כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ארה"ב: מיט רומני לקח את ה'סופר טיוזדיי'

המועמד המרכזי של המפלגה הרפובליקנית, ומי שנתפס כבעל הסיכוי הגבוה ביותר להדיח את אובמה, ניצח ב-6 מדינות מתוך 10 • סנטורום זכה ב-3 מדינות

המנצח הגדול. מיט רומני
המנצח הגדול. מיט רומני

אמש (ג) התקיים בארה"ב ה'סופר טיוזדיי' (יום שלישי הגדול), היום בו נערכת הצבעה על מועמד המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית לנשיאות, ב-10 מדינות שונות בו-זמנית.

עם פרסום התוצאות, מתברר כי כצפוי, מיט רומני, מועמד האגף המתון במפלגה ומי שנחשב כבעל הסיכוי הגבוה ביותר להדיח את הנשיא המכהן ברק אובמה, זכה ב-6 מהמדינות. רומני הוא המועמד הליברלי והקרוב יותר למרכז הפוליטי מבין שלושת המתמודדים הבכירים.

10 המדינות בהן התקיימה ההצבעה אמש, מחלקות 419 צירים לקראת ועידת המפלגה, שהם מנה משמעותית בדרך ל-1,144 הצירים הנחוצים להבטחת המועמדות.

רומני זכה, כאמור, ב-6 מדינות, בהן גולת הכתר - אוהיו, יחד עם מסצ'וסטס, איידהו, וורמונט, אלסקה ווירג'יניה. למרות זאת נכשל רומני בניסיונו לזכות בקולות הדרום השמרני, כאשר מדינות הדרום התחלקו בין יריביו.

הנצחון באוהיו משמעותי מאוד משתי סיבות: הרכבה האנושי המגלם את ההרכב של ארה"ב, ובעקבות כך היותה מדינת מפתח גם בבחירות לנשיאות עצמן, והעובדה שהיא מספקת 50 צירים למועמד הזוכה - המספר השני בגודלו מבין 10 המדינות שהצביעו אתמול.

ג'ורג'יה הדרומית, המחלקת 75 צירים, היא מגרשו הביתי של המועמד ניוט גינגריץ', והיא אכן הוכיחה את עצמה ככזו - כאשר הוא ניצח בה, אך רק בה. מדובר בניצחונו השני בלבד של גינגריץ' מאז זכה בינואר האחרון במדינת דרום קרוליינה.

היריב העיקרי של רומני בשלב זה הוא ריק סנטורום, שמרן דתי ופוליטי, שהחל לנסוק במרוץ רק לפני חודשים ספורים. סנטורום גרף נצחונות בשלוש מדינות נוספות במערב התיכון: טנסי, אוקלהומה וצפון דקוטה, המצטרפות לנצחונותיו עד כה באיווה, בקולורדו ובמינסוטה.

המועמד הרביעי, חבר בית הנבחרים מטקסס רון פול - נתפש כמועמד חסר סיכויים שנמצא במרוץ בעיקר כדי להביע את עמדותיו החריגות, אך הצליח בכל זאת לגרוף תמיכה לא מבוטלת במדינות רבות.

נכון לעכשיו רומני מוביל בבטחה במירוץ עם כ-250 צירים, גינגריץ' מחזיק ב-92 צירים ואילו סנטורום, למרות נצחונותיו, מחזיק 65 צירים בלבד. פול, שכאמור אינו מתמודד בעל סיכוי ממשי, צבר סך הכול 12 צירים עד כה.

מן הראוי לציין, כי נצחונו השני של גינגריץ' עשוי לפעול כבומרנג נגד המחנה השמרני במפלגה הרפובליקנית, ולסייע לרומני, מכיוון שהוא ימשיך לרוץ בנפרד מסנטורום ולגרום לפיצול קולות השמרנים, אל מול קולות המתונים המאוחדים מאחורי רומני.
מיט רומני בחירות רון פול גינגריץ' ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד