י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עדינים ורכים: אופנת הקיץ לובשת פסטל

רגע לפני שאנו יוצאות מה'שחור לבן' השגרתי, מתברר שבקיץ הקרוב ישלטו גווני הפסטל בביגוד • לאיזה גוון עור זה מתאים? • ואיך משלבים את הפסטל באופן נכון?

צילום אילוסטרציה: מנח זרקא
צילום אילוסטרציה: מנח זרקא



אם יצא לכם בזמן האחרון לעבור במתחם אופנה, קניון, או אפילו במרכז מסחרי שכונתי, וודאי שמתם לב למכנה המשותף באופנה המתגבשת לקראת העונה החדשה: הקיץ הזה לובש פסטלים.

צבעי הפסטל, או הגלידה, מצטרפים גם הם לחגיגת הטרנדים לקיץ הקרוב.

תוכלי לפגוש אותם במכלול של סטים שלמים ללבישה בז'קטים, חולצות, נעליים ואביזרים. בנוסף, הם מצטרפים כשילובים מתוחכמים לבדים נוספים באותו פריט לבוש.

"בשבוע שעבר, יצא לי להיכנס לחנות FOREVER 21 בקניון עזריאלי, וצד את עיני סריג ממש נחמד, בצבע ירוק מנטה, כולו עשוי סריגת צמות עדינה, ובחלק האחורי בגב משולב בד שיפון שקוף באותה הצבעוניות לשדרוג הסריג", מספרת הסטייליסטית אורית לבה. הפריט הזה נראה היה לה פריט מיוחד ושונה מעבר להיותו סתם עוד סריג.

"בכלל, אני מוצאת שבכל שנה ושנה, פריטי הלבוש שלנו מעניינים ומתוחכמים יותר הן מבחינת שילובי בדים והן מבחינת חומרים חדשים העוברים תהליכי ייצור חדשים", היא אומרת.

"קשת צבעי הפסטל החדשים לעונה, מקנים מראה עדין ואוורירי, אך כדאי לדעת כי צבעים אלו לא יחמיאו לכל אחת או אחד מאתנו, ואכן מבחן גוון העור, ייתן לנו את הכיוון הנכון אילו צבעים טובים לנו פחות או יותר".

גווני העור השונים

ואורית מפרטת:

אם נחלק את גווני העור לשתי קבוצות: קבוצה ראשונה היא גוון העור הצהוב - רוב הישראלים נמנים עליה: שיער כהה, עיניים כהות וגוון עור צהבהב או חום. (טיפוס ים תיכוני).

קבוצה שניה היא גוון העור הוורוד - עליה נמנים כל אלו עם העיניים הבהירות, גוון עור בהיר ושיער בהיר. (טיפוס אירופאי).

צבעי הפסטל יחמיאו יותר לבעלי העור הוורוד, היות וצבעוניות של ביגוד בהיר ישתלב באופן הרמוני עם גוון העור הבהיר ולא יהיה קונטרסט חד מדי בין הביגוד לגוונים הטבעיים.

בעלי העור הצהוב, כדאי להימנע מללבוש צבעי פסטל בהירים, ובמיוחד פריטי הלבוש הקרובים לאזור הפנים, וזאת על מנת לא ליצור חיוורון.

טיפים לשילובים מתאימים

ואם בכל זאת מתחשק לכן ללבוש פסטלים הקיץ?

לאורית כמה רעיונות מעניינים.

אם אתן מתעקשות על פסטלים, כדאי לשלב עם צבעוניות כהה יותר, ובמיוחד בפריטים הקרובים לאזור הפנים. לפעמים מספיק אביזר אופנתי כמו שרשרת גדולה בגוונים כהים שתשתלב עם חולצה בגווני הפסטל, תיתן את הכיוון הנכון, חולצה מבד שיפון שקוף, הדורשת חולצה מתחתיה, ניתן לשלב עם אפודה כהה יותר וכך הצבע המתקבל יהיה פחות בהיר. ז'קט קל או עליונית בצבעים עמוקים לעונה הקרובה, בשילוב צבעי הפסטל מתחת, גם כרעיון לשילוב נכון ופחות מחוויר.

כעקרון כדאי לזכור כי צבעי בסיס מוגדרים, אלו שאינם מעורבבים (מלאנג'), מומלצים יותר לגווני העור הצהוב, ואילו צבעי הפסטל הבהירים והדהויים יחמיאו יותר לגוון עור ורוד.

שילובים מיוחדים עם קשת צבעי הפסטל תוכלו ליצור גם עם הביגוד שלכם בבית: ז'קט עם שמלות שיפון אווריריות, אביזרים כמו נעליים ותיקים בצבעי הפסטל כחלק משלים להופעת לבוש בלבן.

גם אם בחרת ללבוש צבעי פסטל בהופעת לבוש אחת, הכוונה שילוב של 2-3 צבעים, הנעליים או התיק יוכלו לתת את הוואו בצבעוניות עזה שלאו דווקא תשתלב באופן עדין לכלל ההופעה (תיק בגוון קורל כהה עם צבעוניות של ורוד ותכלת פסטליים, נעל אדומה בשילוב מכנס אפור בהיר וז'קט בצהוב בהיר).

בנוסף, לכו על שילובים, שילובים שאינם מובנים מאיליהם, ערבוב סגנונות, ערבוב חומרים כדי לתת הופעות מסוגננות, שונות ומיוחדות.

אכן זוהי בעצם התשובה לשאלה, כיצד לבנות הופעות לבוש מיוחדות שונות מאילו הנראות ברחוב. או בפריטים מיוחדים, כאלו שתמצאו בארון הבגדים שלכן ופשוט שכחתן מקיומם (במידה ומחמיאים לכן מבחינת צבע וגזרה..), לשלב אותם במערכת לבוש, או בערבוב מיוחד של סגנונות: זרוק עם מחויט, פריטים אלגנטיים מהודרים עם פריטי קאז'ואל ועוד..

עוד כיוון הוא שילובי צבעים באופן מיוחד כזה שאינו מובן מאליו: ירוק צבאי עם כחול אדום ולבן, צבעי ניד עם צבעי ניאון, הדפס מנומר בגווני חום עם סגול או ורוד פוקסיה, קאמל עם ורוד או תכלת בהיר או גם קאמל בגוונים כהים יותר של טורקיז או פוקסיה ועוד ועוד.

את הרעיונות תוכלו תמיד למצוא בקטלוגים, חלונות הראווה, אתרי אופנה או בפגישה אישית ליום סטיילינג אישי.

וכמו תמיד, אורית תשמח להיפגש אתכן, לתת עצות אישיות, כיוונים חדשים לבניית מלתחות ממלאי ארון הבגדים בתוספת אביזרים, ערבי נשים ונערות לימי הולדת לערבי סטיילינג ואופנה, הרצאות, שת"פ עם מעצבים, יצרנים ויבואני אופנה שונים.

אורית לבה, סטייליסטית 0546332463

אורית לבה סטייליסטית אופנת קיץ פסטל אופנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד