י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עכשיו הם נחשפים

הפרסונות מאחורי הצלחת הענק של ש"ס

מי עומד מאחורי "ביבי צריך אריה חזק"? ומי אלו שאחראים על הקמפיין הממוקד, המקצועי והמעודכן של ש"ס • שלושת מנהלי הקמפיין: אבי לרנר, יענקי ביכלר ואורן אלימלך שהיו מאחורי הקלעים של ההצלחה המסחררת, נחשפים

הפרסונות מאחורי הצלחת הענק של ש"ס
אורן אלימלך ואבי לרנר עם האחים יענקי ויום טוב ביכלר צילום: באדיבות המצלם

לאחר שכבר הספידו אותה, טענו שהיא איננה רלוונטית והמעיטו בערכה, מפלגת ש"ס הפכה להפתעת הבחירות הבלתי מעורערת שהובילה סדר יום חדש במדינת ישראל. חרף התחזיות העגומות שצפו לה ארבעה מנדטים, הכתה המפלגה בתדהמה את מיטב הסוקרים והדוגמים עם הישג כביר של שמונה מנדטים. בהחלט הישג מרשים. משיחות עם גורמים בכירים במפלגה, נדמה שאפילו האופטימיים ביותר לא ציפו לתוצאות המדהימות שהחלו לזרום אמש עם המדגמים הראשוניים.

מאחורי ההצלחה חסרת התקדים של תנועת ש"ס, ניצב הקמפיין המבריק "ביבי צריך אריה חזק" – קמפיין מקצועי וחדשני שגיבשו ויצרו שלושת מנהלי הקמפיין אבי לרנר, יענקי ביכלר ואורן אלימלך. אורן אלימלך ואבי לרנר הם בעלים שותפים במשרד הפרסום 'גל אורן-לרנר' מקבוצת BSD, אשר חבר למשרד היח"צ 'ביכלר יחסי ציבור' בבעלותו של האסטרטג יענקי ביכלר. המשרד, שמתמחה באופן ייחודי בפנייה למגוון ציבורים והוכיח את עצמו בקמפיינים פוליטיים מובילים, הוכיח גם כעת שהוא יודע כיצד לפנות לכל קהלי היעד במדינת ישראל.

לראשונה במפלגת ש"ס, הובילו אנשי הקמפיין לניצחון כביר שטרם נראה כמותו בהיסטוריה הפוליטית של תנועת ש"ס. "הסלוגן הראשון – ביבי צריך אריה חזק", מסביר אחד ממנהלי הקמפיין בשיחה מיוחדת לאחר הניצחון, "הגיע על רקע סקרי עומק שביצענו, שהראו כי קהל היעד המסורתי של תנועת ש"ס הוא ימני ותומך נלהב של ראש הממשלה נתניהו. גרמנו להם להבין שבקולותיהם לתנועת ש"ס, הם תומכים למעשה בראש הממשלה".

כבר בימים הראשונים להשקתו, נחשב הקמפיין של תנועת ש"ס לפורץ דרך בזירה התקשורתית. כל התקדמות בקמפיין, כל סרטון תדמית שיצא לאורך המסע, זכו לכיסוי תקשורתי בערוצים השונים ונחשפו במדיות המובילות. יודעי דבר מספרים על קמפיין ממוקד מטרה, עם מסרים מדויקים, שנגע ללבם של מצביעי ש"ס הותיקים והחדשים. המסע התקשורתי של ש"ס, שכלל כמאה סרטונים חדשניים שצברו מאות אלפי צפיות, עשרות שידורים חיים, כנסים ואירועים, נמשך על פני תקופה של חודשיים בהובלת משרד פרסום 'גל אורן-לרנר' ומשרד היח"צ ביכלר אסטרטגיה ויחסי ציבור.

לאורך תקופת הקמפיין הושקו גם הסלוגנים "בכבוד שלך ש"ס" ו"בקלפי רק מרן", שריגשו את הציבור וגרמו לו לנהור אל הקלפיות. פעילים ותומכים ותיקים ציינו את ההתרגשות שאחזה בהם נוכח העוצמה של מרן והכבוד שהציבור רוחש לו גם לאחר שנים מעת הסתלקותו. 

מנהלי הקמפיין מציינים כי הוא היה הראשון בתולדות ש"ס שעשה שימוש מתקדם במדיה המקוונת והרשתות החברתיות. מדובר בקמפיין דיגיטל ממוקד שפנה לקהלי יעד מסורתיים באמצעות הרשת המקוונת. על מנת ליצור שיח חדשני ופורץ דרך בקרב תומכי ש"ס מסורתיים, הקמפיין הדיגיטלי הביא את דברם של רבנים ומובילי דעה שמקובלים על המגזרים כולם. בסרטונים השונים שהפיקו אנשי הקמפיין באמצעות משרד 'גל אורן-לרנר' ו'ביכלר יחסי ציבור', השתתפו רבנים מובילים דוגמת הרב יגאל כהן, הרב זמיר כהן והרב שלום ארוש.

בנוסף, בלט הקמפיין בהובלתם בראייה אסטרטגית. "גם בקמפיין ה'געוואלד'", אומר אחד מבכירי הקמפיין, "ש"ס הקדימה את מפלגת הליכוד ויצאה לקמפיין מסודר שפנה למגוון קהלי יעד מהציבור החרדי, הדתי והמסורתי. התוצאה דיברה בעד עצמה: בעוד שמפלגות ימין אחרות התרסקו נוכח קמפיין ה'געוואלד' של הליכוד, מפלגת ש"ס הגבירה את כוחה ויצאה לניצחון מוחץ".  

האנשים שכאמור ניהלו את הקמפיין, הם אבי לרנר, אורן אלימלך ויענקי ביכלר. לרנר הוא בעלים משותף במשרד הפרסום 'גל אורן-לרנר', המשמש כיועצו הקרוב של ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת וכיועץ אסטרטגי של העיתון 'ישראל היום'. לרנר ליווה גם את הקמפיין הנוכחי של מפלגת ש"ס במסגרת עבודתו כיועץ תקשורת בכיר וכבעלים משותף במשרד הפרסום שחתום על ההצלחה. לרנר, אחד מיועצי התקשורת הבכירים בישראל, חתום על ייעוץ תקשורת עבור גופים מובילים במשק הישראלי, בתוכם גם מפלגת הליכוד.

היועץ האסטרטגי הבכיר יענקי ביכלר, שיחד עם אחיו יום טוב המשמש כשותפו במשרד 'ביכלר יחסי ציבור', מלווה את ש"ס מאז 2015 בשורת קמפיינים חשובים. ביכלר, שנחשב לאחד היועצים האסטרטגיים הבכירים במגזר החרדי ונחשב לאיש אמונו של יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, שימש בפועל כמנהל וכרמטכ"ל הקמפיין. ביכלר מייצג במשרד היח"צ שבבעלותו כ-50 לקוחות וליווה בשנים האחרונות את נשיא המדינה רובי ריבלין. במערכת הבחירות המוניציפליות האחרונות שימש ביכלר כאסטרטג של תנועת ש"ס. ביכלר הוא האיש שחתום על מגוון מהלכים תקשורתיים פורצי דרך במהלך הקמפיין.

אורן אלימלך, מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום 'גל אורן', פיקד בפועל על מהלכי הקמפיין והוא האיש שחתום על ההישג הנוכחי של תנועת ש"ס. עם צוות קריאייטיב מהשורה הראשונה ועשרות עובדים מקצועיים שניהלו את הקמפיין המבריק לכל אורכו, הוביל המשרד שבראשותו את הקמפיין החדשני. אלימלך, אחד האנשים המשפיעים ביותר במדיה החרדית והדתית, משמש כמנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום 'גל אורן'. המשרד הינו המוביל והגדול ביותר מבין משרדי הפרסום במגזר החרדי והדתי, המייצג שורת גופים מובילים במשק הישראלי דוגמת בנק הפועלים, אל על, תנובה, ישרכארט, אגד, מוזיאון ישראל ותאגיד המיחזור אל"ה. בין היתר, ליווה אלימלך את מפלגת הבית היהודי במסגרת קמפיינים פוליטיים בולטים, ביניהם הקמפיין "בנט זה אח" שליווה את קמפיין הבית היהודי בבחירות 2013 שנחשבו להישג כביר.

לצד מנהלי הקמפיין שהובילו את התנועה לניצחון שהיכה את כל התחזיות, פעל כל העת צוות רחב ומקצועי שניהל את המערך התקשורתי, ההסברתי והקריאייטיבי שלו. הבולטים שבהם, מלבד עובדי משרד הפרסום שלאחרונה הכירו את ביתם רק בשעות המאוחרות של הלילה, הם אשר מדינה המשמש כדובר מפלגת ש"ס והאיש שהיה חלק בלתי נפרד מההצלחה הנוכחית; לבנת ניזרי ששמשה כדוברת הקמפיין וייעצה לשר התחבורה ישראל כץ; ואורי איגרא המשמש כאחראי יחסי ציבור מטעם 'גל אורן-לרנר' והיה כתב הדתות של גלי צה"ל.

ש"ס אורן אלימלך יענקי ביכלר גל אורן לרנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד