י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עלולים להפסיד

נתניהו מסביר: מדוע השמאל שונא אותי כ"כ?

נתניהו דואג: "אם הליכודניקים ששומעים אותי עכשיו נשארים בבית אנחנו מפסידים" • האם לאחר הבחירות הוא ישמור את תיק הביטחון לעצמו?

נתניהו מסביר: מדוע השמאל שונא אותי כ"כ?
נתניהו צילום: הדס פרוש / פלאש 90

יום לפני הבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו בבליץ ראיונות. הפעם בריאיון לאראל סג"ל ה-103fm בו פרס את ההצלחות של הממשלות ברשותו, הסביר את מידת החששות שלו מהפסד בבחירות הנוכחיות ואיך הוא מתמודד עם ההשמצות נגדו במהלך השנים. 

"כל ההשמצות נובעות מדבר אחד - לגנץ ולפיד אין מה לומר מול ההישגים הכבירים שהובלתי אליהם. מדינת ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מבחינה כלכלית, פריחה מדינית אדירה ועוצמה ביטחונית כבירה. אין להם מה להגיד מול הכלכלה החופשית שעשינו כאן, מעצמת הסייבר שביננו, העובדה שהתיירות בשיא, הצמיחה בשיא, התוצר לנפש בשיא, אבטלה בשפל של כל הזמנים".

"הם אומרים 'רק לא ביבי'. אך הציבור מבין ורואה. בשבוע אחד נפגשתי עם טראמפ בוושינגטון והבאתי הכרה אמריקאית בגולן. באותו שבוע נפגשתי עם פוטין, החזרתי את זכריה באומל חלל צה"ל. בתווך היה כאן נשיא ברזיל, מעצמה של רבע מיליארד בני אדם שהיו אנטי ישראלים והוא היום מחבק את ישראל והכותל. לפיד מנגד הלך למקרון שגינה את הסיפוח ברמת הגולן".

נדמה לי שהשנאה כלפיך היא חסרת תקדים. מדוע?

"כי אני עושה את ההיפך מנרטיב השמאל. יש לחלק מהם תפיסה כלכלית הפוכה משלי. אני מקל על עסקים קטנים, ביטלתי כל מיני רגולציות כדי לאפשר ייבוא חופשי והם מביאים את ניסנקורן לכלכלת הסתדרות ריכוזית. אני הולך קדימה ולא אחורה.

"כולם יודעים המדיניות הכלכלית שלנו הפכה אותנו למעצמה עולמית. אם לא הייתי מוריד את המס לא היו כאן אלפי סטארטאפים. הם לא מוכנים לסלוח לי על כך שהרסתי את מודל שלהם לשלום. גנץ ולפיד כאנשי שמאל חושבים שכדי לעשות שלום צריך לקבל את ההסכמה של הפלסטינים ומשם לקבל את ההסכמה של העולם הערבי ושל שאר העולם.

"כדי לקבל את ההסכמה הפלסטינית צריך מבחינתם לעקור 90 אלף יהודים ולהסתכן בהכנסת חמאסטן ליהודה שומרון. אני נגד זה. אני הולך בדיוק הפוך. לא הולך לשלום מתוך חולשה אלא מתוך עוצמה כלכלית, מודיעינית, טכנולוגית וגאווה מדינית. אני מקבל את כל העולם, את טראמפ, פוטין, ראש ממשלת יפן, נשיא סין וזאת מבלי שוויתרתי על כלום.

אני מקבל את ההכרה הזאת וקורה כאן משהו אדיר. בזכות העולם אני מקבל תמיכה של מנהיגי העולם הערבי. מכבדים אותי כי אני עומד בגאון וגאווה על הזכויות שלנו. הם רוצים ויתורים לפלסטינים ואני בא מתוך עוצמה. מתוך העוצמה נפורר את הסרבנות וההתנגדות הפלשתינית".

הדברים שאמרת על הסיפוח זה דבר רציני? זה לא בלון ניסוי?
"בוודאי שזה דבר רציני. דיברתי על כך כבר חודשים ארוכים עם אנשי טראמפ. עם או בלי הסכם אני לא רואה מצב בו נעקור אפילו מתיישב אחד. במשך שמונה שנים בלמתי לחצים של ממשל אמריקאי אחר, נדרשתי לעצור את הבנייה ובכל זאת בנינו. אני מתכוון לנסות לקבל הסכמה אמריקאית על החלקת החוק הישראלי על כל גושי ההתיישבות כפי שקרה עם הגולן. לא אעקור אף מתיישב. אמרתי זאת גם לאובמה, גם לביידן וגם לידידי דונלד טראמפ. הדבר העיקרי שצריך להבין היום הוא שלא אוכל לעשות זאת אם לא יהיה ליכוד גדול".

"התקשורת מנסה להרדים את הליכודניקים"

אתה משחק באש בקמפיין הגוועלד הזה. יכול להיות שלא יהיה לך גוש. מפלגות בימין יקרסו.
"זה לא נכון. בסקר אתמול בדקנו שיש פער של 5% של אנשי לפיד וגנץ בלהט לעומת אנשי הליכוד שיושבים בבית. בוז'י וציפי הובילו אז בסקרים ב-2015, הערתי את האנשים ברגע האחרון והגיע נחשול אדיר של מצביעים. התקשורת אומרת שאנחנו מובילים אך אין לי 61 ממליצים ומנסים להרדים את הליכודניקים. אם הליכודניקים יישארו בבית נפסיד ונקבל את לפיד כראש הממשלה. הליכוד חייבת להיות המפלגה הגדולה אחרת סביר להניח שהנשיא יפיל את הרכבת הממשלה על לפיד וגנץ. כשהליכוד הוא המפלגה הגדולה זו הדרך היחידה להבטיח את הרכבת הממשלה. אחרת לך תסמוך על אחרים. אל תאמינו לתקשורת שמרדימה אתכם".

נראה לי שמבינים שאתה באמת לחוץ מהפסד"מנענו את האסון ב-2015. אנחנו רוצים למנוע גם את האסון הבא. חייבים לצמצם את הפער. אם אני אהיה המפלגה הגדולה אקח את כל מפלגות הימין".

גם בימין לא יחלקו על תבונתך המדינית ביטחונית אך יש תחושה שהפקרתם את ניהול ענייני הפנים. יש כאן פקידות על סטרואידים, בג"ץ שלא סופר את הכנסת ותחושה שבכל הקשור לניהול ענייני הפנים אתם לא פועלים. יש לך בשורה בנושא? אתה יותר מכולם מבין את הכוח שנוצר לפקידות כאן.
"יש הרבה מה לעשות וזה תהליך ארוך.

אנחנו עשינו דברים אדירים בכלכלה, בגז, סייבר, בתשתיות ובמקביל גם הסרנו רגולציות. אני עומד בראש ועדה ובשלוש שנים העליתי את מדינת ישראל למקום ה-17 בדירוג הבינלאומי. עשינו דברים אדירים פה. האם יש עדיין שלטון פקידות? בוודאי שכן. הרבה דברים שרצינו לעשות לא יכולנו כי לא היה לנו רוב להשיג את החקיקה הנדרשת. אם הליכוד יהיה גדול יהיה לנו רוב".

"לא אחזור על הטעות של עזה"

ב-2009 הבטחת את התמוטטות שלטון חמאס. ב-2019 אנחנו מדברים על הסדרה. אולי לא כדאי לא למכור אשליות ולהכיר שהמציאות השתנתה?

"אני בהחלט לא יוצא למלחמות מיותרות. אני רוצה שכל אם ואב ידעו שאני מתייחס לבניהם כאילו הם הילדים שלי אך אנחנו ערוכים למערכה רחבה. מרגע שיצאנו מעזה נכנס חמאס וקשה להוציא אותו משם כפי שקשה להוציא את האסלאם הקיצוני מאיראן. ביחס לרצועת עזה אנחנו פועלים חזק.

"בארבע וחצי שנים האחרונות לא נהרג אף ישראלי אך הרגנו מעל 300 מחבלים שניסו לפרוץ את הגדר ולחטוף חיילים ואלפי נפצעו. נפגשתי עם המון מנהיגים ערבים ושאלתי כל אחד מהם האם היו מוכן לקחת את עזה אם נכבוש אותה? יהיו לנו למי למסור אותה? התשובה תמיד הייתה לא.

"לפעמים הדבר הנבון ביותר זה לתת את המכות הקשות האלה ולא לעשות זאת עבור אבו מאזן היה שמח אם היינו עושים את העובדה מלוכלכת בשבילו. אני לא אחזור על הטעות של עזה כפי שרוצים לעשות גנץ ולפיד ביהודה ושומרון. אני פועל בעזה בצורה אחראית ותקיפה. אני מוכן לשלם על כך מחיר פוליטי אך זה ולא מוכן לשלם מחיר דמים על מלחמה שלא תיתן שום דבר. אם לא תהיה ברירה נצא למערכה רחבה".

תשמור את תיק הביטחון אצלך?

"אני לא מחלק תיקים גם לא לעצמי כי זה לא בכיס שלנו. בינתיים זה בכיס שלהם. אני זועק כאן זעקה אמיתית. אם אנשים לא יתעוררו ולא יאמינו לי יקרה פה אסון".

בנימין נתניהו ראש הממשלה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד