כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

האזינו: אלי ביר מ'איחוד הצלה' שובר רגל ומזעיק עזרה

אלי ביר, נשיא 'איחוד הצלה', שבר רגל כאשר מיהר לטפל בילד מחוסר הכרה, אבל המשיך במשימה • בראיון מיוחד הוא מספר ל'בחדרי חרדים' על השתלשלות האירועים

האזינו: אלי ביר מ'איחוד הצלה' שובר רגל ומזעיק עזרה



ביום חמישי האחרון התקבלה קריאה במוקד 'איחוד הצלה' על ילד מחוסר הכרה, בתוך מעון, בשכונת רמות בירושלים. אלי ביר, נשיא 'איחוד הצלה', שיצא למקום, החליק מפאת הגשם ושבר את רגלו, אך המשיך לעבר המעון, שם העניק טיפול לילד. רק לאחר שהילד פונה לבית החולים, התפנה ביר לטפל בעצמו.

בראיון מיוחד לאתר 'בחדרי חרדים', משחזר אלי ביר את מה שקרה:

"הייתי בביתי בשכונת רמות בירושלים והתכוננתי ליציאה, תוך כדי קיבלתי קריאה בתוכנה במירס על תינוק מחוסר הכרה במעון שנמצא במרחק קצר מביתי. לבשתי מעיל ויצאתי בריצה לעבר רכבי. בשורת מדרגות האחרונה החלקתי על המדרגות, שהיו רטובות מהגשם, השתטחתי על הריפצה, כאשר המירס שהיה בידי נשמט, עף למרחק ונשבר.

אלי ביר מיידע את המוקדן: נפצעתי אני ממשיך לטפל




"חשתי כאב חד וחזק ברגל. הוצאתי את מכשיר הטלפון וטלפנתי למוקד איחוד הצלה 1221 לספר שנפלתי, ושאלתי האם הילד עדיין מחוסר הכרה, המוקדן אמר לי כי ישנם 2 כוננים שנכנסים כעת למעון, ובנתיים הדיווח הוא על מחוסר הכרה".

ביר ממשיך: "התגברתי על הכאבים ברגלי, וצלעתי לעבר רכבי. כשנכנסתי לרכב נהגתי ברגל אחת בלבד, היות וברגל השניה חשתי כאבים עזים. כשנכנסתי למעון בצליעה הבחנתי ב-2 המתנדבים שהחלו לטפל בילד שהיה מעורפל הכרה, מתנשם בכבדות, שפתיו היו כחולות וגופו התכווץ. היות וההכשרה הרפואית שלי היא יותר מהמתנדבים שהגיעו למקום, לקחתי את הילד בידי והמשכתי את הטיפול הרפואי, עד להגעת ניידת טיפול נמרץ".

הקלטה מהקשר של 'איחוד הצלה' - אלי ביר מגרש את המתנדבים לטפל בתאונה

"עליתי לבקר את הילד שטיפלתי בו"

"לאחר שהגיע צוות רפואי מקצועי, ולאחר שהבחנתי כי הצוות מסתדר בלעדי, התיישבתי ואנחת כאב יצאה מפי. הפראמדיק שהבחין בכך שאל לשלומי, סיפרתי לו כי נפלתי בדרך למקרה. הוא בדק את רגלי וראה כי הרגל ממש התנפחה, והציע לי להתפנות יחד עם הילד לבית החולים. אמרתי לו שאני רוצה שקודם כל יפונה הילד, ורק אז אתפנה לטפל בעצמי.

"לאחר שהילד פונה לבית החולים, נשארו איתי המתנדבים, והזמינו עבורי אמבולנס של 'איחוד הצלה'. כשהאמבולנס הגיע למקום התקבל דיווח על תאונת דרכים סמוך למחנה עופר, מרחק נסיעה של מספר דקות. הוריתי לאמבולנס ולמתנדבים לנסוע לתאונה, ורק לאחר מכן לבוא ולאסוף אותי.

"לבינתיים, הגננות שבמקום פינקו אותי בתה ועוגיות, ואמרו לי בחיוך: באת לטפל בילד, וכעת אנו מטפלים בך".

ביר ממשיך: "לאחר שטיפל בתאונה חזר אמבולנס איחוד הצלה' ופינה אותי לבית החולים. הרופא שקיבל את פני בחדר המיון בבית החולים הוא לא אחר מאשר מתנדב איחוד הצלה ד"ר מיכאל הרמן, שהתפלא לראות אותי על כיסא גלגלים מוכנס על ידי צוות רפואי. לאחר שחבשו את רגלי בגבס שיחרר אותי הרופא, לא לפני שהזהיר אותי שלא לצאת מהבית למשך 10 ימים.

"לפני שעזבתי את בית החולים נודע לי כי הילד שטיפלתי בו במעון מאושפז בקומה 6, והחלטתי לעלות אליו ולראות מה מצבו. כשנכנסתי לחדרו של הילד, אמו הביטה בי בפליאה, ולא הבינה איך זה ששעה קודם לכן טיפלתי בבנה כשאני עומד על הרגליים, וכעת אני ישוב על כיסא גלגלים כשרגלי מגובסת. לאחר הסבר קצר היא התרגשה מאוד, וסיפרה בהתרגשות כי הכרתו של הילד שבה אליו, וכי הוא במצב טוב יותר.

"לדבריה, גם לפני כחודש היה לה מקרה דומה, כאשר במהלך ליל שבת הזעיקה טיפול, ותוך דקות ספורות הגיעו אליה מתנדבי 'איחוד הצלה'".

ביר מסיים את הסיפור: "לא הייתי סולח לעצמי, אילו הייתי נשאר שוכב במדרגות ביתי, ומשהו לא טוב היה קורה לילד", הוא אומר. "בשבילי זו הייתה הרגשה נפלאה שלא חשתי זמן רב.

"24 שנות התנדבות בהצלת חיים נשחקות אט אט, המקרה הזה נתן לי זריקת אנדרנלין לעוד 24 שנים נוספות של הצלת חיים. המקרה הזה חיזק אותי מאוד, זו הרגשה עילאית".



איחוד הצלה רמות מחוסר הכרה מעון בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד