ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

לייקווד: הצעיר החרדי גנב ממארחיו לשעבר

צעיר חרדי נתפס לאחר סדרת גניבות שביצע מתיבות דואר של תושבים בעיירה • התברר: הצעיר עבד בעבר במאפיית המצות המקומית, והיה מתארח בבתי התושבים • סוף גנב

ישיבת לייקווד
ישיבת לייקווד

סיוט שהטריד את תושבי לייקווד בשבועות האחרונים, בא לקיצו שלשום (ד).

מזה מספר שבועות מסתובב לו גנב מסתורי בשכונות החרדיות של לייקווד ומרוקן בשבתות את תיבות הדואר. הגנב נהג להוציא מהתיבות את המכתבים בהם היו צ'קים או דברים יקרי ערך אחרים.

כך למשל, בשבת לפני שבועיים, נגנבה מתיבת הדואר של יהודי חרדי בשכונת וואסט גייט, קופסא ובה פאה יקרה שנשלחה מניו יורק בדואר. בשבת האחרונה נגנבה מתיבת דואר באותה שכונה מעטפה מרשות המיסים בה היה צ'ק של החזר מס שקיבל יהודי חרדי תושב המקום.

ארגוני חברים, שומרים והמשטרה, העלו מספר אפשרויות באשר לזהותו של הגנב אך לא מצאו פיתרון לתופעה. בצר להם התקינו תושבי השכונה מצלמות אבטחה מסביב לשכונה שהובילו לגנב.

ביום ד' האחרון הבחין תושב לייקווד בצעיר חובש כובע קסקט, ניגש לתיבת הדואר שלו ומוציא ממנה מכתבים. התושב מיהר לתיבת הדואר, והצעיר שהבחין בו השליך את המכתבים על הריצפה, ומיהר לברוח מהמקום.

הארגונים והמשטרה שהוזעקו למקום, ניסו לאתר את הצעיר, אך הוא נעלם. ארגון 'השומרים' התפרש ברחבי האזור, ובשעות הצהריים הבחינו המתנדבים בצעיר המדובר פוסע לכיוון מאפיית המצות של לייקווד והזעיקו את המשטרה.

השוטר שהגיע ביקש מהצעיר את תעודותיו. ושאל אותו לאן פניו מועדות, הצעיר טען כי הוא עובד במאפיית המצות. אלא שהמשטרה שעקבה אחריו גילתה כי הוא פנה לרכב שהמתין לו סמוך למאפיה.

בחיפוש ברכב מצאו השוטרים עשרות מעטפות אותן רוקן הצעיר, רובן מעטפות של ראשות המיסים, בהן היה צ'קים של החזר מס. בחקירתו של מנהל מאפיית המצות, התברר כי הצעיר הישראלי הגיע ללייקווד לפני שנתיים למשך מספר חודשים בכדי לעבוד במצות, כפי שנוהגים עשרות צעירים ישראלים חרדים מדי שנה.

בשנה בה עבד במאפייה התארח הצעיר בבתיהם של תושבי לייקווד, והשנה, כאשר לא התקבל לעבודה במאפיית המצות, החליט להתפרנס מגניבות של תיבות דואר בבתיהם של אנשים שעשו עימו חסד בעבר ואירחו אותו.
לייקווד גניבה חרדים חובש כיפה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד