י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוער ב'כחול לבן'

בקבוצת הווטסאפ: לפיד ביקש לתקוף את החרדים; חבריו התנגדו

עמית סגל חושף אמש (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו, התכתבות פנימית מתוך קבוצת הווטסאפ של 'כחול לבן' שבמרכזה ויכוח בין לפיד לחבריו במפלגה, לגבי המסרים בנוגע לחרדים • "את הממשלה אנחנו כנראה נרכיב עם החרדים. אני מציע להפחית באופן מיידי את הרטוריקה שלנו נגדם"

בקבוצת הווטסאפ: לפיד ביקש לתקוף את החרדים; חבריו התנגדו
ארבעת ראשי כחול לבן צילום: פלאש 90

הנה זה בא: בעוד הם מציגים כלפי חוץ אחדות מלאה סביב כלל הנושאים ושוללים אפשרות לממשלת אחדות או לפירוק השותפות במפלגה. מתגלים חילוקי הדעות בנוגע ליחס כלפי המפלגות החרדיות.

אמש (רביעי) הועברו בקבוצה המשותפת מסרים לקראת השבוע הקרוב, באחד מהם נכתב כי "ממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר וחרדית יותר" וכי, "המבחן האמיתי יהיה כשיוגש כתב אישום".

יזהר שי, ששובץ במקום ה 21 ברשימת 'כחול לבן' הגיב מיד בזעם כשכתב, "את הממשלה אנחנו כנראה נרכיב עם החרדים. אני מציע להפחית באופן מיידי את הרטוריקה שלנו נגד החרדים בכל החזיתות, כולל המסרים הנ"ל. אנחנו יכולים להסתפק בכך שממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר ומורכבת ממספר נאשמים בשחיתות חמורה".

מי שמיד הגיב היה חה"כ יאיר לפיד שמאחריו רקורד בהתקפות נגד חרדים שכתב לשי, "כרגע אנחנו באופוזיציה והקהל שבחר בנו מצפה מאתנו להלחם נגד שוד הקופה הציבורית וגם על הדברים שכתובים במצע שלנו - לימודי ליב"ה, חוק הגיוס, ביטול חוק המרכולים ונגד כל כפיה דתית (ותהיה הרבה)".

לפיד שלל את הטענות כי בעקבות שותפות עתידית עם החרדים צריך לעדן את המסרים נגד החרדים וכתב, "אני לא מציע לשתוק ולהבליג למען איזו קואליציה עתידית מעורפלת שרוב הסיכויים שלא תקרה".

חה"כ לעתיד יזהר שי השיב ללפיד, וכתב, "אני חושב שהסיבה שבגללה לא נכון לתקוף כרגע את החרדים היא לא רק חישובי קואליציה / אופוזיציה אלא גם ערכית", לדברי שי, "להגיד "ממשלה יותר חרדית" נשמע לי פסילה ערכית של ציבור שלם. תקנו אם אני טועה אבל אני משוכנע שכמפלגה אין לנו מדיניות של פסילה הציבור החרדים כולו".

שי הבהיר, "אנחנו נגד סחיטת כספי הציבור, אנחנו נגד כפיה, אנחנו נגד שחיתות. אנחנו לא נגד החרדים "ממשלה יותר חרדית" נשמע לי על משקל "ביבי או טיבי" אנחנו לא פוסלים ערבים, חרדים אף אחד אחר".

לפיד נכנע והשיב לדברים כי מדובר "תיקון מצוין ונכון", כאשר גם חבר הכנסת לעתיד מיכאל ביטון יצא לטובת החרדים וכתב, "בלי חרדים ושותפות אמת עימם ויש לנו מה לומר ולהציע לא נבנה גוש אחר של קהילות ומפלגות בעתיד".

ביטון ציין כי, "הסחטנות של סמוטריץ' ורעיונותיו לא פחות מסוכנות, עם סמוטריץ' לא נשב עם חרדים לא פוסלים. חייבים אסטרטגיה ארוכת טווח בנושא זה".

את הדיון סיים יו"ר המפלגה בני גנץ שכתב, "מבקש לחדול את הוויכוח בקבוצה - הנקודות וודאי חשובות אבל שום דבר לא סגור ואתם כבר בתקשורת. פשוט חידלו ונדבר מחר בצורה מכובדת ופנים אל פנים".

יאיר לפיד מיכאל ביטון בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד