י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מייעץ פוליטית לאיילת שקד

העיתונאי מפרגן: "נתניהו הוא שליח השם"

רגע אחרי שהודיעה על חופשה בלתי מוגבלת בעקבות התבוסה בבחירות, העיתונאי אראל סג"ל כבר יודע מה תעשה שרת המשפטים ביום שאחרי • וגם מה דעתו על נתניהו

העיתונאי מפרגן: "נתניהו הוא שליח השם"
אראל סגל צילום: מתוך פייסבוק

ד"ר גדי טאוב ואראל סג"ל בתכניתו היומית ברדיו 103FM סיכמו יחדיו את הבחירות והסבירו למה מפלגת 'הימין החדש' היו צריכים לצאת בקמפיין 'גוועלד' משל עצמם? מה השתבש במפלגת 'העבודה'? והאם הגיע זמן שאישה תכהן כראש ממשלה? 

גדי טאוב: "יש ביקורות חמורות על נפתלי בנט שיצא לתקשורת עם דברים מתוך הקבינט תוך כדי מלחמה. בחינוך הוא עשה המון בנושא המתמטיקה ומגיע לו קרדיט. עניין המתמטיקה לא יישכח לו. איילת שקד היא אחת הפוליטיקאיות הכי פופולריות ותהיה ראש ממשלה מחמת הפמיניזם יום אחד. לא כי הגיע הזמן שתהיה ראש ממשלה אישה בישראל אלא כי שורת גברים התדלדלה. העובדה שבעשירייה הפותחת היו ארבע נשים שנתפסות כפמיניסטיות קיצוניות הייתה בעיני חלק מהתבוסה של תנועת העבודה".

אראל סג"ל אמר למראויין: "אני חולק עליך. אני חושב שהקמפיין של הימין החדש היה מזעזע. החטא הקדמון היה הנטישה של הבייס ושאפשר לייצר מפלגת עם חדשה, ימנית – חילונית - דתית מימין לליכוד".

גדי טאוב: "מה היה קורה אם הם היו נשארים ומצליחים לשמור על ראשות המפלגה?"

אראל סג"ל: "הם היו עוברים את אחוז החסימה קודם כל. לא אהבתי את הדרך שבה זה נעשה. היה כאן את אפקט ההיבריס והם קיבלו שיעור. אני לא יודע איך נפתלי בנט מתכוון להמשיך אך איילת שקד צריכה להתפקד לליכוד ולהיות במפלגת הימין הגדולה ולהתקדם משם. הקמפיין שלהם היה מקושקש ומבולבול. איילת בתקופה הנתונה הייתה יותר פופולארית והייתה צריכה לעמוד בראש. המסר שלהם לא היה ברור, בין עזה לבית המשפט עם סרטונים מצחיקים. סרטונים מצחיקים זה של בחירות 2015".

גדי טאוב השיב לעמיתו: "הם עשו מהלך שהיה צריך לעשות אותו הרבה קודם והוא מסיבת העיתונאים עם שפי פז והנפת הדגל של המסתננים. הם עצרו בגופם את מתווה האו"ם, כשחלק מהמסתננים יעברו לאירופה והשאר יקבלו כאן מעמד חוקי. זה היה מעביר מסר לכל אפריקה שישראל היא הנתיב לעולם הראשון. שום גדר לא הייתה עוצרת את זה. מה שעוצר הסתננות היא מדיניות תקיפה".

אראל סג"ל: "בחירות הם סוג של תיאטרון. לפני חודש חשבתי ששקד ובנט היו צריכים לצאת לקמפיין גוואלד משלהם. הם היו צריכים להבהיר שהימין החדש לא יעבור ללא הצבעה. במקום הם עשו שיר מטומטם על בג"ץ, אתם נורא כישרוניים עם במאי מדהים ועושים קומדיה אבל אתם לא מועמדים לאוסקר. אתם רוצים לעבור בחירות. זה יירשם ככישלון והשאלה לאיזו דרך חדשה יצאו האנשים המאוד מוכשרים הללו. אני גם חושב שאיילת היא פרוספקט להנהגה".

גדי טאוב: "גם לכישלונות יש יתרונות. אף אחד לא נהיה מנהיג אם אין לו כישלון אחד גדול, אמר צ'רצ'יל. זה לא טוב להיות רק ילד פלא שמגיע על זרי הדפנה".

אראל סג"ל: "אפשר לומר גם שהשותפות בין בנט ושקד הגיעה לקיצה באופן טבעי. יש שם חברות אך הגיעה השעה לפרק את החבילה. אם איילת רוצה להגיע להנהגה ובנט בכיר ממנה היא לא תוכל לעשות זאת".

גדי טאוב: "אתה לא רואה שלט 'מדינת ישראל בהנהגת בנט ושקד'?

אראל סג"ל: "לא, המדינה האחרונה שהונהגה על ידי שניים הייתה ספרטה".

סג"ל התייחס גם כן לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר, "לנתניהו יש חזון לחזק את עוצמתה של מדינת ישראל כמי שמשפיעה על ההיסטוריה. כדי לרוץ ביום הבחירות ולקרוא לאנשים בחוף הים בנתניה לצאת להצביע אתה צריך את התחושה שהמדינה תלויה בך ושאם אתה לא שם אז יקרה משהו למדינה. אנשים מהשמאל חוטפים עליי ג'ננה כשאני אומר שהוא שליח השם. הוא שליח ההיסטוריה היהודית והוא רואה את עצמו ככזה".

לדבריו, "הרבה אומרים על נתניהו שהוא רק מכבה שריפות ושאין לו אסטרטגיה. אני חושב שמסתכל על המזרח התיכון וחושב שכל קביעת אסטרטגיה היא טקטיקה עם שיגעון גדלות ולא תכפה על המציאות את התוכנית הגדולה שלך. ראינו מה קרה באוסלו. בן גוריון היה יכול להחזיר את המשולש לירדן ולא הסכים. ביבי בעיני הוא הרבה יותר בן גוריון מבגין. ביבי היה מבצע את הסכם השילומים. הוא היה מבין שצריך לעשות את זה. הניתוח שלו ריאלי כמו בן גוריון".

 

(עריכה: איתמר זיגלמן)

אראל סגל בנימין נתניהו איילת שקד מפלגת הימין החדש רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד