ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

טרגדיה במודיעין עילית: בת 7 טבעה בנחל - ונפטרה בבית החולים • וידאו ותמונות

יעל שפר, בת 7, תושבת מודיעין עילית, שאמורה הייתה לחגוג ביום ב' יום הולדת, טיילה עם משפחתה ליד אגם שנוצר ליד שכונת חפציבה במודיעין עלית - ונסחפה במים • כוחות הצלה הוזעקו וכעבור שעה רווית מתח ודאגה - נמצאה הילדה ללא דופק ונשימה • פונתה במסוק ל'תל השומר' - שם נפטרה • הלוויתה נערכה לפני שבת בבית העלמין סגולה בפתח תקווה • תמונות ווידאו מהזירה הסוערת

כוחות ההצלה בסמוך לנחל מודיעין; צילום zaka line
כוחות ההצלה בסמוך לנחל מודיעין; צילום zaka line



יעל שפר, בת 7 - שאמורה הייתה לחגוג יום הולדת ביום שני הקרוב - נסחפה הבוקר (ו') באגם שנוצר ליד שכונת חפציבה, כתוצאה מהשטפונות בנחל מודיעין הזורם סמוך למודיעין עילית, שעה שיצאה לטיול עם בני משפחתה.

פנחס שפר, אבי המשפחה, אברך כולל, הזעיק את כוחות החילוץ, שפתחו בחיפושים אחר הילדה. כעבור שעה אותרה הילדה, ופונתה לבית החולים 'תל השומר' באמצעות מסוק, כשהיא ללא דופק וללא נשימה.

דקות ספורות לאחר שהגיעה לבית החולים - נפטרה הילדה. הלוויתה נערכה לפני שבת בבית העלמין סגולה בפתח-תקווה.

מדובר באסון שני במשפחה בתקופה האחרונה. לפני כחודש וחצי נפטר סבה, הרב אהרן שפר ז"ל, מחשובי תלמידי החכמים בשכונת רמת אלחנן בבני-ברק, לאחר שתקופה קצרה קודם לכן גילו הרוופאים כי המחלה הממאירה מקננת בקרבו.

מחקירה ראשונית עולה, כי הילדה יצאה לטייל עם אביה באזור האגם, שהגיע - כמידי שנה בעת החורף - כמעט עד לבתים הקיצוניים של שכונת חפציבה. בשלב מסוים נעלמו עקבותיה והאב הזעיק את כוחות ההצלה.

במשך כשעה פעלו הכוחות לאיתור הילדה. בכוחות השתתפו כיתת כוננות של העיר, משטרה, יחידת הגיפאים של זק"א, כוחות מד"א, איחוד הצלה וכיבוי, כאשר כוחות רבים נוספים מוזעקים למקום.

לאחר כשעה מורטת עצבים, אותרה הילדה באחד מערוצי הנחל, מרחק של מאות מטרים מהמקום בו נעלמה. הילדה נמשתה מהמים, כשהיא ללא דופק וללא נשימה.



מתנדב זק"א, יהודה הרציג, שביצע סריקות עם הג'יפ שלו, איתר את הילדה כשהיא בתוך המים, וחילץ אותה לרכבו. יהודה דיווח בשמחה בגל הקשר הארצי של 'איחוד הצלה': "מצאתי את הילדה, אני מתחיל בפעולות החייאה, תדאגו לכוון את המסוק המשטרתי למקום בו אני נמצא".

המסוק חילץ אותה מערוץ הנחל לכיוון נקודת הביטחון, שם המתינו כוחות איחוד הצלה ומד"א, אשר פתחו בפעולות החייאה מלאות בילדה, ומשם היא פונתה לבית החולים - שם, כאמור, נפטרה.

שמואל סגל, מפקד זק"א מודיעין עילית, סיפר ל'בחדרי חרדים', תוך כדי נסיעה עם אמבולנס זק"א לבית החולים תל השומר, כי הוא מקווה שהמשטרה לא תדרוש את נתיחת הילדה, וכי יתכן שהלווית הילדה תיערך עוד לפני שבת.

נורית צמח, דוברת משטרת ש"י, אמרה ל'בחדרי חרדים', כי מחקירה ראשונית עולה כי האב ראה את בתו משחקת ליד המים, ולאחר מספר דקות דיווח למשטרה כי הוא אינו רואה אותה, וכי הוא חושש לחייה. "אנו יודעים מה סיבת המוות, כך שלכאורה לא נדרוש את נתיחת הילדה שטבעה למוות".

הסערה כאן • כל הדיווחים באתר 'בחדרי חרדים':
השלג המיוחל עטף את הבירה עם שחר • תמונות מרהיבות
מאות משפחות נצורות בשכונת 'חפציבה' בשל השטפונות
תנור גרם לשריפה בבית ספר בירושלים
האם הסערה הבריחה את 'אנשי הכותל'? • גלריה רוחנית

חיים שפירא, תושב מודיעין עילית, סיפר ל'בחדרי חרדים', כי אבי הילדה הוא אברך תושב שכונת חפציבה, שיצא לצלם את משפחתו בנוף שנוצר מאחורי שכונת חפציבה.

נחל מודיעין עלה אתמול על גדותיו והציף את הכביש היחידי המחבר את השכונה לשאר חלקי העיר מודיעין עלית. 3,000 תושבי שכונת חפציבה לא יכלו לצאת מהשכונה.

אוטובוסים ורכבי ביטחון של העירייה הובאו, כדי להעביר תושבים אל תוך השכונה וממנה החוצה.

תמונות מהזירה • צילום נפתלי איזנברג, 'סופר סטודיו' מודיעין עילית























טביעה נחל גשם מודיעין עילית ילדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד