י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הנזקים עשויים להיות הרסניים"

בן 4 מזג מים מהמקרר והחל לבכות ולהקיא

ניקיונות הפסח: ילד בן ארבע מהישוב חרמש מאושפז במחלקת ילדים, עקב שתיית חומר ניקוי חריף • מצבו טוב, אך הוא צפוי לעבור בדיקות נוספות לשלילת נזק לוושט

בן 4 מזג מים מהמקרר והחל לבכות ולהקיא
מקרר. אילוסטרציה צילום: unsplash

למרות שכל חומרי הניקוי בבית משפחת פוגל-לוי מהישוב חרמש מאופסנים הרחק מהישג ידם של ילדיהם בארון סגור, בנם לירוי בן הארבע, שתה בשגגה חומר ניקוי, שהיה, ככל הנראה, מהול במים.

הוריו הבהילו אותו לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי 'הלל יפה', שם נבדק ואושפז להשגחה.

אמו מספרת: "הילד מזג לעצמו מים מכד מים קרים מהמקרר, ולאחר לגימה אחת מיד אמר לי שיש להם טעם של סבון. דקה אחר כך הוא החל לבכות ולהקיא. הנחתי שאולי נשאר חומר חיטוי בכד, שלא נשטף היטב במים ומולא במים שהוכנסו למקרר, אבל למען הסר ספק - ניגשנו לחדר המיון להיבדק והבאנו את חומר החיטוי איתנו".

כאמור, מצבו של הילד טוב, אבל כמקובל במקרים כגון אלו, הוא אמור לעבור בדיקות נוספות על מנת לוודא שלא נגרם נזק לוושט.

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים של המרכז הרפואי, אמרה בתגובה למקרה: "זה הזמן הזה בשנה שכולם מנקים וחומרי הניקוי מסביבנו בכמויות גדולות מהרגיל. נוסיף לזה שהילדים בחופשה, מה שהופך את זמינותם של החומרים גבוה יותר עבורם ועקב כך סכנה לגרימת נזק רציני באם יבואו איתם במגע, ובעיקר אם ישתו אותם בשגגה כי יחשבו שמדובר במשהו אחר. הנזקים לוושט או לקנה הנשימה עשויים להיות הרסניים. במקרה של לירוי, אמנם ההורים הקפידו על הרחקת חומרי הניקוי, אבל נשאר חומר חיטוי בכלי שנוקה. אי לכך, גם כאן חשוב להעלות את המודעות בעת הניקיונות, ולוודא הסרה מלאה של חומר החיטוי בגמר הניקוי".

חומר ניקוי שתיית מים הרעלה ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד