י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ללא פרסומות

המצ'ינג השקט שמתקרב לאיטו אל היעד

תופעה חריגה בנוף המצ'ינגים: בית מדרש הגר"א בראשות הגאון רבי אוריה עינבל שליט"א שובר שיא: קמפיין מימון המונים הראשון שנעשה ללא פרסומות כלל

המצ'ינג השקט שמתקרב לאיטו אל היעד
בית מדרש הגר"א צילום: באדיבות המצלם

בגל המצ'ינג שסוחף את הציבור החרדי, חשבנו שראינו כבר הכול. מוסדות "עטרת שלמה", "יששכר באהליך" "איחוד מוסדות גור" ו"בית מתתיהו" גרפו עשרות מיליונים במסעות גיוס ההמונים שלהם, ועדיין, מתברר שיש מה חדש בענף.

את החידוש מביא הפעם "בית מדרש הגר"א" בראשות הגאון רבי אוריה עינבל שליט"א, המפורסם בשיעוריו המעמיקים ביסודות היהדות. ההפתעה היא דווקא דווקא מכיוון אחר: קמפיין ללא כל פרסומות, עם יעד יחסית צנוע של 400,000 ש"ח, ומתברר הקמפיין נע אט אט לכיוון הגעה אל היעד.

הרב י. ב. המעורה בנעשה מאחורי הקלעים של המצ'ינג מספר שדרך הפעולה שבחרו ב"בית מדרש הגר"א" חסכונית במיוחד: אף לא מודעה אחת בעיתונות וללא שידורי רדיו. מעגל התלמידים והאוהדים של הגר"א עינבל התגייס בימים האחרונים במסירות ובהתלהבות גורפת, כאשר השמועה על קמפיין מימון ההמונים עוברת מפה לאוזן, בדואר אלקטרוני מחבר לחבר.

מתברר שאת קמפיין מימון ההמונים ניתן לבצע באמצעות גיוס של הציבור עצמו לפרסם, כאשר הדבר נעשה במרץ מתוך אמונה בחשיבות המפעל "בית מדרש הגר"א" עבור עולם התורה כולו.

"בית מדרש הגר"א" מהווה תופעה ייחודית ומעניית בעולם התורה: קבוצות של בחורי ישיבות ואברכים, מהישיבות המובילות, מתכנסת לשיעורים מדי ערב ושיעורים שבועיים מפי הגר"א עינבל שליט"א ויתר רבני בית המדרש: הגאון רבי נתן רוטמן שליט"א, הגאון רבי אליהו מאיר פיבלזון שליט"א, הגאון רבי אורי הולצמן שליט"א ועוד כוחות עולים וחדשים בעולם התורה כהגר"י לוי והגר"י רצקר שליט"א.

בנוסף, מקיים "בית מדרש הגר"א" ימי עיון לבחורים ואברכים; "המשך הזמן" העוסק מדי בין הזמנים בסוגיות ליבה של מחשבת ישראל; שבתות עיון והתעלות; מסגרות לימוד שונות, ביניהן – לימוד שבע דפי גמרא ליום, לימוד נ"ך, לימוד משנה לעומקה ועוד.

"בית מדרש הגר"א" מהווה עוגן רוחני עבור טובי הבחורים והאברכים בעולם הישיבות. אברך צעיר שנחשף לאתר השיעורים של "בית מדרש הגר"א" אומר לנו כי "לפני כשנה התחלתי לצפות בשיעורים של הרב פיבלזון והרב אוריה באתר, שמעתי רעיונות חדשים, והתחלתי להבין את היופי וההיגיון של התורה... יש כאלה שמדברים אל הלב, והדברים שלהם הם משיבים את הנפש, אל יוצרה, אל עמה, אל אלוקיה".

אברך אחר, מוותיקי בית המדרש סיפר בהתרגשות: "רק גאון כמו הרב עינבל יכול לחשוב על רעיון כזה – להפגיש בין אברכים יחודיים לבחורים יחודיים, ובכך לאפשר לבחור ללמוד מהאברך איך אפשר למצוא את המקוריות בתוך התורה, איך ניתן למנף אותה לצמיחה, לשמחה בתרה, לרצון לשייכות, ולאברך - להפוך את המקוריות שלו, את האנטי-ממסדיות, לממסד בעצמו".

גדולי ראשי הישיבות הביעו תמיכה נלהבת במפעלי "בית מדרש הגר"א", כאשר הגאון רבי יהושע אייכנשטיין ראש ישיבת "יד אהרן" אף התבטא כי "צריך למצוא את הדרך איך להתחבר לפי הדור שלנו... בית מדרש הגר"א יכול לתת מענה... ודאי שיש צורך גדול לדבר הזה של בית מדרש הגר"א".

אנשי הקמפיין עובדים במרץ כדי להגיע בשעות האחרונות שנותרו אל היעד הצנוע, אך ההכרחי להמשך פעילות בית המדרש. שעת סיום הקמפיין היא 10 בערב היום (ד).

 

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד