י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התפשטות החצבת

500 רופאים קוראים להתחסן: "פיקוח נפש"

בעקבות התפשטות נגיף החצבת בריכוזים החרדים בארצות הברית יוצאים חמש מאות רופאים המייצגים את הקהילות היהודיות בצפון אמריקה בקריאה להתחסן נגד המחלה

500 רופאים קוראים להתחסן: "פיקוח נפש"
מזרק חיסון צילום: pixabay

במה שניתן לתאר כחסר תקדים, למעלה מ - 500 רופאים המייצגים קהילות יהודיות רבות ברחבי צפון אמריקה, חתמו על מכתב הקורא לחסן את כל הילדים ואת המבוגרים שלא חוסנו מחצבת.

הרופאים פרסמו את המכתב הבלתי שגרתי, לאחר שפרסומים שונים שהגיעו מהקהילות החרדיות בניו יורק, קראו לאנשים לא לחסן את הילדים, כשלטענת המתנגדים, החיסון נוגד את ההלכה.

במכתב נאמר: "אנו מודעים לפרסום המוטעה עם מידע שגוי שמופץ עם אמירות כביכול מדעיות לא מוכרת, אשר סותרות את כל המחקרים הקיימים כיום בתחום המדע על חיסונים". בהמשך המכתב מפצירים הרופאים בכולם לחסן ומבהירים שזו חובה.

הרב ד"ר אהרון גלאט, מבית החולים סיני בניו יורק הבהיר, כי "יש חשיבות מכרעת לעם היהודי לדעת כי הפוסקים הגדולים מכל ענפי היהדות האורתודוכסית, כמו גם הרופאים הגדולים ביותר (הן מספר והן איכות), מסכימים לחלוטין על הציווי של פיקוח נפש לגבי חיסון לחצבת".

'בחדרי חרדים' עוקב אחר סאגת החצבת בארצות הברית, וניתן להבחין כי קיימת מלחמה מתמדת נגד התפשטות מחלת החצבת ועמה האנטישמיות הגואה נגד חרדים. תלמוד תורה השייך לחסידות סאטמר, נסגר על ידי מחלקת הבריאות של העיר ניו יורק, כשהנימוק הוא כי המוסד לא סיפק את רשימות התלמידים הנדרשות, ולא עמד בהוראות הרפואיות המחייבות גישה לאנשי משרד הבריאות כדי לוודא שאכן כולם מחוסנים ממחלת החצבת.

בנוסף, דווח ב'בחדרי חרדים' בימים האחרונים, כי פקידים במשרד הבריאות בניו יורק הודיעו לאוכלוסיה החרדית בשכונות בברוקלין, על החובה לחסן את ילדיהם מפני החצבת, או לעמוד בפני קנסות של 1,000 דולר לכל משפחה. "זוהי פעולה יוצאת דופן", אמר ראש העיר ניו יורק דה בלסיו, "וזה בגלל היקף מוחלט של המשבר".

ניו יורק נמצאת בעיצומה של התפרצות מחלת החצבת הגדולה ביותר מאז 1991, עם 285 מקרים מאז הסתיו האחרון, לעומת שניים בלבד לאורך שנת 2017 אמרו גורמים רשמיים. הם האשימו גורמים שונים בכך שהם משכנעים אזרחים שלא להתחסן נגד החצבת.

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

מחלקת הבריאות בברוקלין הודיעה למוסדות החינוך חד משמעית, "אם לא תוודאו שהילדים במוסדות מחוסנים מחצבת, אתם תשלמו קנסות כבדים, ויש אפשרות שנסגור לכם את המוסדות".

סיפור אחד מיני רבות שפרסמנו ב'בחדרי חרדים', נהגת אוטובוס לא עצרה לחסיד שעמד בתחנה וקראה לעברו קריאות אנטישמיות בכל הנוגע להתפרצות החצבת בקהילה החרדית בניו יורק.

החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיעה גם לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ילד חרדי שנכנס במסגרת שעות הביקורים בכדי לפגוש את אביו האסיר, היה ככל הנראה חולה בחצבת והדביק כמה מן האסירים, עקב כך בוטלו הביקורים המשפחתיים עד להודעה חדשה.

בשבועות האחרונים, רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים כשהתקרית האחרונה אירעה בין כותלי הכלא, והיא עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

בנוסף כתבה שהתפרסמה בסוף בעיתון הנפוץ בארה"ב 'ניו יורק טיימס', בנושא החצבת הציג בפתחו מקרה שנודף ממנו ריח אנטישמי. וכך מתארת אריקה וינגייט העובדת בחנות בגדים בניו יורק. באחד מימי השבוע, כאשר נכנס לקוח חרדי עם כובע שחור והתחיל להשתעל, לקוחה נוספת שעמדה לידו השליכה לפתע את הפריטים שהחזיקה בידה, אחזה בילדה שלה ויצאה במהירות מהחנות. "היא קנתה משהו, והיא פשוט השליכה אותו", שיחזרה וינגייט. "היא אמרה, בואי נלך, בואי נלך! ליהודים אין זריקות".

חצבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד