י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מרחיק את הרפורמים

טראמפ ממשיך באותו קו: רק האורתודוקסים הוזמנו לבית הלבן

הנשיא האמריקני ממשיך להדיר את הרפורמים והקונסרבטיבים וממשיך לחבק את האורתודוקסים | בתדרוך שיקיים הערב בבית הלבן בנושא ההשפעות על הקהילה, הוא לא הזמין את הזרמים שמסלפים את היהדות, זאת מפני שהם מזוהים עם השמאל ומרבים לתקוף אותו על מדיניותו 

טראמפ ממשיך באותו קו: רק האורתודוקסים הוזמנו לבית הלבן
הבית הלבן צילום: pixabay

מנהיגים של שלושה מבין ארבעת הזרמים היהודיים העיקריים, לא הוזמנו לתדרוך של הבית הלבן בסוגיות "ההשפעות על הקהילה", וגם לא הארגון של הקהילה לזכויות האזרח, כך מדווח האתר 'ג'רוזלם פוסט'.

הבית הלבן הזמין מספר ארגונים יהודיים, אך לא הזמין ארגונים רפורמיים וקונסרבטיביים, איגוד הקהילות האורתודוקסים, אגודת ישראל, וידידי חב"ד, אישרו כי מנהיגיהם הוזמנו לפגישה שתתקיים היום.

רק גורמים רשמיים של שלוש קבוצות אורתודוקסיות - האיחוד האורתודוקסי, אגודת ישראל, וידידי חב"ד, הוזמנו לפגישה. שאר הארגונים הרפורמיים והקונסרבטיביים לא הוזמנו. מאחר והם ידועים כמתנגדים חריפים לנשיא טראמפ, מה שהוביל את הבית הלבן שלא להזמינם.

עם זאת מנהיג קונסרבטיבי ממרילנד - סטוארט ויינבלט, כן הוזמן, אך לא ארגונים רשמיים ומנהיגים בולטים.

עקב כך, מספר גופי תקשורת ניסו לקבל תגובה מהבית הלבן, אך לא נענו, הסיבה לכך לטענת מספר גופי תקשורת אמריקאיים, כי הזרמים הליברליים התעמתו עם הבית הלבן במספר סוגיות שונות, כמו חוקי ההגירה של טראמפ, ומנגד התנועות האורתודוקסיות מקבלות בברכה את מדיניות הבית הלבן, בעיקר בנוגע לישראל, כולל החלטת טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, צעד שהרפורמים לא אהבו ויצאו חוצץ נגד הנשיא.

עוד ברשימת הלא המוזמנים, "הליגה נגד השמצה", קבוצת זכויות האזרח היהודית המובילה במדינה. גם ארגון ג'יי סטריט, קבוצת המדיניות המזרח תיכונית היהודית הליברלית, או הפורום למדיניות ישראל, קבוצה המובילה יוזמה של שתי מדינות לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

סימן ההיכר בין אלה שהוזמנו לבית הלבן, לבין אלה שלא, הם ארגונים יהודיים שתומכים במפלגה הרפובליקנית אליה משתייך טראמפ, לעומת כל מי שקשור לדמוקרטים - שלא הוזמן.

טראמפ ממשיך בקו שהתווה מהרגע שנכנס לבית הלבן, שלא להזמין אליו לטקסים - מנהיגים יהודיים רפורמים שביקרו אותו ויצאו נגדו בגלוי, כך למשל, ראשי ארגונים יהודיים שמאלניים מארגונים שונים שדיברו נגדו בפומבי בסוגיות מדיניות לא הוזמנו לשני אירועי הדלקת נרות חנוכה, בתשע"ז ובתשע"ח.

דונלד טראמפ הבית הלבן תדרוך רפורמים אורתודוקסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד