י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו בראיון ל'בחדרי' • צפו

איך הגיב נתניהו לחקירות גפני, ליצמן ודרעי?

פחות מ-12 שעות לפתיחת הקלפיות בחר רה"מ להעניק ראיון מיוחד לאתר 'בחדרי חרדים' במהלכו התייחס לשורה של נושאים • החשש ממשלת אחדות ומעליית לפיד • החשש של עולם התורה • המסר לאריה דרעי • חקירות רה"מ והח"כים החרדים • וגם: איך הגיב כששלפנו את 'המבשר'?

איך הגיב נתניהו לחקירות גפני, ליצמן ודרעי?
ראש הממשלה נתניהו בראיון לארי קלמן צילום: בחדרי חרדים

פחות מ-12 שעות לפתיחת הקלפיות: ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להעניק את הראיון האינטרטי האחרון שלו - דווקא לאתר 'בחדרי חרדים', במשרדו השוכן במעון הפרטי בבלפור.

במהלך הראיון התייחס רה"מ לסכנה הניצבת בפני עולם התורה, לחשש של דרעי מאחוז החסימה, על מצביעי הליכוד החרדים, על הברית של לפיד ובנט ש"נכפתה עליו", על אפשרות למהפך אמיתי של גנץ ולפיד. רה"מ לא חסך גם בביקורת על הנשיא ריבלין "יטיל על השמאל". 'בחדרי חרדים' מגיש לכם את הראיון המלא.

בימים האחרונים אתה מזהיר שוב ושוב כי "שלטון הימין בסכנה" ו"צריך להצביע רק למחל", אתה לא חושש שבסוף תשתה את המנדטים של כחלון ובנט ותישאר ללא קואליציה? 

קודם כל אני קורא לכל הליכודניקים ותומכי הליכוד וגם תומכי הימין שנמצאים בבית לבוא ולהצביע. אנחנו רואים בסקרים שלנו, כולל מלפני שעה, פער של בין 6 ל-7 אחוזים של מצביעי ליכוד שנמצאים בבית; זאת לעומת מצביעי לפיד וגנץ. זה פער עצום. זה כמעט שניים וחצי-שלושה מנדטים שיושבים בבית. 

הם מצביעים ליכוד אבל הם קונים את ההרדמה של התקשורת שאומרת להם "זה בסדר - נתניהו מנצח. שמעתם את גנץ ולפיד בשעתיים האחרונות? הם באים ואומרים: 'אנחנו ננצח, יש לנו שלושה ארבעה מנדטים הפרש'. אין דרך שהנשיא ריבלין לא יטיל את זה עלינו', ואני אומר יש סכנה אמתית כזאת.

חסר באמת את פייגלין לצורך הקואליציה, למה שלא תרים אליו טלפון?

קודם כל, אפשר הרבה דברים ואנשים גם יבטיחו. אבל אתה מכיר את הביטוי בלדינו (ביידיש), "גיי ווייס", לך תדע. מה אתה יודע מה יהיה. הדרך הבטוחה להקים ממשלה זה לשלול מהם את התירוץ שלצערי מכינים אותו - שכיוון שהם יותר גדולים, גם אם יש פחות ממליצים, אז הם ירכיבו את הממשלה.

אגב, לדעתי זה לא ראוי. משום שלא צריך לקבוע רף של 61, כי לא בטוח שיהיה לנו; ויכול להיות מאוד שלא יהיה לנו. אבל אם יהיו לנו 57 ממליצים וללפיד גנץ יהיו 54 ממליצים, אפילו אם הם יותר גדולים -היה צריך להטיל את זה על מי שיהיו לו יותר ממליצים.

אבל הנשיא ריבלין אמר שאם לא יהיו לאף אחד 61 ממליצים, הוא יטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר?

זה לא ראוי אבל זה יכול לקרות. ולכן קודם אלו שבבית, וזה המון אלו שבבית - זה בין שניים לשלושה מנדטים תומכים בליכוד שיושבים בבית.

יש חשש במפלגות החרדיות שברגע האמת תזניח אותם ותלך לממשלת אחדות עם לפיד; ואנחנו רוצים להציג לך את החשש החרדי מלפיד. זה עיתון הבוקר, עיתון 'המבשר', בו מתפרסם מה יהיה באם לפיד יהיה רה"מ, לגבי חוק הגיוס. יש חשש אמיתי ברחוב החרדי, אתה יכול להרגיע אותו?

הפוך. הרי מה יקרה? למה לקחתי את לפיד פעם שעברה? רציתי לקחת אותו? הרי בנט כפה עליי. אני הרי רציתי להכניס את המפלגות החרדיות. נלחמתי על זה עד הרגע האחרון, אבל לא הצלחתי לשבור את זה.

האם הם יעשו לי את התרגיל הזה עוד פעם? לא יודע, אבל אני אפנה מיד לכל המפלגות החרדיות ואקח אותם. אגב, כמה מהצופים שלכם יודעים שזה גנץ ולפיד? אנשים חושבים שזה גנץ – אבל אחרי גנץ יש לפיד, זו רוטציה. אתה מצביע גנץ, או לא מנעת הצבעת גנץ, בעצם הבאת את לפיד לממשלה.

אנחנו מכירים את החשש מלפיד

לכן אני אומר לכם. אתם רוצים למנוע את זה?. אז אלה שיושבים בבית, אלה שמהססים, או מתלבטים - תצביעו ליכוד.

אתה קורא גם לחרדים להצביע ליכוד?

יש הרבה מצביעים חרדים ומצביעים מסורתיים של הליכוד בין החרדים וזה לא גורע מאחרים, זה היה קיים כבר בבחירות הקודמות, וזה יכול להיות גם כעת.

המפלגות החרדיות מאוד חוששות מתרחיש שבו חרדים יצביעו לליכוד והן תאבדנה מכוחן

אין מה לחשוש. הם יצליחו והם ידידים אמתיים. כולם אגב, כל המפלגות החרדיות - ליצמן, אריה וגפני ידידים אמתיים.

דרעי נמצא בחשש גדול שלא יעבור את אחוז החסימה

הוא לא צריך לדאוג ואני גם בדקתי את זה. אף אחד לא ייקח ממנו. אני פונה קודם כל לאנשים שנמצאים בבית. מנדטים, הרבה מנדטים. וצריך להבין, אם אנחנו לא משנים את זה, אז אגיד לך מה יקרה - מה שיקרה הוא שיטילו על לפיד וגנץ, הנשיא יטיל עליהם, כמו שהם מתרברבים עכשיו, והוא יפנה מיד לעבודה ולמרץ ויקים קודם כל את הבלוק השמאלי היסודי.

אז הוא (גנץ) יקבל את התמיכה של איימן עודה, אתם כבר שמעתם את זה ואז הוא יפרק מפלגה אחת או שניים בימין והוא יקים ממשלת שמאל. אסור שהמדינה תחזור שמאלה, היא חייבת להמשיך בדרך שלנו – דרך הימין. והדרך להבטיח את זה עכשיו, היא לקרוא לכל המתלבטים, לכל השאננים וכל אלה שמתכווננים לקחת יום חופש וללכת לים עם המשפחה ללכת ולהצביע מחל.

הדרך להבטיח את זה עכשיו לכל המתלבטים ולכל השאננים ולכל אלו שמתכוונים לקחת יום חופש וללכת לים עם המשפחה, ללכת ולהצביע מחל.

ראש הממשלה, לאורך כל הקמפיין של הליכוד, שמענו גם מראש הממשלה בעצמו - שמצביעי גנץ תומכים בפיקציה, יש מאחוריו שורה של אנשים שמשווקים אותו להמונים. השאלה היא – גנץ בעצמו היה מוכן ללכת לעימות תקשורתי, ובאמת אנחנו לא מצליחים להבין מה גורם לראש הממשלה לסרב לעימות שכזה?

לא יודע, אני שוקל, יש עוד כמה שעות, נחליט.

הזכרת את המפלגות החרדיות. עשינו גוגל לפני שנכנסנו לכאן. היו לפחות ארבעה פעמים שהם איימו לפרוש מהממשלה - ליצמן אף פרש מהממשלה בגלל חילולי השבת. זה לא קצת נמאס עליך? אולי הם יהיו פחות משותפים טבעיים בפעם הבאה? אגב, יש מי שקורא להם 'סחטנים'

יאיר לפיד קורא להם סחטנים - אני קורא להם שותפים, ושותפים טובים. קודם כל, הם אנשים ברמה אינטלקטואלית גבוהה מאוד, אני חייב להגיד. ואנשים שיש לנו מורשת משותפת. מורשת ישראל, זה  מחבר הרבה. וזו לא הצגה.

אני יושב פה כל שבת וקורא את פרשת השבוע - חוץ מהשבת הזאת, בגלל הבחירות - אני כמעט תמיד קורא את פרשת השבוע ויש לי בבית גדול בתורה, בני אבנר. זו לא הצגה. זה לא משהו שמשרד פרסם אמר לי לעשות.

גם שאני עושה פה את חוג התנ"ך על שם חמי הנפלא, שמואל בן ארצי זיכרונו לברכה, זו לא הצגה. לכן זה חיבור אמתי בינינו; והשותפות הזאת הולידה דברים נפלאים לכלל ישראל. השותפות גם הולידה דברים נפלאים לעולם התורה וכל זה נמצא בסכנה כעת.

יכולים לא להקשיב לי, יכולים להאמין לתקשרות ולקשקושים האלו. וגם אני מבין את המפלגות הקטנות. הם חששות. אבל אין להן מה לחשוש. אם נקום למחרת ונקבל כראש ממשלה את לפיד וגנץ, ואנחנו יודעים מה זה יהיה - אז ישאלו למה לא הקשבנו לו עכשיו

אתה קורא לחקירות שמתנהלות נגדך "רדיפה", ואנחנו רואים בתקופה האחרונה שכל ראשי המפלגות החרדיות בחקירות; ליצמן, דרעי ועכשיו גם גפני. אתה חושב שרודפים גם אותם?

אני יכול להגיד לך רק דבר אחד, אם אתה מאמין כמו שאני מאמין, כמו שאני מאמין שהם מאמינים, אתה מתגבר על זה. קודם כל, מגדל הקלפים הזה יתמוטט, ואני בטוח שכך גם לגביהם - שאתה מאמין בנצח ישראל זה נותן לך הרבה כוחות - ואת כל הדברים האלה אנחנו מוכרחים להמשיך

במקרה של הפסד, אתה תלך הביתה או שתישאר כיו"ר האופוזיציה?

אני אומר לכם באמת, אני אהיה יו"ר האופוזיציה. אסור שלפיד יהיה ראש ממשלה.

אתה תישאר בכנסת או תלך הביתה?

התשובה היא כן. אבל זה תלוי בכם.

שאלה לסיום: ממשלת אחדות - תהיה או לא תהיה?

לא תהיה.

בנימין נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד