י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא עברה את האחוז

החובות החדשים של מפלגת 'הימין החדש'

מפלגתם של בנט ושקד שלא עברה את אחוז החסימה, מותירה אותם עם חור תקציבי ואפשרות של חובות כבדים שאותם הם יצטרכו להחזיר

החובות החדשים של מפלגת 'הימין החדש'
נפתלי בנט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שבנט ושקד לא עברו את אחוז החסימה, הם נותרו עם חוסר במימון המדינה את קמפיין הבחירות שלהם והם עשויים להיגרר לחובות כבדים.

על פי חוק מימון המפלגות, מפלגה שקיבלה מעל 1% מסך הקולות הכשרים זכאית לקבל יחידת מימון מפלגות אחת שערכה הוא 1.384 מיליון ש"ח.

בהתפלגותם של בנט, שקד ושולי מועלם מהבית היהודי הם לקחו עמם מהמפלגה שעזבו ארבע יחידות מימון שערכן 5.5 מליון שקלים, לזאת מתווסף הסכום שמגיע להם על כך שזכו ביותר מאחוז מהקולות הכשרים ובכך הם הגיעו למערכה עם 6.88 מיליון שקל למימון מערכת הבחירות של מפלגתם החדשה.

אך טרם ידוע כמה הוציאה בפועל מפלגת 'הימין החדש' על מערכת הבחירות, כאשר ברור שמדובר בסיפור מאוד יקר הכולל שכירת יועצים, עובדים, אולמות והפקת כנסים, כל אלו לצד חומרי תעמולה שגם הם הוצאה לא קטנה.

עיתון 'גלובס' מדווח, כי בנט ושקד לא הסתפקו בסכום אותה העמידה להם המדינה והחתימו נותני ערבויות על 6.75 מליון שקלים נוספים, כאשר בנט עצמו חתם על ערבות בסך 250 אלף שקלים, אם סכום הוצאות הקמפיין יעלו על המימון הבסיסי שהעניקה להם המדינה, הם עשויים להיקלע לחובות כבדים.

עוד מדווח עיתון 'גלובס', כי בניגוד לערבויות, מפלגת 'הימין החדש' קיבלה לקמפיין הבחירות תרומות על סך של 261 אלף שקלים, סכום זניח לאור ההוצאות.

 

 

 

מפלגת הימין החדש גלובס מימון מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד