י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שנתיים וחצי אחרי

גזר דין > נהג בשכרות והרג שני חרדים: "אלכוהול לא משפיע עליי"

יומיים לפני יום הכיפורים תשע"ז, אירע אסון נוראי, דוד ואחייניתו נהרגו בתאונה מחרידה על ידי נהג שהיה שתוי לשוכרה, אתמול נגזר דינו, שכולל מאסר, פיצויים ושלילת רישיון • בחקירתו טען "אני רוסי, אני שותה אלכוהול כל יום וזה לא משפיע עלי" • בגזר הדין: "הנאשם הפגין זלזול בחוק"

גזר דין > נהג בשכרות והרג שני חרדים: "אלכוהול לא משפיע עליי"
נהיגה בשכרות. אילוסטרציה צילום: pixabay

שנתיים וחצי אחר שדרס והרג את אביעד אלמלם ז"ל (19) מאשדוד ואחייניתו אלישבע חדד ע"ה (20) מבני ברק, בעת שהיו בדרכם לסליחות אחרונות בערב יום כיפור תשע"ז בכותל המערבי, בית המשפט גזר עליו 7.5 שנות מאסר ופיצוי של 145,000 ש"ח למשפחות ההרוגים והפצועה.

"אלכוהול לא משפיע עליי. אני רוסי, אני שותה אלכוהול כל יום" אמר אנטון פרוס בן ה-34 ממודיעין בחקירתו במשטרה, שפרסם אמש רועי ינובסקי ב'כאן 11'. "אני יודע שבחוק זה לפי מספר מסוים ולא לפי הרגשה אמיתית - עליי זה ממש לא השפיע" אמר לחוקרים.

בית משפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (שני) על אנטון פרוס שבע וחצי שנות מאסר בפועל, פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של 16 שנה מיום שחרורו מהכלא ופיצוי כספי למשפחות המנוחים בסכום של 60,000 ש"ח לכל משפחה וכן יפצה את אחות המנוחה, אסנת חדד שנפצעה קשה בתאונה ורגלה נכרתה, בסך 25,000 ש"ח.

פרוס הורשע בגין שתי עבירות של הריגה, גרימת חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בזמן פסילה ועבירות נוספות.


 פרוס בהגיעו לבית המשפט בשנה שעברה. (צילום: ישי פורת, ynet)

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בח' תשרי תשע"ז, נהג אנטון פרוס ברכבו בכביש מספר 1 מביתו של חברו בראשון לציון לכיוון ירושלים וזאת למרות שרישיונו נפסל חודשים ספורים קודם לכן ע"י ביהמ"ש בגין נהיגה בשכרות. קודם לתחילת הנהיגה שתה בבית החבר שלושה בקבוקי בירה וכן צרך סם מסוג קנביס. חרף העובדה שהחבר הציע לו להמתין בביתו עד לחלוף "הסטלה", כלשון החבר, ולמרות שלפי התרשמות החבר הנאשם היה "עייף גמור", החליט אנטון לעלות על רכבו ולנהוג לכיוון ירושלים. בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי "אין פלא שהנסיעה הסתיימה באסון קשה בו נהרגו אביעד אלמלם ז"ל – בן 19 במותו, ואלישבע חדד ז"ל – בת 21 במותה. כן נפצעה קשה בתאונה אסנת חדד, אחותה של אלישבע ז"ל, ומאוחר יותר בבית החולים נכרתה רגלה מעל הברך".
 
במהלך הנסיעה לירושלים כאשר הנאשם לא שמר על מרחק מהרכב שנסע לפניו, האט הרכב שלפניו את נסיעתו לאחר שהבחין ברכבם של בני משפחת חדד ואלמלם כשהוא עומד בשול הדרך בצמוד לגדר הבטון המפרידה בין הנתיבים המובילים לירושלים לבין הנתיבים המובילים לת"א. בשל מצבו ולאור העובדה שלא שמר מרחק מהרכב שלפניו, פנטון פרוס לא הספיק לבלום את רכבו, פגע מאחור ברכב שלפניו וזה נהדף אל עבר רכבם של המנוחים. כתוצאה מפגיעת הרכב נהרגו אביעד ואלישבע ז"ל שעמדו מחוץ לרכבם, אסנת חדד נפצעה קשה וכן נפצעו נוסעת נוספת ונהג הרכב שנסע לפני פנטוו. בנוסף משהגיעו השוטרים למקום התאונה מסר להם הנהג פנטון כי ברכבו נהג חברו כאשר במקביל הוא מתקשר לאותו חבר ומבקש ממנו להגיע למקום התאונה.

בשל כך הורשע הנאשם בשתי עבירות של הריגה, עבירה של גרימת חבלה חמורה, שתי עבירות של פציעה, עבירה של נהיגה בשכרות, עבירה של נהיגה תחת השפעה, עבירה של שיבוש מהלכי משפט, שלוש עבירות של גרימת נזק לאדם ולרכוש ועבירה של נהיגה בזמן פסילה.

פרוס בבית המשפט. (באדיבות המצלם)
 
עו"ד סאמי חוראני מפרקליטות מחוז ירושלים: "אנו רואים חשיבות בענישה מרתיעה המגדירה באופן חד וברור כי חובתו של כל אדם לצפות את האפשרות שנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים יגרום למותם של אחרים. במקרה זה, הכתובת הייתה על הקיר. הנאשם נהג כשהוא בפסילת רישיון לבילוי אצל חבר בראשון לציון, הוא שתה בדרך אליו, ובהמשך שתה ועישן סמים אצל החבר. הנאשם החליט במצבו זה, וחרף אזהרתו של החבר, לנסוע ברכבו חזרה לביתו. החלטה זו הביאה אסון על שתי משפחות. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי משפחות המנוחים והנפגעים, אשר ממשיכים לשאת את הכאב והצער שגרם הנאשם במעשיו".
 
בגזר הדין נכתב כי: "במעשיו גילה הנאשם חוסר אחריות משווע, אשר מבטא זלזול מוחלט בערך השמירה על חיי אדם. הנאשם צרך אלכוהול וסמים גם יחד, בכמויות לא מבוטלות, ויצא לדרכו כשהוא נתון להשפעתם של אלו. הנזק לו גרם הנאשם קיצוני בחומרתו. במעשיו הוא גרם למותם של שני בני אדם, כל אחד מהם הוא בבחינת עולם ומלואו. הנאשם אף גרם לפציעתה הקשה של מעורבת נוספת ובכך שינה לעד את מסלול חייה." עוד צוין בגזר הדין כי "נהיגתו של הנאשם תחת השפעת סמים או אלכוהול לא הייתה בבחינת מעידה חד-פעמית. יתר על כן, הנאשם הפגין זלזול בחוק בכך שחודשים ספורים בלבד לאחר שהורשע בנהיגה תחת השפעה הוא שב ונהג ברכב כשהוא נתון להשפעת סמים ואלכוהול וזאת למרות שרישיונו נפסל. זלזול זה, אשר בזו הפעם גרם לאסון קשה, מחייב הטלת עונש מרתיע על הנאשם, לבל ישוב לבצע עבירות".

פרוס תאונה קטלנית גזר דין נהיגה בשכרות אביעד אלמלם אלישבע חדד אסנת חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד