י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השנאה גוברת

נהגת אוטובוס בקריאות אנטישמיות כלפי אברך חסידי שעלה לתומו

התפשטות מחלת החצבת בקרב הקהילה החרדית בניו יורק בתקופה האחרונה, גורמת לעלייה באנטישמיות ובקריאות גזעניות כלפי חרדים. ביום שישי פורסם ב'חדרי חרדים' על חוברת ובה הסבר מדוע על ההורים לא לחסן את ילדיהם למחלת החצבת, כשהם מתהדרים בתמיכת גדולי הדור 

נהגת אוטובוס בקריאות אנטישמיות כלפי אברך חסידי שעלה לתומו
נהג אוטובוס צילום: pixsabay

נהגת אוטובוס לא עצרה לחסיד שעמד בתחנה וקראה לעברו קריאות אנטישמיות בכל הנוגע להתפרצות החצבת בקהילה החרדית בניו יורק.

ארגונים יהודיים בוויליאמסבורג אמרו שהתקרית אירעה בשבוע שעבר באוטובוס קו B57.

הגבר החסידי בשנות ה -40 לחייו, חיכה לאוטובוס בפינת הרחובות פלאשינג ופרנקלין, כשהאוטובוס עבר ולא עצר לו, כאשר על פי הדיווח האיש נראה בבירור לנהגת שכאמור בחרה להתעלם ממנו.

האיש רץ אל האוטובוס, שנעצר בצומת הקרוב ודפק על הדלת בתקווה לעלות על האוטובוס, הנהגת פתחה לו את הדלת ואז למרבה ההפתעה כיסתה את פניה בסוודר שלה וסובבה את פניה לצד השני.

האיש ניסה לתת לנהגת את הכרטיס שלו, אך היא הגיבה בקול, "חצבת כנס פנימה". כך מדווח האתר Yeshiva world news.

ראש עיריית ניו יורק, דה בלסיו וחברת האוטובוסים גינו את האירוע והבטיחו חקירה מיידית.

בתוך כך לראשונה מפרסמת חסידות סאטמר בעיתון 'דער איד', מאמר חשוב בשפה האנגלית ובו קריאה נחרצת לאנשים לחסן את ילדיהם, המאמר מבהיר כי "אנחנו לא רופאים, לא למדנו רפואה או סטטיסטיקה כמו שהגאונים מזהירים אותך מפני הסכנות של החיסונים. אבל אנחנו יודעים על מי לסמוך כאשר יש בעיה בריאותית רצינית בקהילה, כאשר יש מצב חירום, אתה ממהר לקרוא להצלה, כאשר יש ספקות אם צריך לצום ביום כיפור, אתה שואל רופא רגיל, לא תזונאים שאולי יש להם עצה טובה על דיאטות הטובות ביותר, כאשר הגיע הזמן להחליט אם לעבור ניתוח רציני, אתה לא פונה לקו חם, אתה הולך לרופא".

המאמר נכתב באנגלית וביידיש, בכדי להראות לאוכלוסיה הלא יהודית, שהחרדים כן קוראים להתחסן וזאת לאחר שרמת האנטישמיות עלתה בימים האחרונים בעקבות טענות של גורמים שונים, כי היהודים נמנעים מלהתחסן.

הדברים הללו מגיעים על רקע התפרצות מחלת החצבת בקהילה החרדית בניו יורק, שם גורמים שונים מפרסמים תעמולה כנגד החיסון, כשהם משתמשים בחוברת הנושאת שמותיהם של רבנים מובילים ומזהירה מפני מרכיבים חיוניים לא כשרים כמו איברים של בעלי חיים בקרב האמהות החרדיות בוויליאמסבורג שבברוקלין.

החוברת, כפי שופרסם ב'חדרי חרדים' היא תעמולה נגד החיסון ובה הם מדריכים את ההורים שלא לחסן ילדיהם, מי שעומד מאחורי הגליון, היא קבוצה בשם "הורים שמחנכים לבריאות ילדים".

החוברת כוללת ציטוטים המיוחסים לגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגאון הרב שמואל קמינצקי מפילדלפיה, הטוענים שבתי הספר אינם צריכים לסלק ילדים שלא חוסנו.

בחוברת נכתב, כי החיסונים עשויים ממרכיבים הכוללים "תאים אנושיים מעוברים שהופלו", "מוח של ארנבת" ו"כליות של קופים"- שאסורים לשימוש על פי ההלכה היהודית.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פקידים במשרד הבריאות בניו יורק הודיעו לאוכלוסיה החרדית בשכונות בברוקלין, על החובה לחסן את ילדיהם מפני החצבת, או לעמוד בפני קנסות של 1,000 דולר לכל משפחה. "זוהי פעולה יוצאת דופן", אמר ראש העיר ניו יורק דה בלסיו, "וזה בגלל היקף מוחלט של המשבר".

ניו יורק נמצאת בעיצומה של התפרצות מחלת החצבת הגדולה ביותר מאז 1991, עם 285 מקרים מאז הסתיו האחרון, לעומת שניים בלבד לאורך שנת 2017 אמרו גורמים רשמיים. הם האשימו גורמים שונים בכך שהם משכנעים אזרחים שלא להתחסן נגד החצבת.

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

מחלקת הבריאות בברוקלין הודיעה למוסדות החינוך חד משמעית, "אם לא תוודאו שהילדים במוסדות מחוסנים מחצבת, אתם תשלמו קנסות כבדים, ויש אפשרות שנסגור לכם את המוסדות".

מחלת החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיעה גם לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ילד חרדי שנכנס במסגרת שעות הביקורים בכדי לפגוש את אביו האסיר, היה ככל הנראה חולה בחצבת והדביק כמה מן האסירים, עקב כך בוטלו הביקורים המשפחתיים עד להודעה חדשה.

בשבועות האחרונים, רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים כשהתקרית האחרונה בתוך כותלי הכלא, עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

וויליאמסבורג חצבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד