ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
העיתונאי מנתח את המצב

כספית: זו קואליציה שברירית; תהיה מלחמה

העיתונאי בן כספית מגיב על ניצחונו של בנימין נתניהו והשיח סביב אימת כתבי החשדות של היועמ"ש נגדו, בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM  

כספית: זו קואליציה שברירית; תהיה מלחמה
בן כספית/בנימין נתניהו צילום: יוסי זמיר / יונתן זינדל, פלאש 90

למרות התקשורת העוינת, התחקירים של רביב דרוקר והמאמרים של בן כספית - בנימין נתניהו ניצח בענק בבחירות שהתקיימו השבוע, וימשיך לכהונה נוספת כראש ממשלת ישראל; מה התחושות בבלפור נוכח הפסדם של נפתלי בנט ואיילת שקד? במה דומה ישראל לארצות הברית? ולמה לבן כספית חשוב להבהיר שהוא עיתונאי ולא עורך דין? בן כספית בריאיון.

מכירים את הדילמה המפורסמת שבה גבר רואה את חמותו נופלת מצוק עם המכונית החדשה שלו? כך, ככל הנראה, מרגישים בבית ראש ההמשלה יממה לאחר פרסום תוצאות האמת בהן הוכרע חד משמעית כי מפלגת הימין החדש בראשותם של נפתלי בנט ואיילת שקד לא עברה את אחוז החסימה.

"אנחנו מכירים את היחס בבלפור בעיקר של הגברת לצמד חמד הזה – צמד חמד מהגיהינום מבחינתה. זו שנאה פתולוגית שקשה להגדיר במילים", אמר בן כספית בריאיון לניסים משעל ב־103fm. לתחושתו, לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו לא ממש משנה שהשניים לא ייכנסו לכנסת הבאה – זאת למרות שהקואליציה תהיה הרבה פחות קלה לניהול. "יש הבדל משמעותי בין 65 מנדטים, לבין 69, כך שהרגשות בבלפור מעורבים".

ולמרות שיש שיאמרו שהניצחון של נתניהו היה צפוי, אי אפשר שלא להודות שהניצחון היה גדול מחשבנו. ובכל זאת, כספית צינן את האווירה: "אם מסתכלים על המפה רואים שהגושים לא זזו. ביבי עשה את הקניבליזציה המפורסמת שלו והצליח". וכן, אפילו לאבד את בנט, שקד ופייגלין זו הצלחה מבחינתו של נתניהו. "אלה בעצם שתי המפלגות שהוא רצה להפסיד", הסביר. "אם תשאל אותו אז הוא יעדיף שהחרדים ואיחוד מפלגות הימין יהיו בפנים כי הם מאוד ממושמעים. הלך לו קלף בנגיסה של המחנה שלו. אני לא חושב שהוא הביא קול אחד מהצד השני, ולמרבה הצער שלהם גם גנץ ולפיד לא הביאו קול אחד מהצד השני".

כשהוא יחגוג את נצחונו הוא יגיד לכולם: 'למרות המחקרים של דרוקר והפרשנויות של אברמוביץ' והמאמרים של בן כספית - ניצחתי אותם'.

"נכון, וזו לא פעם ראשונה. הוא עשה את זה גם ב־2015 וגם ב־1996. הוא נהנה מזה מאוד. אנחנו סוג של מנוע הצמיחה שלו. אומרים לנו הרבה 'למה אתם כותבים ותוקפים אותו? זה רק עוזר לו', אבל מה אנחנו יכולים לעשות? אנחנו עיתונאים. אני לא עובד בלמנוע קולות ממישהו אלא אני עובד בלחשוף את האמת. הדברים שלי משפיעים על מחצית מהציבור ועל המחצית השנייה לא. זו דמוקרטיה".

ואי אפשר שלא להשוות את היחסים של נתניהו עם התקשורת הישראלית ליחסים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והתקשורת שם – והרי גם בארצות הברית התקשורת ברובה נגד טראמפ ובכל זאת הוא הצליח להיבחר לנשיאות. "לא צריך לעשות עליו תחקירים כי הוא אומר הכל בקולו כמו מה שאמר על הנשים, למשל, ועדיין הצביעו לו כי בסוף העם מחליט, הדמוקרטיה מחליטה. נתניהו ניצח וצריך להודות בזה. לי זה לא עושה סוג של דיכאון". לא זו בלבד – כספית ימשיך במלאכתו לחשוף את כל האמת, או כפי שניסח זאת: "אם היית נותן לי את הברירה בין להפסיק לכתוב ושביבי יפסיד, לבין להמשיך לחשוף את האמת ושהוא ינצח – הייתי לוקח את האופציה השנייה כי אני עיתונאי ולא עורך דין".

"חוק החסינות יגיע לבג"ץ"

העם אמר את דברו אבל עדיין ראש הממשלה נתניהו יצטרך להתמודד עם כמה תיקים פתוחים. עד כמה רצון הבוחר ידחוף את ביבי לקדם את חקיקת החסינות כדי להימלט מכתבי אישום? "זה בראש סדר היום שלו וזה מעניין אותו מכל דבר אחר", השיב כספית. "נתניהו לא נלחם רק על השלטון, אלא על החירות האישית שלו. הוא ראה את אולמרט נכנס ויוצא ממעשיהו וזו לא תחושה טובה.

"אני לא חושב שהוא יכול לחוקק חוק צרפתי, יש מצב שהוא יכול לעשות משהו עם החסינות, אבל זה לא יבטיח לו לגמרי, ואני חושב שפה יגיע תורו של בג"ץ".

הוא יוכל להשיג בקואליציה רוב לעניין החסינות?

"ברגע שהוא ירד מ־69 מנדטים ל־65 יהיה לו יותר קשה אבל אפשרי. לפני כמה ימים זה היה נראה בלתי אפשרי שהוא יוכל למלט עצמו מאימת הדין, אבל היום זה נראה יותר אפשרי. זה לא יהיה קל. יהיה פה פייט משמעותי מאוד. בעניין חוק החסינות זה עדיין לא אומר שלא יהיה רוב בכנסת להסרת חסינותו אחרי שהיועץ יחליט – אם יחליט, להגיש כתבי אישום. זו קואליציה שברירית. נראה לי שכחלון מדבר על זה שייתן חופש הצבעה לסיעה שלו. תהיה פה מלחמה. זה יגיע לבג"ץ וזה ממש לא סוף פסוק. הכל פתוח".

(עריכה: מיכל דאבי)

קואליציה בנימין נתניהו ניסים משעל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד