י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת פתיחת המו"מ

ראשי יהדות התורה נועדו עם הרב הראשי

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אירח בלשכתו את חברי הכנסת הנבחרים במטרה לגבש מסמך דרישות במשא ומתן שינהלו עם הליכוד על הצטרפות לממשלה

ראשי יהדות התורה נועדו עם הרב הראשי
פגישת הח"כים עם הנציגים צילום: מהטוויטר של יאיר שרקי

לקראת פתיחת המו"מ בין סיעת התורה לסיעת הליכוד שצפוי להתחיל בימים הקרובים, לאחר שנשיא המדינה רובי ריבלין יטיל על ראש הממשלה נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, ליצמן וגפני נועדו עם הרב הראשי לישראל ומגבשים מסמך דרישות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי סיעת יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני הגיעו הבוקר (שני) ללשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין הגר"ד לאו ודנו בנושאי הרבנות הראשית ובתי הדין.

במהלך הפגישה עלו נושאים כללים בנושאי בתי הדין כשחלקם לא שונו מאז הוקמה הרבנות הראשית בבתי הדין, שכעת לקראת הקמת הממשלה הבאה יבקשו להכניס בסעיפי ההסכם הקואליציוני שיטיב עם הציבור שצורך את בתי הדין

בין הדברים עלה נושא, הגדלת תקנים לדיינים נוספים, שיפוץ וחידוש מבני בתי הדין והשוואת תנאי הדיינים לשופטים ובראשם אישור תקנים לעוזרי דיינים גם בעניין שכרם וייתר ההטבות.

בנוסף, במהלך הפגישה הזכיר הרה"ר הגר"ד לאו את סוגיות הדת המוכנים לפתחם של חברי הממשלה ובהם שמירה על הכותל המערבי וחידוד חוק הגיור שאמור להגיע להכרעה על ידי בג"ץ.

הצדדים סיכמו כי בימים הקרובים יגובש על ידי לשכת הרה"ר הרב לאו מסמך דרישות מסודר אשר ישמש את חברי הכנסת בשיחות המו"מ שיחל כבר ביום ראשון הקרוב ויימשך עד להשבעת הממשלה.

הרב הראשי לישראל יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד