י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שהחריב את מפלגת השלטון

עריפת הראשים הקבועה: מחפשים מחליף לגבאי

ללא מנין, מי צריך גבאי? מפלגת 'העבודה' יצאה שרוטה וחבולה ממערכת הבחירות הזאת. לא די שהגוש לא ניצח וימשיכו להיות מפלגת אופוזיציה, היא ספגה התרסקות עוצמתית | כעת מחפשים להדיח את היו"ר ולמנות במקומו מחליף עד לבחירות

עריפת הראשים הקבועה: מחפשים מחליף לגבאי
אבי גבאי בליל הבחירות 2019 צילום: פלאש 90

אחת המפסידות הגדולות של הבחירות הללו היא מפלגת 'העבודה' שהתרסקה מ-24 מנדטים לששה בלבד.

במפלגה כבר החלו כבר עם היוודע התוצאות לשגר חיצי ביקורת לעבר מי שהכישלון רשום על שמו - היושב ראש אבי גבאי. 

לאחר שכבר אמש דרש חבר הכנסת איתן כבל את התפטרותו של גבאי, דווח בחדשות 'כאן11' כי שמו של הח"כ הוותיק עמיר פרץ עלה כמי שעשוי להחליף את יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי, במידה ויוחלט להדיחו - עד לבחירות מחודשות.

שלשום במשדר הבחירות של 'ערוץ 13' אמר ח"כ איתן כבל מ'העבודה': "אין לי ספק שזה הרגע הקשה בתולדותיה של מפלגת העבודה, מעולם לא היינו במקום הזה. אני מקווה שגבאי יסיים את תפקידו כיו"ר המפלגה - אין לו שום זכות להמשיך ולו לדקה אחת בתפקיד".

במשדר ברדיו 'קול ברמה' הוא הוסיף ואמר כי הוא "לא פוסל את האפשרות שאתמודד על ראשות המפלגה בעוד 14 חודש. אני חושב על זה, זה לא משהו שאני פוסל".

בראיון אתמול לרשת ב' - הוסיפה לבקר גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ': "לא להתאחד עם מרצ ואפילו לא לבדוק את הנושא - זו היתה טעות קשה. ייתכן שלאבי גבאי לא היה את הניסיון הפוליטי הדרוש לחיבורים פוליטיים", הוסיפה.

נזכיר, אבי גבאי החל את דרכו הפוליטית בכנסת הקודמת כשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת 'כולנו' של משה כחלון, לאחר התפטרותו של בוגי יעלון מתפקיד שר הביטחון ומינויו של אביגדור ליברמן במקומו, עזב גבאי גם הוא את הממשלה ותקף את הממשלה בה ישב. 

כעבור כמה חודשים, התמודד על ראשות מפלגת 'העבודה' ובסיבוב שני מול עמיר פרץ, הוא ניצח.

כמה ימים לאחר ההכרזה על יציאה לבחירות, נפרד גבאי מהשותפות עם ציפי לבני בצורה מכוערת ומבישה לעיני המצלמות. כחודש וחצי לפני יום הבחירות הוא גרם לכך שהיא תוותר על הריצה העצמאית והיא פרשה מהחיים הפוליטיים. כעת הוא ניצב בעצמו בפני מצב של מיאוס.

המועמד הדתי ברשימת‏ 'העבודה' יאיא פינק, שלא נכנס, מתנצל בטוויטר: "לא רציתי שיכנס לתוך ענייני הבחירות, אז עושה את זה רק עכשיו באופן פומבי. מתנצל בשמה של מפלגת העבודה בפני ‎ציפי לבני על הדרך שבה הפרידה נעשתה. דרך ארץ קדמה לתורה".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מ'העבודה' (שגם לא נכנסת) בתגובה לפינק: "אף פעם לא מאוחר מדי להתנצל בצורה מכובדת כמו שאתה עושה את זה. אבל עניינית זאת בושה שאסור היה לנו לשתוק עליה בזמן אמיתי. התייסרתי על כך שלא קמתי מיד וצעקתי בשמנו. רק למחרת עשיתי זאת וגם זה היה מעט מדי".

אבי גבאי מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד