י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תוצאות לא אמת • המנדט ה-16 יחזור?

נתון הזוי: קלפי חרדית - 98% הצביעו ל'עבודה' - 3 לש"ס • ג' - 0

בצדק מתעקשים ב'יהדות התורה' וב'ימין החדש' על ספירת קולות מחודשת. ליקויים ונתונים הזויים התגלו ביומיים האחרונים מאז היוודע תוצאות הבחירות • מספרים לא הגיוניים בקלפיות, תלונות על קלפיות שנעלמו, שלא נספרו • כעת עולה כי קלפי חרדית באשדוד היתה של אבי גבאי

נתון הזוי: קלפי חרדית - 98% הצביעו ל'עבודה' - 3 לש"ס • ג' - 0
ספירת הקולות בכנסת צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בחצות הלילה (שישי) פורסמו תוצאות האמת, מהם עלה כי 'הליכוד' עלה מ-35 ל-36 מנדטים ואילו 'יהדות התורה' ירדה במנדט לשבעה, כשרק 200 קולות מפרידים בין השביעי לשמיני.

לאורך היומיים האחרונים בהם נספרו הקולות, התגלו לא מעט נתונים תמוהים. מספרי קולות לא הגיוניים, טענות לקלפיות שלא נספרו בכלל. כעת על פי דיווח ב'ישראל היום', עולה חשש לטעות חמורה נוספת.

נתון הזוי שמשליך על כל הליך ספירת הקולות וקביעת המנדטים למפלגות, מגיע מקלפי ברובע ז' באשדוד, שכונה עם רוב חרדי מוחלט, על פי המצוין באתר ועדת הבחירות, בקלפי מס' 181 בבית הספר 'בית יעקב חסידי' 98.29% מהמצביעים באותה קלפי כ-600 איש, הצביעו למפלגת 'העבודה', נתון בלתי הגיוני בעליל. מדובר ב-518 קולות בשכונה חרדית אדוקה לאבי גבאי, האיש שחרט על דגלו תחבורה ציבורית בשבת.

אחד מעובדי הקלפי אמר בשיחה עם 'ישראל היום': "אין שום סיכוי שיש כמעט 100% מצביעים חרדים למפלגת העבודה. אין מצב כזה שמתוך 530 בעלי זכות הצבעה ברובע החרדי רק שלושה הצביעו לש"ס ואף לא אחד ליהדות התורה. אלו המפלגות הכי חזקות באזור הזה, מדובר בטעות חמורה מאוד".

חרדי תושב רובע ז' אמר גם הוא לעיתון כי "אין סיכוי שזה קרה, הקולות שלנו הלכו לפח אם זה נכון וזה עצוב. זה מאות קולות ומישהו חייב לבדוק את זה כי זה לא הגיוני פשוט".

מוועדת הבחירות הארצית מסרו בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול ויתוקן בהקדם".

אם אכן יימצא כי בקלפי זו ספציפית היתה טעות ו'יהדות התורה' קיבלה לפחות 200 קולות, המנדט השמיני צפוי לשוב ליהדות התורה ולהכניס את יצחק פינדרוס מבלי להזדקק לחוק הנורווגי.

   

בחירות 2019 ספירת קולות מפלגת העבודה קלפיות יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד