י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסוכנות ברמה גבוהה

נלחם עבור דאעש: דרעי דורש לבטל אזרחותו

שר הפנים הגיש, באמצעות פרקליטות מחוז מרכזי, לבית המשפט לעניינים מינהליים במחוז מרכז, בקשה לביטול אזרחותו הישראלית של עבדאללה פואד עבדאללה חג'לה שהתגורר בג'לג'וליה וכעת מצוי מחוץ לישראל

נלחם עבור דאעש: דרעי דורש לבטל אזרחותו
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

שר הפנים הגיש, באמצעות פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), לבית המשפט לעניינים מינהליים במחוז מרכז, בקשה לביטול אזרחותו הישראלית של עבדאללה פואד עבדאללה חג'לה שהתגורר בג'לג'וליה וכעת מצוי מחוץ לישראל.

את הבקשה הגיש השר אריה דרעי לאחר שהתגלה כי חג'לה ביצע מעשים שיש בהם משום הפרת אמונים למדינת ישראל, בגלל שנטל חלק פעיל בארגוני הטרור דאעש וגַ'בְּהַת א-נוּסְרָה.

במקביל, הוגשה בקשה להורות כי לא יותר לחג'לה להיכנס לישראל, לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים או עד למתן הכרעה בבקשה לביטול האזרחות, כיוון שבכניסתו של חג'לה לישראל יש סכנה ממשית לביטחון המדינה ולשלום הציבור.

בבקשה נאמר כי חג'לה, אשר עזב את ישראל בשנת 2013, נלחם כשש שנים בשירות ארגון הטרור דאעש, וארגוני טרור נוספים בסוריה, ובכלל זה בארגון "ג'בהת אלנצרה". כמו כן מאז יציאתו את ישראל וכניסתו לסוריה, חג'לה נעשה חבר ארגון דאעש, התחתן עם שתי נשים, ואף נולדו לו ילדים. בנוסף לכך הוא מנהל את חייו מזה זמן רב כנתין של דאעש לכל דבר ועניין, המקבל על עצמו לחלוטין את אורחות החיים והאידיאולוגיה של הארגון, שהוכרז כארגון טרור.

כמו כן, על פי מידע מודיעיני עדכני עולה, כי מחג'לה נשקפת מסוכנות ברמה גבוהה, מכיוון שהוא אוחז באידיאולוגיה קיצונית, ובעל יכולת ברורה לבצע פיגועי טרור. בנוסף לכך, חג'לה הביע את שאיפתו לבצע פעילות בשם דאעש גם בישראל וכי בכוונתו לחזור ישראל בקרוב מאוד.

דאעש ג'בהת א-נוסרה שלילת אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד