י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רוקדים על הדם

השופט בדימוס: "העם הביע אי אמון בשקד"

השרה איילת שקד קיבלה בוודאי בהלם מוחלט את תוצאות הבחירות שהותירו אותה בחוץ והתקשורת מצידה חוגגת ומנסה להביא זוויות שונות | ברשת ב' העלו את השופט בדימוס אליהו מצא שאמר כי "האג'נדה של איילת שקד, פשטה את הרגל"

השופט בדימוס: "העם הביע אי אמון בשקד"
השופט בדימוס אליהו מצא צילום: אביר סולטן, פלאש 90

"העם אמר את דברו במישור הכללי. נכון שהעם העניק אמון לממשלתו של בנימין נתניהו ולסיעה שלו. אבל הוא גם הביע אי אמון באג'נדה של שקד", כך אמר השופט בדימוס אליהו מצא בראיון לרשת ב'.

עוד אמר מי ששימש כמשנה לנשיא ביהמ"ש העליון, "המצב נכון להיום הוא שהאג'נדה של איילת שקד, פשטה את הרגל. כנראה העם בכל זאת רוצה אמנם שלטון של ימין, של ליכוד, אבל רוצה גם שלטון חוק".

מצא הוסיף ואמר, "אני לא מעלה בדעתי שיש קול גדול בעם שקורא למחוק את שלטון החוק. העם לא רוצה שלטון יחיד, הוא לא רוצה שלטון פשיסטי ואפילו לא של רוב פשיסטי".

השופט בדימוס שכיהן בעברו כיו"ר ועדת הבחירות של הכנסת ה-15, התייחס גם כן בראיון לתיקי נתניהו, הדגיש תחילה כי לפי החוק ראש הממשלה יכול להמשיך לכהן; "אני אומר שזה לא רצוי. זה לא טוב לאקלים הציבורי שאת המדינה מנהיג אדם שיש עליו עננה כזו של חשדות בעבירות פליליות חמורות. לא יכולה להיות עבירה חמורה יותר מעבירת שוחד או הפרת אמונים בנסיבות קשות. עם כנראה מקבל, או שאולי הוא חושש שמי שיבוא במקומו לא יהיה מסוגל להגן על מדינת ישראל ולדבר עם טראמפ ועם פוטין כמו שהוא יודע".

"נתניהו לא מעוניין כרגע בקידום ההליך שלו, כמו שאני מתרשם. אם באמת היה נקי כפיים כפי שהוא טוען, הדבר העיקרי שהיה צריך לעשות הוא לזרז את ההליך.אני לא מאמין לסניגורים שזה רק בגלל שהם לא קיבלו עדיין כסף. ללקוח שלהם לא אצה הדרך. סניגור במשפט פלילי, כשמסתיימת חקירה או לקראת שימוע, הם כמהים לקבל את חומר החקירה כמה שיותר מהר, כדי שיהיה להם יותר זמן ללמוד אותו עד תאריך השימוע. כאן, הם רוצים שהיועץ המשפטי לממשלה ימשיך להחזיק את החומר אצלו בהקפאה עמוקה", סיכם מצא את הנושא.

הוא נשאל באשר לדיווחים לפיהם ח"כ יריב לוין מ'הליכוד' ימונה לשר המשפטים ומצא השיב, "לוין לא הסתיר את הביקורת הקשה שיש לו על בית המשפט העליון, בעיקר בג"ץ. הוא אמר את זה במילים רבות מספור בהזדמנויות שונות. מהבחינה הזו, הוא היה קצת מנטור של שקד. הוא שילח חיצים מורעלים כלפי בג"ץ בהזדמנויות שונות. יש לנו בג"ץ שהוא לדעתי בית המשפט הגבוה הכי מאופק במדינות הדמוקרטיות, בכל הנוגע לביקורת על מעשי הממשלה ועל חקיקת הכנסת".

מלשכת שרת המשפטים איילת שקד, שמסיימת כשמונה שנים בכנסת מסרו בתגובה: "אנחנו שמחים שמצא פתאום גילה את הדמוקרטיה, אחרי שניסה לחסל אותה באמצעות אקטיביזם שיפוטי".

איילת שקד אליהו מצא שופט בדימוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד