י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דיווח סורי

מטוסי קרב ישראליים תקפו במערב המדינה

על פי הדיווח, מטוסי חיל האוויר הישראלים תקפו כמה מבנים בסמוך לעיר חמאת בסוריה • הסורים טוענים כי יירטו חלק מהטילים הישראלים, עוד נטען, כי התקיפה הישראלית נעשתה מהמרחב האווירי של לבנון

מטוסי קרב ישראליים תקפו במערב המדינה
תקיפה אווירית. אילוסטרציה צילום: pixabay

סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מדווחת, כי במהלך השבת ישראל תקפה באמצעות מטוסי קרב מטרות צבאיות באזור מסיאף, בסמוך לחמאת שבצפון-מערב המדינה. על פי הדיווח, התקיפה גרמה להרס של כמה מבנים, ככל הנראה צבאיים, וכן נפגעו כ -17 בני באדם, ככל הנראה חיילים מהכוחות הסוריים והאיראניים, ביניהם הרוגים.

מהארגון הסורי לזכויות אדם טוענים, כי הותקפו כמה יעדים באזור; בסיס המשמש את כוחות המיליציה האיראנים בסוריה, מרכז לפיתוח טילים לטווח בינוני, ואקדמיה צבאית.

זו אינה הפעם הראשונה שחיל האוויר הישראלי פועל באזור זה ובשנים האחרונות היו כמה תקיפות כאלה, כשמטרתן היא פגיעה במערך הטילים המדויקים בסוריה.

עוד נמסר מסוכנות הידיעות כי חלק מהטילים הישראליים יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של המדינה. "טילי האויב טופלו וחלקם יורטו לפני שהגיעו ליעדם".

בכלי תקשורת סוריים דווח על שמיעת פיצוצים באזור. עוד דווח כי התקיפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון.

כזכור, לאחר התקיפה האחרונה על אדמת סוריה שיוחסה לישראל כתב ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "איראן מנסה כל הזמן להכניס לסוריה טילים מדויקים ארוכי טווח, מאוד מתקדמים ומאוד קטלניים. איננו מוכנים לקבל זאת, והפעילות שלנו נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, להכניס אליה נשק מתקדם - נמשכת כל העת".

סוריה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד