י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כליות של קופים"

העיתון הנחשב מאשים את גדולי הדור בהתפשטות החצבת

חוברת בעלת כ-40 עמודים המופצת בקהילה החרדית בעיר וויליאמסבורג, מביאה ציטוטים של גדולי הדור וביניהם הגר"ח קנייבסקי והגאון הרב שמואל קמינצקי • בחוברת נכתב, כי החיסונים עשויים ממרכיבים הכוללים "תאים אנושיים מעוברים שהופלו", "מוח של ארנבת" ו"כליות של קופים"

העיתון הנחשב מאשים את גדולי הדור בהתפשטות החצבת
הגר"ש קמינצקי עם הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

חוברת הנושאת שמותיהם של רבנים מובילים ומזהירה מפני מרכיבים חיוניים לא כשרים כמו איברים של בעלי חיים - מופצת בקרב האמהות החרדיות בוויליאמסבורג שבברוקלין.

כך פותח "הניו יורק פוסט" את הדיווח אודות קמפיין של גורמים שונים נגד חיסון למחלת החצבת.

החוברת על 40 עמודיה היא תעמולה נגד החיסון והם מדריכים את ההורים שלא לחסן ילדיהם, מי שעומד מאחורי זה, היא קבוצה בשם "הורים שמחנכים לבריאות ילדים".

החוברת כוללת ציטוטים המיוחסים לגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגאון הרב שמואל קמינצקי מפילדלפיה, הטוענים שבתי הספר אינם צריכים לסלק ילדים שלא חוסנו.

בחוברת נכתב, כי החיסונים עשויים ממרכיבים הכוללים "תאים אנושיים מעוברים שהופלו", "מוח של ארנבת" ו"כליות של קופים"- שאסורים לשימוש  על פי ההלכה היהודית.

לא ברור מאיפה הביאו את הציטוטים הללו והאם הרבנים אכן אמרו את הדברים, אך מנחם גנאק, מנכ"ל ה-OU שהיא החברה הגדולה למתן כשרויות בארצות הברית אמר בתגובה, כי "זה לגמרי לא רלוונטי איך מקבלים חיסונים, זה לא חומר אכיל. זה לא נבלע דרך הפה. אז כשרות לא באה לידי ביטוי".

אמא חרדית לילד בן ארבע, שזוהתה בשם בריינדי, אמרה ל"פוסט", כי החליטה לא לחסן את ילדיה, לאחר שחברה העבירה לה קובץ PDF של החוברת. "כשקראתי את זה, זה אישר הרבה דברים שאני חשדתי בהם". אמרה.

בריינדי גם אמרה שהיא מושפעת מאוד מהרבנים המוזכרים בחוברת, אלה לא רק רבנים מקומיים, הם גדולי הדור".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פקידים במשרד הבריאות בניו יורק הודיעו לאוכלוסיה החרדית בשכונות בברוקלין, על החובה לחסן את ילדיהם מפני החצבת, או לעמוד בפני קנסות של 1,000 דולר לכל משפחה. "זוהי פעולה יוצאת דופן", אמר ראש העיר ניו יורק דה בלסיו, "וזה בגלל היקף מוחלט של המשבר".

ניו יורק נמצאת בעיצומה של התפרצות מחלת החצבת הגדולה ביותר מאז 1991, עם 285 מקרים מאז הסתיו האחרון, לעומת שניים בלבד לאורך שנת 2017 אמרו גורמים רשמיים. הם האשימו גורמים שונים בכך שהם משכנעים אזרחים שלא להתחסן נגד החצבת.

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

מחלקת הבריאות בברוקלין הודיעה למוסדות החינוך חד משמעית, "אם לא תוודאו שהילדים במוסדות מחוסנים מחצבת, אתם תשלמו קנסות כבדים, ויש אפשרות שנסגור לכם את המוסדות".

מחלת החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיעה גם לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ילד חרדי שנכנס במסגרת שעות הביקורים בכדי לפגוש את אביו האסיר, היה ככל הנראה חולה בחצבת והדביק כמה מן האסירים, עקב כך בוטלו הביקורים המשפחתיים עד להודעה חדשה.

בשבועות האחרונים, רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים כשהתקרית האחרונה בתוך כותלי הכלא, עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

הגר"ש קמינצקי הגר"ח קנייבסקי חצבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד