י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חלונות 8: הוראות הפעלה בסיסיות

חלק מהתכונות של הממשק החדש ידרשו גם מהמשתמשים המנוסים ביותר לבצע מעט חיפושים באינטרנט • כדי לפשט את התהליך ריכזנו עבורכם את השאלות המרכזיות שאתם עשויים לשאול כשתפגשו במערכת ההפעלה החדשה

דרוש תהליך למידה. חלונות 8  צלם: מיקרוסופט
דרוש תהליך למידה. חלונות 8 צלם: מיקרוסופט

כל גרסה של מערכת ההפעלה חלונות כוללת שינויי ממשק. עם זאת, מרביתם הם זניחים - אייקון שזז מצד לצד, סרגל כלים שמתווסף במקום כלשהו. חלונות 8 שונה. היא עושה שימוש בממשק ה-Metro החדש כנקודת המפגש העיקרית עם המשתמש. על הדרך היא מסירה רכיבים מרכזיים בממשק המוכר של חלונות כמו תפריט ה"התחל", שיוותר זמין, אך רק בממשק שולחן העבודה - הממשק המשני הכלול בחלונות 8. חלק מהתכונות של הממשק החדש ידרשו גם מהמשתמשים המנוסים ביותר לבצע מעט חיפושים באינטרנט. כדי לפשט את התהליך ריכזנו עבורכם את השאלות המרכזיות שאתם עשויים לשאול כשתפגשו במערכת ההפעלה החדשה.

חלונות 8, ובפרט ממשק המטרו, תוכננה למסכי מגע. מכיוון שכך, ביצוע פעולות באמצעות שימוש בעכבר או במשטח מגע אינטואיטיביים פחות מהשימוש במחוות מגע על המסך. על פי רוב מערכות ההפעלה של מיקרוסופט מציעות דרכים רבות לביצוע של אותה פעולה ודרכי ביצוע הפעולות המפורטות להלן כנראה אינן היחידות. כמו כן, מכיוון שהגרסה הנוכחית של חלונות 8 היא עדיין גרסת בטא, יתכן כי הגרסה הסופית תציג מספר שינויים.

איך מגיעים למסך הכניסה למערכת (Log-On)?

הדבר הראשון בו תתקלו בחלונות 8, בתנאי כמובן שאתם לא מתקינים את המערכת בעצמכם, הוא תמונת נוף ועליה שעון. בדומה לשימוש ב-CTRL+ALT+DEL כדי להגיע למסך הכניסה בגרסאות קודמות של המערכת, כדי להגיע למסך זה בחלונות 8 פשוט תחליקו את האצבע על מסך המגע, או גררו את מסך הנעילה כלפי מעלה על ידי עכבר או משטח מגע על ידי הקלקה וגרירה כלפי מעלה.

איפה תפריט ה"התחל"?

הוא לא שם. תפריט ה"התחל" כבר אינו חלק מרכזי מחלונות. במקום זאת, נקודת ההתחלה היא המסך הראשי של ממשק המטרו שכולל אריחים המשמשים כקיצורי דרך על שולחן העבודה. האריחים יכולים להציג סוגי מידע שונים על התוכנות בהם אתם עושים שימוש - למשל, להציג את הודעות הדוא"ל האחרונות שקיבלתם, את הפגישות הרשומות בלוח השנה שלכם או שיחות נכנסות בשירותי הודעות מיידיות.

איך חוזרים למטרו?

אם אתם נמצאים בממשק שולחן העבודה, בין אם מכיוון שבחרתם בכך או מכיוון שפתחתם יישום על שולחן העבודה, חזרה למסך הפתיחה של המטרו אינה אינטואיטיבית מאד. על מנת לחזור למטרו, פתחו את ה-Charms Bar על ידי החלקה של האצבע מקצה הימני של המסך, או על ידי העברת הסמן לפינה הימנית התחתונה של המסך. מהתפריט האנכי שמופיע בחרו את האייקון "התחל" שיוביל אתכם למסך הפתיחה של המטרו.

איפה היישומים שלי?
חלק מהיישומים שלכם מוצגים כאריחים במסך ההתחלה. אם אתם לא רואים שם את מה שאתם צריכים, פתחו את ה-Charms Bar ובחרו בחיפוש. פעולה זו תגלה לעיניכם מסך יישומים אותו אתם יכולים לגלול, או להקליד בתוך שורת החיפוש כדי לראות יישומים ותוכן אחר הקשור לחיפוש שלכם.

איך סוגרים יישומים?

בממשק שולחן העבודה, סגירת יישומים זהה לגרסאות הקודמות של חלונות. אתם יכולים לבחור ביציאה מתפריט "קובץ", או להשתמש בכפתור הסגירה, האיקס האדום בראש החלון. אין צורך לסגור יישומי מטרו, מאחר וחלונות 8 מחזיקה אותם ברקע באופן מושהה. אם אתם בכל זאת רוצים לסגור אחד מהם, במכשיר מגע אתם יכולים לגרור פנימה והחוצה מהפינה השמאלית של המסך כדי לחשוף רשימה של יישומים הפועלים כרגע, ואז לגרור את האייקון של היישום אותו אתם רוצים לסגור לתחתית המסך. לחילופין, בשימוש בעכבר או במשטח המגע, הצביעו על הפינה השמאלית התחתונה של המסך כדי לחשוף את היישום האחרון בו השתמשתם, ואז הניעו את הסמן לאורך הצד השמאלי של המסך כדי לגלות רשימה של יישומים הפועלים כעת. הקישו על מקש העכבר הימני על היישום הרצוי ובחרו בסגירתו מהתפריט שנפתח.

איך מכבים ומתאתחלים את המחשב?

חלונות 8 מתוכננת כך שתפעל יותר כמו סמארטפון או טאבלט מאשר כ-PC, ופשוט הולכת לישון כשהיא לא בשימוש. אם אתם בכל זאת רוצים לכבות אותה, או יש לכם צורך לאתחל אותה, פתחו את ה-Charms Bar, בחרו בהגדרות, ואז בכפתור הכיבוי, שיחשוף את פקודות הכיבוי והאיתחול.

למה האתרים שלי לא עובדים?

אם אתם משתמשים באינטרנט אקספלורר בממשק המטרו, הוא לא תומך בפלאגינים או סרגלים. זה ישבור כמה תכונות ווב שמסתמכות על פלאגינים כמו ActiveX, פלאש או סילברלייט. אם אתם מבקרים באתר שדורש פלאגינים תראו בדרך כלל אזהרה, עם אפשרות לפתוח את האתר בגרסת שולחן העבודה של אינטרנט אקספלורר, שעדיין תומכת בסרגלים ופלאגינים.

איך אפשר לפתוח אתרים בגרסת שולחן העבודה של אקספלורר כל הזמן?

אם אתם משתמשים הרבה ביישומי רשת שמסתמכים על פלאגינים יתכן שתרצו להפוך את גרסת שולחן העבודה של אקספלורר לברירת המחדל שלכם. כדי לעשות זאת, בחרו את אריח שולחן העבודה ממסך ההתחלה, ואז באייקון האקספלורר משורת המשימות. השתמשו באייקון הכלים כדי לחשוף את Internet Options. לכו לטאב ה-Program שם תמצאו תפריט גלילה עם האפשרות לפתוח לינקים תמיד דרך האינטרנט אקספלורר שבשולחן העבודה. כמו כן, סמנו את התיבה מתחת לתפריט הגלילה כדי לפתוח אריחי אקספלורר בשולחן העבודה.
חלונות ווינדוס8 עצות הוראות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד