כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו: כך חגג ראש הכולל הירושלמי את נס ההצלה

בפורים לפני שנה נפצע הרב פנחס הומינר מרמת שלמה אנושות בתאונת-דרכים בליקווד • שנה אחרי הוא שב לעיר, כדי לחגוג עם המתנדבים שטיפלו בו את ההצלה הניסית • צפו

הרב פנחס הומינר במסיבת ההודאה במקום התאונה. צילומסך
הרב פנחס הומינר במסיבת ההודאה במקום התאונה. צילומסך



הרב פנחס הומינר, ראש כולל מרמת שלמה בירושלים, שנפצע באורח אנוש בפורים שעבר בתאונת-דרכים בלייקווד שבניו-ג'רזי, בעת ששהה בעיר לצורך גיוס תרומות, שב בסוף השבוע שעבר ללייקווד - וביום ראשון בירך "ברוך שעשה לי נס" במקום בו נפגע.

הרב הומינר, תושב שכונת רמת שלמה בירושלים, אב ל-14 ילדים, ש-10 מהם טרם נישאו, נפצע בליל פורים האחרון, מפגיעת רכב בו נהג חרדיף תושב לייקווד.

עוד בנושא:
'ראש הכולל שנפצע בליקווד הוטס ל'הדסה'
'ארץ הניסים • יממה לאחר שובו, הרב הומינר דיבר

בעקבות התאונה אושפז הומינר במצב קשה מאוד בבית-חולים מקומי, וארגון 'ביקור חולים' אימץ אותו. משמרות של 24 שעות עמדו ליד מיטתו, בעת שהיה מחוסר הכרה. כעבור חודש מאז התאונה, כאשר ניתן היה להעבירו לישראל, התגייסה הקהילה החרדית של ליקווד כולה, וגייסה את הכספים הדרושים להעברתו באמצעות אמבולנס מוטס, כשלצידו צוות רפואי.

בבית החולים בישראל הוא התעורר, החל לדבר, ועבר תהליך שיקום ממושך.

הומינר נחת ביום ה' האחרון בניו-יורק. בשדה התעופה המתינו לו העסקנים ישראל שנקולבסקי, שרגי פינטר וחיים שמואל ז'ארקנסקי, שקיבלו את פניו.

ביום ראשון האחרון הגיעו תושבי ליקווד לאוהל ענק שהוקם על-ידי ארגוני ההצלה, סמוך למקום בו הוא נפגע. הומינר אמר בהתרגשות גדולה את ברכת הגומל בשם ובמלכות, ועשרות המשתתפים – שחלקם הגדול היו מעורבים בהליך השיקום של ראש הכולל - ענו אמן בהתלהבות גדולה.

מאיר ליכטנשטיין, המתנדב הראשון שהגיע לזירת התאונה, סיפר על הרגעים הקשים. מנכ"ל הארגון שטיפל בראש הכולל, סיפר על הדיאגנוזה של הרופאים, שלא נתנו לרב הומינר שום צ'אנס לחיות. "היום ברוך ה' מצבו משתפר. אמנם בראש יש פגיעה שגורמת לשכחה, אבל מצבו הפיזי השתפר בצורה ניסית ממש".

לאחר מכן נאם ראש ישיבת ליקווד, הגר"מ קוטלר, שדיבר דברי התעוררות והסביר כי הקב"ה עשה את הנס רק בכדי שנתחזק כולנו בעבודת ה'.

יממה לאחר הגיעו לניו-יורק, הגיש ארגון 'ביקור חולים' תעודת הוקרה לצוות בית החולים בו היה מאושפז, בהשתתפותו של הומינר הנרגש.

החגיגה בליקווד • צפו:


צילום: לייקווד סקופ
הומינר לייקווד חרדים תאונת דרכים שיקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד