י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מלאכת ההרכבה

למרות הניצחון: הקשיים והדרמות הצפויים לנו בדרך לקואליציה

לאחר הניצחון הגדול של ליל אמש, גם של נתניהו עצמו, גם של גוש הימין וכן הצלחתן האדירה של המפלגות החרדיות. מלאכת הרכבת הקואליציה לא צפויה להיות קלה. ליברמן לא יוותר על דרישתו בנושא חוק הגיוס ושאר המפלגות הקטנות יידרשו לא מעט מה שיביא למאבקים בתוך 'הליכוד'

למרות הניצחון: הקשיים והדרמות הצפויים לנו בדרך לקואליציה
ליצמן/כחלון/דרעי צילום: ניר קידר, הדס פרוש ותומר נויברג, פלאש 90

בעוד שנראה היום כי הקואליציה הבאה של נתניהו מובטחת עוד טרם התברר אם 'הימין החדש' עברה את אחוז החסימה, עדיין קיימים קשיים רבים במלאכת הרכבתה, שצפויה להתחיל ביום ראשון הקרוב.

מי שצפויות להיות דמויות המפתח בהרכבת הקואליציה, הן הסיעות החרדיות כשבאמתחתן בין 15 ל- 16 מנדטים והן עשויות להפוך לכוח העיקרי בקואליציה הבאה, כל זאת באם ישכילו לגשר על הפערים ויפעלו במשותף, שאז הן יהיו השותפה הגדולה בקואליציה.

המוקש העיקרי שנראה כעת הוא אביגדור ליברמן, שצפוי להתעקש לקבל תיקים גדולים, ייתכן ואף תיק הביטחון, בנוסף לתיק אותו החזיק במשך הקדנציות האחרונות, תיק הקליטה. אלא שגם תנועת ש"ס הצהירה כי תדרוש את תיק זה.

גם מ'איחוד מפלגות הימין' העבירו כבר את דרישותיהן לתיקים ובהם תיק המשפטים ותיק החינוך. אלא שבמהלך הקמפיין, רמז נתניהו, כי שני תיקים אלו יישארו בידי 'הליכוד' כאשר היא תדרוש לעצמה מכסה גדולה של תיקים.

בנוסף, סמוטריץ' רמז כי ידרוש את תיק הדתות, שכידוע עומד בראש סדר העדיפויות של ש"ס, לצד תיקים נוספים אותם הם ידרשו, כגון הפנים, פריפריה, לצד סגני שרים.

קרב נוסף שצפוי להתרחש במהלך גיבוש הקואליציה הוא מנהל התכנון, שעבר מידי משרד הפנים לידי משרד האוצר על פי דרישתו של שר האוצר כחלון שכחלון שגם הפעם צפוי לדרוש זאת ובש"ס יבקשו לקבל חזרה את המנהל לידיהם.

בראש הדיונים, צפוי לעמוד חוק הגיוס שתוקפו יפוג בעוד מספר שבועות, כאשר השר לשעבר אביגדור ליברמן הצהיר, כי העברת חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית תהיה דרישתו לכניסה לקואליציה.

עיקר הקרב צפוי להתנהל בתוך 'הליכוד', כאשר יותר מידי חברים לטושים את עיניהם למעט מידי תפקידים ובהם גם לתיקי החוץ והאוצר.

כך או כך אפשר לסכם, כי מי שיכול להיות היום רגוע בנוגע לתפקידו הבא הוא סגן השר יעקב ליצמן, שאיש אינו לוטש עיניים למשרד הבריאות, כאשר הערכה היא ש'יהדות התורה' תבקש משרד נוסף. 

יהדות התורה אריה דרעי משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד