ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מטיילים נתקעו בג'רמק, חולצו ונסעו אחרי השקיעה

חרדים שיצאו ביום ו' לצפות בשלג בהר ג'רמק נתקעו בפקק, עם אשה בהריון וילדים, ללא חימום • כוחות ההצלה חילצו אותם - ובהיתר מיוחד הם נסעו 12 דקות אחרי השקיעה

האמבולנס על ההר המושלג; צילום ד.צ.ל.
האמבולנס על ההר המושלג; צילום ד.צ.ל.



בערב שבת, כ-40 דקות לפני השקיעה, הגיעה קריאה למוקד החירום של זק"א, על מספר משפחות חרדיות שנתקעו בפקק על הר הג'רמק, בדרכן למירון. בין השאר היו במקום אישה בהריון מתקדם וילדים קטנים, אשר סבלו מאוד מהקור.

מוקד זק"א, המופעל באמצעות 'גוי של שבת', פנה לחיים וינגרטן, ראש אגף המבצעים בארגון, שפנה אף הוא לגורמים הרלוונטיים בכדי לסייע לתקועים בפקק, עוד בטרם תיכנס השבת.

מוקד זק"א יצר קשר עם צביקה לבל, מתנדב זק"א ממירון, שיצא במהירות למקום. במקביל עדכן זק"א את מגן דוד אדום על המתרחש, ואמבולנס הוזנק ממירון בכדי לטפל באישה ובילדים.

תוך כדי נסיעה יצר לבל קשר עם בכיר במשטרת צפת, עידכן אותו כי ישנם שני רכבים של חרדים התקועים בפקק, וביקש שהמשטרה תאפשר לרכבים לעקוף את הפקק, כדי שיספיקו להגיע למקום יישוב בטרם תפרוס השבת את כנפיה על יישובי הרי מירון.

הבכיר המשטרתי הבין את דחיפות העניין, ודאג לשחרר את כלי הרכב החרדים, שיצאו בעקבות האמבולנס.

צביקה לבל ל'בחדרי חרדים': "כשהגעתי למקום התברר שברכב בו נסעה האישה בהריון, לא היה כלל חימום.שני ילדים נוספים החלו לרעוד מקור. הכנסתי אותם לאמבולנס החמים, ולאחר טיפול ראשוני יצאנו במהירות לכיוון מירון, ובעקבותי הרכבים. אחד הרכבים ובו 17 בני משפחות חרדיות, המשיך בנסיעה לחצור, שם הם מתגוררים".

אחד מבני המשפחה שנתקעו בפקק מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי בני המשפחות עלו להר הג'רמק, בכדי לצפות בשלג שנערם במקום. "בשעה 15:00, כשעתיים לפני הדלקת נרות שבת, התקדמנו עם הרכבים לעבר היציאה, אך הכביש היה פקוק ולא היה ניתן להתקדם.

"היינו בלחץ, אך חשבנו כי בעוד דקות ספורות הכל ישתחרר ונגיע הביתה בזמן. כשהגיע זמן הדלקת נרות, פניתי למוקד החירום של זק"א בבקשת סיוע מיידי, ואלה אכן שלחו מתנדב אלינו, וכן פעלו שהמשטרה תאפשר לנו לעקוף רכבים אחרים, בכדי שלא נצטרך לחלל את השבת.

"בשעה 17:48 הגענו לחצור, לאחר שרב אישר לנו להמשיך בנסיעה עוד 12 דקות לאחר השקיעה".





ג'רמק זק''א מד''א שלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד