י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא יקום ולא יהיה

בליכוד מרגיעים: "גנץ לא יוזמן. חצה קו אדום"

לא מעט פרשנים צופים כי בסופו של דבר בכדי שיוכל להתמודד עם עסקת המאה של הנשיא טראמפ בנושא הסכסוך הפלסטיני, נתניהו יעדיף ממשלה עם בני גנץ על פי שותפיו הימניים שיקשו עליו לקבל  את העיסקה, אולם בליכוד מבהירים בנחרצות, כי ממשלה עם גנץ אינה אופציה בכלל היות וכינו את נתניהו "בוגד"

בליכוד מרגיעים: "גנץ לא יוזמן. חצה קו אדום"
בנימין נתניהו / בנימין גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים לאחר ניצחונו המובהק של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלאכת הרכבת הממשלה עדיין לא החלה, כמו גם מירוץ המפלגות אל בית הנשיא להמליץ על מי מ-120 הח"כים להרכיב את הממשלה. זה כבר ברור שלנתניהו הסיכויים הגבוהים ביותר ולמרות זאת נתניהו מתמהמה. אולי לקח כמה ימים להירגע ממערכת סוערת ומתישה.

בתוך כך, עולות השערות כי הנשיא רובי ריבלין ינסה תחילה לשכנע את שתי המפלגות הגדולות ללכת לממשלת אחדות , אולם בליכוד יש מי שפוסלים את האפשרות הזאת על הסף.

לדברי גורם בליכוד לעיתון 'ישראל היום', "אין שום סיכוי ללכת עם גנץ אחרי מה שהוא עשה. לדבריהם, גנץ וחבריו להנהגה הגזימו בכך שכינו את נתניהו 'בוגד' - "זהו קו אדום שלא חוצים", הם אומרים.

בעיתון מצטטים מפי אישים בכירים בתנועה ששוחחו עם ראש הממשלה לאחר הניצחון והבינו ממנו בצורה ברורה כי הוא "פגוע מאוד מהעובדה שכינו אותו 'בוגד'. אפשר לנהל מערכת בחירות ואפשר להעביר ביקורת, אבל הם חצו את כל הקווים האדומים. נתניהו אומר שהוא נתן את כל חייו לביטחון המדינה, מימיו בסיירת מטכ"ל ועד כהונתו כראש הממשלה. לבוא ולהגיד עליו 'בוגד' זה חוצפה, זה הזוי, זה משהו שהוא לא יכול לעבור עליו לסדר היום".

לדבריהם, "לא רק שאנשי כחול לבן מתחו ביקורת בלתי סבירה, הם גם שיקרו בעניין הצוללות. היתה שם ממש עלילת דם, והם יודעים את זה. בושה וחרפה. אין סיכוי שאחרי דבר כזה הם עוד יבקשו לשבת יחד בממשלה", כך בכירים בליכוד.

בני גנץ מפלגת כחול לבן הליכוד קואליציה הרכבת ממשלה ממשלת אחדות לאומית בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד