י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רבע מיליון מצביעים

הניצחון של דרעי והבכיות של נשיא המועצת ניצחו את הסוקרים 

האסטרטגיה של חיבוק דרעי לנתניהו במערכת הבחירות השיגה תוצאה מרשימה והביאה להישג נדיר • הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' ארי קלמן בטור מסכם כיצד שר הפנים אריה דרעי מנע מביבי לשתות מנדטים לש"ס. החולשה של חכם שלום שלא מנעה ממנו לצאת במסוק 

הניצחון של דרעי והבכיות של נשיא המועצת ניצחו את הסוקרים 
חכם שלום כהן פורץ בבכי בכינוס ש"ס בבנייני האומה צילום: יעקב כהן

כשראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיזור הכנסת והליכה לבחירות, במפלגה אחת ידעו גם ידעו כי הם הולכים על בטוח. השר אריה דרעי, שהתברר שהוא אריה חזק בכל מה שקשור בלהבין פוליטיקה, הביא לניצחון שגם אם נשארו לו שונאים הם הורידו את הכובע בפניו.  

ש"ס, שעמדה מתחילת הדרך על גבול אחוז החסימה בסקרים, בו בזמן שכל העת כולם הספידו אותה עם בקושי 4 מנדטים ואחיה האשכנזים רצו לעזור לה ב"מפץ חרדי" מדומה, לא אמרה נואש. בקמפיין מבריק, דרעי חיבק חזק חזק את ראש הממשלה ובתוצאה הסופית הוכיח כי ביבי לא שתה ממנו ולו קול אחד, בשונה מבנט ופייגלין שנשתו בענק. 

הקמפיין שלווה במאות סרטונים שגרפו מאות אלפי צפיות, לצד המסרים שהותירו את כולם פעורי פה, בד בבד עם מהלכים חשאיים של פירוק אבן אחר אבן להחזיר הביתה את כל הקהילות הספרדיות והרבנים מדן ועד באר שבע, יצרו אווירה מחד אך הותירו את החשש של דרעי עדיין מפני שאננות. 

דרעי לא נח והשבוע האחרון נתן את אותותיו. נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, שלמרות חולשתו מאז נפל בשבת לפני מספר חודשים ומאז נחלש, יצא במסוק לכל ערי השדה והופיע בהדרו בכינוס רבנים ענק בבנייני האומה, שם פרץ בבכי - דמעות שחלחלו עמוק בקרב כל 3000 הרבנים שלא נותרו אדישים.  

אך למרות כל זאת - מי שראה את דרעי במוצאי שבת האחרון, לאחר השיעור השבועי של הראשון לציון בבית הכנסת היזדים בירושלים, לא יכל שלא להבין כי מדובר במשהו רציני. דרעי היה נשמע סדוק בגרונו והתחנן על נפש התנועה ומפעל חייו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שהיה בסכנה מיידית.

הוא לא דיבר כך כהצגה או כקמפיין "גיוועלד" שהפך לטרנד החדש מפני שתיית קולות. השאננות בציבור ניצבה כל העת מול עיניו של אריה כמו גם הסקרים אחרונים ששוב הציבו את ש"ס על גבול החמשה מנדטים ולא הוסיפו כלל למצב הרוח. 

חד וממוקד כמו שרק אריה דרעי יודע, הוא רווה אתמול נחת עם מעל לרבע מיליון מצביעים ששמעו לקולו של נשיא מועצת חכמי התורה ודמעותיו שלא שבו ריקם. מי שראה את החגיגות ופרצי השמחה באולם בשמואל הנביא, שאפילו לא נראו שדרעי ניצח את אלי ישי ב-7 מנדטים מול 0 בבחירות הקודמות.

תוצאות בחירות 2019 הם יום הדין של כל הסוקרים שלא יודעים לספור את ש"ס. דרעי, בעזרת הנציגים ברחבי הארץ שעובדים כל השנה ומתייצבים כחיילים בשעת אמת, עשה את הבלתי יאומן.  

ולסיום, נסכם זאת כך: אם דרעי היה נופל היו לו מכלול אדיר של תירוצים, החל ממשתה המנדטים של נתניהו ועד לאיחוד של אלי ישי עם יהדות התורה והחדירה של יהדות התורה לערי הפריפריה. דרעי היה ממוקד מטרה, כמו תמיד הוא גם הצליח. 

 

ש"ס חכם שלום כהן אריה דרעי ניצחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד