י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החליפה החדשה של ליצמן

לייבל'ה במוצ"ש: סיכום הבחירות הגורליות

לייבל'ה מציג איחור לא אופייני ומסכם במדור הפופולארי ביותר במגזר החרדי את אירועי שבוע הבחירות שמאחורינו • מי יזם את המאצ'ינג החסידי? מה חיפש סגן השר בכספומט בגאולה? מיהו היועץ שהתפלל בציון הרבי? ואיך התעדכן העורך בתוצאות המדגם? • התשובות בפנים

לייבל'ה במוצ"ש: סיכום הבחירות הגורליות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מגיש את הטור השבועי באיחור ממשי. הסיבה: עיכול התוצאות המדהימות של הבחירות גרמו לו לשמחה עצומה עד שלייבל'ה שכח שהוא צריך לכתוב את המדור הנקרא בשקיקה.

מפה לשם, עד שלייבל'ה הספיק להתאושש מהן, נפלה עליו העבודה בבית לחג הפסח. משימה קשה מאוד שהטילה עליו הינדל'ה, שהותירה אותו בלי טור לייבל'ה בליל שישי ועם הרבה עבודה בשישי, כדי שהקוראים יוכלו לקרוא במוצאי שבת.

בכדי להתחיל לכתוב, לייבל'ה לא יודע מהיכן לברך על המוגמר. בניצחון של היהדות החרדית או בקינג ביבי שנבחר ראש ממשלה בפעם החמישית. לייבל'ה ינסה לסכם מעט את יום הבחירות שעבר עליו ועל כל עם ישראל כולו בתחושה נדירה, ובפרט נציגי הציבור שלוחי דרבנן ושלוחי דידן. 

ביום הבחירות ראה לייבל'ה את העיתונאי חיים פרידלנדר מצטרף לשיירה של יו"ר 'דגל' משה גפני. ברגע האמת פרילנדרר עצמו הוכרח להדביק מודעות על הרכב וביחד עם הדובר מורגנבסר שחבק בן קודם הבחירות, השניים הצליחו במשימה. 

למפגש מעניין, אם כי לא נדיר, נקלע לייבל'ה: לאחר ההצבעה של הרבי מויז'ניץ, נציג החסידות החדש הח"כ הטרי והמיועד ועוד שלל תארים שתפר (מוטי זילברברג לאחר שמדברר את אברהם רובינשטיין בהצלחה) נצפה טסלר מודה לאיש שהביא אותו עד הלום, הלא הוא המשב"ק לבית ויז'ניץ בן ציון שטנגר. טסלר תפס שמש עם שטנגר והודה לו במילים חמות על הג'וב האגדי. 

ואת קודמו בתפקיד, מנחם לייזר מוזס, שכאות מחאה נשאר בניו יורק ולא טרח לשלשל את האות ג' - לאחר שהודח מתפקידו, ראה לייבל'ה במסעדת לופט בבורו פארק. לאחר שסעד את ליבו כראוי, פגש בחסידי סאטמר ושוחח עמם על שיטת רבי יואליש והמתסעף. כך זה נראה:

לקראת מוצאי יום הבחירות, ראה לייבל'ה את הסופר חיים ולדר והפרשן הגדול יעקב ריבלין ומנהל המטה הארצי מנחם שפירא עוקבים מקרוב אחר אחוזי ההצבעה במשרדי דגל התורה.

ובחלק החסידי של הבחירות, חושף לייבל'ה כי העסקן שיעלה וינברגר - הדובר הבעלזאי הנודע, הוא הוגה רעיון המצ'ינג של החצרות והקהילות ביום הבחירות. כחבר צוות מטה ההסברה העלה את הרעיון להביא את כל הקהילות המתנדנדות שיהפכו למעין פריימריז ואכן זה הצליח. ביום הבחירות נצפה עם נציג החסידות בכנסת ח"כ אייכלר, עוקבים מקרוב אחר הפילוחים ואחר המדרגים שהיו נראים כמו תחזית מזג אוויר, בו בזמן שחסידות דאראג הובילה כל העת. 

וערב הבחירות, בעצרת הגדולה שנערכה בצומת תמיר בירושלים, ראה לייבל'ה את גדולי האדמו"רים עולים לעצרת. המפקדים שנראים במקום מתמרנים את האדמו"רים הרבי מגור על ידי בבצ'יק, הרבי מצאנז על ידי יוסי יעקובוביץ והרבי מבאיאן על ידי חיים רבינוביץ. 

ובזירה הספרדית, סופר הדרך העיתונאי שמעון ליברטי נצפה יותר ויותר באחרונה כשהוא חבוש מגבעת לראשו. לייבל'ה לכד אותו השבוע. 

עורך '׳המבשר' בנימין ליפקין, שנבצר ממנו להשתתף במטה הבחירות של ג' עקב שמחה משפחתית בכפר חב"ד, נצפה מתעדכן שוטף מאחוזי ההצבעה בריכוזים החרדים לקראת סגירת הגליון יחד עם אחיו שליח חב"ד בכפר סבא. 

ואת איש המשקפיים באלעד שלום פרידמן, ראה לייבל'ה במוצאי הבחירות קורס לאחר שנרתם לטובת פינדרוס במשך כל יום הבחירות והצליח לגייס המון מצביעים. פרידמן נחת במשרדי בחדרי חרדים ושתה את כל המנדטים מהיין שנשאר מפורים. 

למחרת הבחירות יצא לייבל'ה כמו כל עם ישראל לקניות לקראת החג הפסח, ולהפתעתו הוא רואה את שר הבריאות תופר חליפה חדשה. זה קרה ברשת ההלבשה החסידית רויאל. 

אבל מאיפה היה לליצמן כסף לשלם? ובכן, ליצמן נצפה קודם לכן מושך כסף בכספומט הבנק, לאחר ששמע שהכסף לפעילי אגו"י חולק יום לאחר הבחירות, ניגש ליצמן לכספומט לבדוק האם כפעיל באגו"י הכסף הועבר גם אליו. השאר היסטוריה.

בעוד לייבל'ה צועד במשעולי רחוב הרב לנדא (הסבא) בבני ברק, נלכדו בתוך כל הבחירות והתוצאות שני אדריכלי הדיור של דגל התורה: הח"כ יעקב אשר שגם בהיותו ח"כ התגלה כבולדוזר הגדול מכולם, לצד משה מונטג. מה השניים זוממים? לייבל'ה טרם יודע. 

והעוזר המיתולוגי של ח"כ יעקב אשר, מאיר ברנשטיין שהגיע מניו יורק להיות לצד הבוס בבחירות נצפה בחמישי בשדה התעופה בדרך חזרה לארה"ב. לייבל'ה זוכר את ברנשטיין כשדרן ה'קול החרדי' מניו יורק. 

ואפרופו יעקב אשר, למחרת הבחירות חגג ברית לנכדו, בן לבנו שלומי אשר. בשמחה הופיעו כל הצמרת הדגלאית שהגיעו לאחל מזל טוב לסבא הנרגש. 

ולאחר שגוייר יחד עם אחיו יענקי ביכלר, שניצח את כל התחזיות והביא את ש"ס לניצחון ואף ערך בשבת קידוש ענק בבית הכנסת אחדות ברחוב רבי טרפון בבני ברק, נצפה בליל שישי האח הנסתר יום טוב ביכלר, רוכש חמין אשכנזי בטשולענט של וולס. ללייבל'ה נראה שהגיור לא הצליח לגמרי. 

ומי שנצפה ביום שישי ברשת 'יש', הוא סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא, שקרע את הארץ והביא לעלייה בהצבעה. שפירא נראה קונה את הדברים לשבת הגדול ותודה לצביקה גולדמן שתיעד בסתר. 

ובמעדני זהבה בשישי בצהריים, ראה לייבל'ה תכונה גדולה לרגל שבת הגדול. אשר מדינה, הדובר של ש"ס שלא עצם עין יחד עם מוטי כהן והזמר אלי שפריי שהגיע לארץ, לצד המפיק המוזיקלי מוישי ביכלר. 

ואי אפשר בלי דיווחים מניו יורק. היועץ הרפואי הבכיר יוסי ערבליך מ'למענכם' נצפה השבוע בין חולה לחולה ובין יעוץ לייעוץ מעתיר בתפילה בשער הרחמים של ניו-יורק, אהל הציון הקדוש של הרבי מליובאוויטש זיע"א בקווינס.

וחתונה גדולה נערכה בניו יורק שלייבל'ה לא יכל להשתתף בה: החתן הבנש"ק נפתלי אונגר התחתן ב'עטרת גאלדא' בחתונה שהחלה מהשעה 17:00 אחר הצהריים ועד שעות הבוקר המוקדמות, בהשתתפות כל יהדות ארה"ב כמעט. 

לרגל השמחה יצא לאור מגזין מיוחד בשם 'שריפט' מבית 'די וואך' ובו תמונות מרהיבות, וגם זקני החסידים עיינו בזה לאורך כל השמחה. 

גם הצלם משה גולדשטיין הגיע עם 'שטריימל' מישראל ולבקשת לייבל'ה נעמד לתמונה מלכותית עם האיש והאגדה. כשהמתין לחופה, העביר תמונות לעורך המסתורי יוסי לויפר, שגם גילה כישורי זמרה בחתונה זאת מלבד העובדה שהוא דובר שלוש שפות שוטף, יידיש, אנגלית ויידיש. 

בהמשך ראה לייבל'ה את האיש שלא מפסיק להיות 'מפואר' יענקי ראטה, בסוד שיח עם יושע-הערש, הבן של משה גאבע מדער איד. לייבל'ה יכול לדמיין שהבארקעלייס עלה בשיחה החשאית.

ובעוד שליחיו של לייבל'ה מטייילים בניו יורק, נצפה האורגניסט חזקי כץ והגראמר ניילנדר הולכים ברחוב השדרה ה-16 בבורו פארק. 

בתוככי עיר התורה והחסידות נצפו כתב הברנז'ה החרדי איציק אוחנה וכתב הכלכלה יוני קדם, שנעמדו לסלפי עם השחקן אביב אלוש המשחק בתפקיד רב חרדי על סט הצילומים של סדרת 'מתיר עגונות' שתעלה בקיץ הקרוב בתאגיד השידור הישראלי. 

ועכשיו לסולחה בני ברקית. העו"ד הצעיר רועי אוסדיטשר נצפה בסולחה מקומית עם הצלם דוד זר בחנות ההלבשה 'מענטש' בבני ברק, המתווך: איש העסקים משה בן יעקב. 

בשבוע שחלף, חברים בתעשיית המוזיקה הפתיעו את הזמר מיילך קאהן לרגל יום הולדתו. החבר'ה התכנסו להם בבת ים בביתו של הסטאנדפיסט בן בן ברוך. נצפה גם שר השמחה עמי מימון המתווך בין השניים שדיבר על גודל ומעלת יום הולדת וקבלות טובות בבחינת 'בני אתה, אני היום ילדתיך, שאל ממני ואתנה'. במהלך הערב שרו את השירים של מיילך והוא היה מופתע איך ציבור שאינו שומר תורה ומצוות לעת עתה מכיר את כל השירים.

ובמעמד מצומצם, נערך בשבוע האחרון מעמד חנוכת הבית למשרדי חמדת הארץ נדל"ן של היזם ואיש החסד ישראל צישנסקי שנצפה ביחד עם ראש העיר ירושלים משה ליאון לצד הגר"ש אלתר והרבי מספינקא, שהגיעו למעמד הצנוע. 

לייבל'ה מאחל ברכת מזל טוב לאיש המוזיקה שמחה ויצמן לרגל מעמד פדיון הבן לבנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת. בשמחה נראה משתתף האדמו"ר ממודזי'ץ.

לייבל'ה הגיע יומיים קודם הבחירות לשמחת הברית בברכפלד לבנו של העסקן אבי חרל"פ האגדי, האיש שמשמח ועוזר לכל אדם באשר הוא במאור פנים מיוחד. לשמחה הגיעו כל התושבים לברכת מזל טוב מיוחדת, זאת לאחר שלום זכר גדול במיוחד שנערך בשבת שעברה. חרל"פ הידוע כנשיא שיעור 'אשמורת הבוקר' המפורסם כיבד את מורו ורבו מגיד השיעור הגאון רבי יוסף סגל בסנדקאות. ותודה לנפתלי אייזנברג על התמונות. 

ויממה קודם הבחירות הגיע לייבל'ה לפתח תקווה: איש השיווק החרדי יהודה אברמסקי התחתן השבוע עם תמי אברמוביץ'. בסידור חופה וקידושין כובד האדמו"ר מראחוב. בברכות כובד האדמו"ר ממעז'יבוז. מזל טוב! 

ואיך אפשר בלי חתונת העיתונאי אבי רבינא מ'כיכר השבת' שנערכה בליל שישי. בחתונה ראה לייבל'ה את חיים הירשמן מנהל קו הסקופים מדסקס עם שניאור רוזן על מערך הסמסים וההודעות בבחירות. עדים למפגש מספרים כי השניים נפגשו פנים מול פנים פעם ראשונה ועד היום התנהלו בווטצאפ. 

בזמן שבוועדת הבחירות עצרו נשימה ונלחמו על כל קול - בכירי העיתונאים החרדים קיבלו את יצחק פינדרוס עם ויסקי וכבוד השמור לחברי כנסת.

וסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש והזמר שלמה כהן "וציונו ציונו" נצפו בשיחה ידידותית על עולם המוזיקה בחתונה. 

ובצידי האולם, ראה לייבל'ה את ח"כ יעקב אשר מסתודד עם האיש אשר על הבית ברשב"ם החתן שמוליק וולף. 

ובתוך כל ההכנות לחג יש גם מי שמתחדשים. את העיתונאי רפי פרלשטיין ראה לייבל'ה בצהרי שישי בירושלים מתחדש בבקעיטשע חדש לחג לאחר שהשיל ממשקלו עשרות קילוגרמים. 

את דובר זק"א ואיש ההפקות מוטי בוקצ'ין ראה לייבל'ה בבני ברק מתחדש אף הוא לחג. 

לייבל'ה רכילות חרדית בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד