י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בעיצומה של שבת: רכב 'הצלה' פגע בילדה בת 4 בב"ב

רכב הצלה, שהיה בדרכו למחוסר הכרה בר"ג, פגע בילדה בצומת עזרא ודמשק אליעזר • 'הצלה גוש דן': "למרבה הנס אין פגיעות פנימיות. הועברה לאשפוז למעקב בלבד"

 תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

תאונת דרכים קשה אירעה בבני-ברק בשעות אחר הצהריים של שבת: ילדה כבת ארבע נפגעה מרכב של 'הצלה גוש דן' שחלף בצומת הרחובות עזרא ודמשק אליעזר שבשיכון ויזניץ - ונפצעה קשה.

כונני הצלה שהוזעקו למקום העניקו לה סיוע רפואי ראשוני, והיא פונתה במצב קשה, כשהיא בהכרה, באמצעות אמבולנס מד"א, לבית החולים 'שיבא' בתל השומר.

התאונה התרחשה סמוך לשעה 15:00, שעה שבה רכבים אינם נוסעים ברחובות בני-ברק.

ברכב נהג כונן של 'הצלה גוש דן', שמיהר לטפל במחוסר הכרה ברמת-גן.

הנהג הפוגע יצא מרכבו והעניק לילדה טיפול רפואי ראשוני, עד להגעת כונני הצלה נוספים.

על פי עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', הילדה הייתה יחד עם אימה על אי תנועה, ושניות אחדות לפני שכונן ההצלה חלף בסמוך לאי תנועה, הילדה התפרצה לכביש, ונפגעה מהרכב.

מ'הצלה גוש-דן' נמסר ל'בחדרי חרדים': "תורן השבת שהיה בדרכו למקרה חירום רפואי בשעות אחר הצהרים (שבת) פגע בילדה בת 4 שהתפרצה לכביש שלא במעבר חצייה. לדברי עדי ראייה, ככל הנראה, ביקשה הילדה לעבור לצד השני של הכביש, שם היו בני משפחתה.

"מיד עם התרחשות המקרה, החל הכונן להעניק טיפול רפואי מקצועי, כשבמקביל הוא מזעיק את צוות מד"א. כוננים נוספים מהארגון שחשו למקום סייעו בידו, ולאחר מכן פונתה הילדה לבית החולים 'שיבא' בתל-השומר, כשלפינוי מצטרף אחד ממתנדבי 'הצלה גוש-דן' לסיוע.

"בבדיקות של בית החולים התברר, כי למרבה הנס אין לילדה פגיעות פנימיות והיא הועברה לאשפוז לצורך מעקב בלבד".

ב'הצלה גוש-דן' מוסיפים, כי התופעה של סקרנות בקרב עוברי אורח להביט ברכב ההצלה המגיע לכתובת, ואולי אף לנחש במי הוא הולך לטפל, הינה מוכרת, ומתקיימת פעילות רציפה ועקבית להרחקת ילדים וסקרנים מנוהג פסול זה.

יחד עם זאת, מבקשים ב'הצלה גוש דן', מההורים להביא למודעות הילדים, כי גם בשבתות עוסקים המתנדבים בפעולות הקודש, ועל אף שהתנועה שובתת, על הילדים להיות מודעים לפעילות המתנדבים, לפנות עבורם את הדרך בבטחה, ולהימנע מלהתקרב לרכב ההצלה, למען בטיחותם ולמען צניעות המטופלים.
תאונת דרכים הולכת רגל הצלה הצלה גוש דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד