י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראיון מחוץ לבית הנשיא

השמיני בפנים • פרוש מתפנה לחלק את הקרדיט להישג • צפו

לאחר שהמליצו על נתניהו, מתפנה פרוש לשוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' ומשיב לשלל שאלות • הוא מתייחס להישג ההיסטורי של 'יהדות התורה': "אמרנו לישי שאנחנו צפויים לגדול ב-20 אלף קול" • על החיבור עם ש"ס: "כבדהו וחשדהו" • על ליברמן: "מה שחשוב לו זה תפקיד שר הביטחון" 

השמיני בפנים • פרוש מתפנה לחלק את הקרדיט להישג • צפו
מאיר פרוש צילום: בחדרי חרדים

סגן השר מאיר פרוש מתפנה לראיון עם כתב 'בחדרי חרדים', לאור ההישג בדמותם של אלפי קולות חדשים ל'יהדות התורה'. בראיון הוא מתייחס לנושא הקרדיט על העלייה הדרמטית במצביעים, מדבר על המתח בין המפלגות החרדיות וכן על חוק הגיוס וסאגת הצטרפותו של ליברמן לממשלה.

האם אלי ישי סיפק את התוצאות:

האם אפשר לומר שאלי שיש סיפק את הסחורה לאור הגידול במספר הקולות: "אנחנו יודעים שגדלנו בכמה עשרות אלפים", אומר פרוש ל'בחדרי חרדים' "אנחנו גם ידענו לומר לפני הבחירות לאלי ישי שאנחנו צפויים לגדול בכוחות עצמינו בכעשרים אלף (קולות) ויש לנו גידול של קרוב לארבעים אלף - אני חושב שגם אלי ישי וגם חב"ד, אי אפשר לדעת כמה קולות כל אחד הביא, אבל בסך הכל יש פה איזה שהוא תנודה של קולות נוספים שבבסיס הם לא היו ב'יהדות התורה' ועכשיו הם נמצאים איתנו".

החיבור עם ש"ס:

מה בדבר שיתוף הפעולה בין המפלגה הספרדית ל'יהדות התורה': "כבדהו וחשדהו" זו לא אמירה שאריה דרעי המציא אותה, אני צריך לומר שכבר במקורות, בחז"ל, זה כבר נמצא. אני לא יודע לומר אם זה נאמר על חברים אבל אנחנו שתי מפלגות, גם ב'יהדות התורה', אני 'מאגודת ישראל' ויש לי חברים שהם בדגל התורה".

"יש עקרונות שאנחנו עליהם כן עומדים ובדרך כלל יש לנו תמימות דעים עם ש"ס, ש"ס יש לה מועצת חכמים משלה, ואם מועצת החכמים יורו לה לעשות אחרת מ'יהדות התורה' אז יש להם את הזכות לעשות את זה".

"אין שאלה שהם מייצגים ציבור חרדי, שאנחנו מייצגים ציבור חרדי, הפלוס הוא שהם מביאים איתם קולות שאינם בוודא חרדים - אבל הם חברי כנסת חרדים והם דואגים לציבור חרדי".

התעקשות של ליברמן:

נראה שליברמן עושה שרירים בדרך לקואליציה ובמיוחד מתעקש בנושא חוק הגיוס: "הלכנו לבחירות בגלל חוק הגיוס שמועצת גדולי התורה אמרה להתנגד ולא להצביע בעד החוק הזה ואם מצביעים בעד אז לצאת מהקואליציה, כך עשינו - אני לא יודע מה ליברמן אומר, אני יודע שהוא רוצה את תפקיד שר הביטחון וזה מה שחשוב לו אבל הוא אומר - אני לא רוצה לצאת נגדו".

מי שמרכיב את הממשלה זה בנימין נתניהו, אנחנו רוצים שכל אברך או בחור שלומד יקבל את הדיחוי, איך בדיוק נעשה את זה? יש הצעות ואולי אחרים יבואו עם הצעה - התוצאה צריכה להיות שכל מי שלומד יקבל דיחוי".

"אני חושב שמשרד השיכון, היינו בקואליציה ארבע שנים ולא קיבלנו את מה שצריך לקבל אם אפשר לקבל את זה חשוב מאוד שנקבל את השיכון".

מאיר פרוש יהדות התורה ש"ס אגודת ישראל אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד