכריע: יותר משישה מיליון יוכלו לממש מחר את הצבעתם באלפי קלפיות באלפי קלפיות המפוזרות בכל רחבי הארץ ולהכריע מי יהיו הדמויות שירכיבו את הכנסת ה-21 • מה הן שעות ההצבעה? היכן מצביעים? • 'בחדרי חרדים' עם כל מה שאתם צריכים לדעת

מחר: יותר משישה מיליון יוכלו לממש את הצבעתם באלפי קלפיות
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל ויעקב נחומי, פלאש 90

מחר (שלישי), שלושה חודשים אחרי שישראל היטלטלה במערכת בחירות סוערת במיוחד - 6,339,279 בעלי זכות הצבעה יוכלו לממש את בחירות באלפי קלפיות המפוזרות בכל רחבי הארץ, ולהכריע מי יהיו הדמויות שירכיבו את הכנסת ה-21.

ברחבי הארץ יוצבו לא פחות מ-10,720 קלפיות, והחל מהשעה 7:000 בבוקר יוכלו כל בעלי זכות ההצבעה, קרי אזרחים שמלאו להם 18 שנים, לממש את בחירתם בקלפי המשויכת אליהם - עד לסגירת הקלפיות בשעה 22:00.

גם בבתי החולים יוצבו קלפיות ובהם החולים המאושפזים יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית ב-190 קלפיות שיוצבו בבתי החולים השונים. בבתי הסוהר ובבתי המעצר יוצבו 58 קלפיות. ובשניהם ההצבעה תהיה בין השעה 8:00 ל-20:00.

המצביעים כבר קיבלו לבתיהם את ההודעה לבוחר המפרטת את מקום הקלפי שבה הבוחר רשום; גם באתר הבא של ועדת הבחירות המרכזית, תוכלו למצוא את הקלפי אליה שויכתם לפי פרטיכם האישיים.

יצוין כי אין חובה לבא עם ההודעה לבוחר, אך מומלץ לצורך איתור מהיר של שמכם. חובה להגיע עם תעודה מזהה שהיא או תעודת זהות, או דרכון או רישיון נהיגה עם תמונה. 

חרדי מצביע בבחירות 2015. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ובינתיים, משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ בכדי לאפשר לכלל בעלי זכות הבחירה להגיע בבטחה ולממש את זכותם להצביע באלפי קלפיות הפזורות ברחבי הארץ.

ההיערכות המשטרתית הושלמה בתום עבודה מטה ארוכה וסדורה שנוהלה על ידי מנהלת ארצית מיוחדת בחטיבת המבצעים, ובכפוף לאחריות הלאומית של וועדת הבחירות המרכזית לכנסת.

במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, מחר החל משעות הבוקר המוקדמות, יפעלו כ- 17,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים, מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים - יותר מ-10,000 קלפיות הפרוסות במעל 4,000 ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

משטרת ישראל מדגישה כי לא תאפשר הפרת סדר או עבירות על חוק הבחירות, ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ניסיון לביצוע עבירות אלו, כל זאת בכדי לאפשר ליום הבחירות לכנסת להתקיים באופן תקין.

כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע, לאתר ולפעול כנגד כל פעילות בלתי חוקית, שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך קיומן התקין.

לצד ההיערכות המבצעית סביב ריכוזי הקלפיות, נערכת משטרת ישראל בכדי לתת מענה הולם גם לאירועי השגרה ולמאות אלפי המטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה והכבישים ביום השבתון. שוטרי התנועה והסיור יתפרסו ברחבי הארץ בכדי לפעול להסדרת התנועה בכבישים ולהכוונתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל.

משטרת ישראל קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להוראות השוטרים.

בחירות קלפי הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד