י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
26 שרים סך הכל

כך צפוי נתניהו לחלק את התיקים לשותפים

נתניהו עדיין לא קיבל את המנדט להרכיב את הממשלה הבאה, ובינתיים הוא כבר מקיים פגישות עם ראשי הסיעות בכדי להבין את דרישותיהם • כמו כן יש לו תכנית חלוקה לתיקים בין הסיעות השונות, כאשר מפלגתו תקבל בהתאם לגודלה כ-16 שרים 

כך צפוי נתניהו לחלק את התיקים לשותפים
שולחן הממשלה במשרד ראש הממשלה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הממשלה הבאה שתקום אי"ה בקרוב, תמנה ככל הנראה 26 שרים, כך דווח אמש ב'ערוץ 12' והבוקר ב'ישראל היום'. המתווה המסתמן - שר לכל 2.5 מנדטים, הוי אומר כי מפלגות 'ישראל ביתנו' ו'איחוד מפלגות הימין' לא יוכלו לדרוש יותר משני שרים, לעומת ש"ס ויהדות התורה שזכאיות לשלושה שרים, אולם האחרונה כהרגלה תסתפק בסגני שרים וראשי וועדות נחשבות.

'הליכוד' עצמו שזכה ב-35 או 36 מנדטים - עדיין לא ברור האם המנדט השמיני חוזר ל'יהדות התורה', יחלק תיקים בין כמחצית מהח"כים שנכנסו לכנסת - 16 שרים, אולם בשלב זה לא ניתן לדעת אילו תיקים יישארו לבסוף בידי מפלגת השלטון. 

מה שכבר מסתמן כסגור, תיקי האוצר והכלכלה למשה כחלון, תיק הביטחון או החוץ לאביגדור ליברמן, לגבי תיק הקליטה מסתמן קרב בין האחרון לבין תנועת ש"ס, שהבהירה כבר בקמפיין הבחירות כי תדרוש את התיק בנוסף למשרד הפנים והדתות.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שצפוי לקבל מחר את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה רובי ריבלין, לאחר שלמעלה מ-61 ח"כים ימליצו עליו, לא מבזבז זמן וכבר פגש אתמול (שני) את ראשי הסיעות החרדיות לקראת המו"מ הרשמי שייפתח בימים הקרובים וזאת במטרה להבן את דרישותיהם ולנסות למצוא פתרונות מול דרישותיו הנגדיות של ליברמן, כדי לקצר הליכים ולהקים את הממשלה במהירות האפשרית.

כמו כן, נתניהו נפגש אתמול עם יו"ר 'האיחוד הלאומי' ומס' 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין ח"כ בצלאל סמוטריץ' ודן איתו בדרישות של המפלגה, כאשר במהלך היום (שלישי) הוא צפוי להיפגש גם עם ראש הרשימה הרב רפי פרץ. נזכיר כי דרישתם היא את תיק החינוך לפרץ ואת תיק המשפטים לסמוטריץ'. בשלב זה לא ברור האם יקבלו לבסוף את שני התיקים או לפחות את אחד מהם, זאת כי נתניהו מייעד את המשפטים למקורבו השר יריב לוין ואת החינוך לאחד הבכירים בצמרת 'הליכוד'.

כך או כך, למקרה שיערמו קשיים, נתניהו מסוגל גם להגדיל את מכסת השרים ולפצל תיקים, כפי שעשה בעבר כדי להבטיח קואליציה יציבה ואיתנה כשכל השותפים לה מרוצים.

בנימין נתניהו מו''מ קואליציוני מינוי שרים בחירות 2019 הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד