י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מרגש • צפו בתיעוד

כשאלף בחורים ליטאים פצחו ב"והיא שעמדה"

דגל התורה בביתר עילית קיימה מעמד מרומם של הכנה לליל הסדר, באודיטוריום המרכזי בעיר, עם 'מלכות', זאנוויל ווינברגר, ילד הפלא דודי לינקר, אהרל'ה נחשוני ותזמורתו | צפו

כשאלף בחורים ליטאים פצחו ב"והיא שעמדה"
הכנה לליל הסדר בביתר צילום: פנחס עמנואל

לקראת ליל הסדר העומד בפתח, נערך אמש בעיר ביתר עילית מעמד מרומם של הכנה לליל הסדר, בהשתתפותם של למעלה מאלף בחורי ישיבות ליטאים מכל רחבי העיר, מטעם סיעת דגל התורה המקומית, שבראשות סגן ראש העיר, דודי זלץ ובמימונו של ראש העיר מאיר רובינשטיין.

הפקת הענק, שכמוה לא ראתה ביתר הליטאית מעולם, התקיימה באודיטוריום העירוני. מקהלת 'מלכות', זאנוויל ווינברגר, ילד הפלא דודי לינקר, אהרלה נחשוני ותזמורתו, הנעימו את האירוע, שהופק על ידי 'תרבותא' ו'הלפרין הפקות'.

שיאו של הערב היה בשירה אדירה של הקהל, יחד ולסירוגין עם הזמרים, כשבחורי הישיבות נותנים את קולם בשירי הפסח, ההודאה והגאולה. עם תום האירוע עמד הקהל הרב על רגליו ופצח בריקודים סוערים של שמחה מעומק הלב, על גאולתנו ועל פדות נפשנו.

במפגן של אחדות נדירה במחוזותינו, חודשים ספורים בלבד לאחר הבחירות המקומיות הסוערות שנערכו בעיר, והמאבק הפוליטי המר לאחריהן, נאמו באירוע בזה אחר זה סגרה"ע ויו"ר דגה"ת המקומית, דודי זלץ, וראש העיר ויו"ר אגו"י, מאיר רובינשטיין.

זלץ הכריז בנאומו כי עם כניסתו לתפקיד החליט יחד עם חבריו לסיעה, להציב במרכז סדר העדיפויות את בחורי הישיבות, וכי אירוע זה הוא ההזדמנות עבור 'דגל' המקומית ועבור העיר כולה, להפגין זאת ברמה ולהעלות את בני התורה על נס, בגאווה ובגאון.

בדבריו שיבח יו"ר 'דגל' במילים חמות את ראש העיר, והכריז כי מצא בו שותף של אמת, המעוניין מכל הלב שכל החוגים יקבלו את המגיע להם, והזמין אותו לעלות מיד אחריו לבמה לשאת דברים.

רובינשטיין מצדו הזכיר את ההישג בבחירות, כשהוא מכריז כי "מרנן ורבנן ניצחו", בכך ש"יהדות התורה הפכה למפלגה השניה בגודלה בארץ ישראל", ומודה לזלץ על העבודה המשותפת ההדוקה במהלך הקמפיין, אותו ניהלו 'דגל' ו'אגודה' יחד. לאחר רה"ע, נשאו דברים במעמד גם חברי המועצה מטעם דגה"ת, יוסף שטרית, אברהם יודייקין וחיים ברגר.

הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים, נשא במעמד דברי חיזוק, והביא דברים מרוממים ששמע בעת שזכה לבקר את מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, בחג הפסח האחרון לחייו. "בליל הסדר, כל יהודי נעשה ל'גביר' אדיר במצוות", שח הגראי"ל לגרב"צ יבדלחט"א.

כזכור, לפני כארבעה חודשים בלבד הוביל זלץ, לתדהמת המערכת הפוליטית בעיר ומחוצה לה, את דגל – ביתר להישג חסר תקדים, כשהסיעה בראשותו מכפילה את מספר המנדטים במועצת העיר, משניים לארבעה.

ביתר עילית הכנה לליל הסדר הרב בן ציון הכהן קוק דודי זלץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד