י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גבו סכומי עתק

שערוריה: זייפו רישיונות לנהגים מסכני חיים

הותר לפרסום: משטרת ישראל חשפה מסכת זיופים שיטתיים של רישיונות נהיגה במזרח העיר ירושלים • המחיר: בין 30 ל-40 אלף ש"ח לרישיון

שערוריה: זייפו רישיונות לנהגים מסכני חיים
המסמכים שזויפו ונתפסו צילום: דוברות המשטרה

בעקבות דיווח שהגיע למשטרה במהלך החודשים האחרונים, פתחה המשטרה בחקירה סמויה שממנה עלה חשד, כי מנהל משרד עורכי דין במזרח ירושלים פעל יחד עם חשוד נוסף, יחד מכרו מאות רישיונות נהיגה לאזרחים שמעולם לא הוציאו רישיון נהיגה כדין ועלו על הכביש תוך סיכון משתמשי הדרך.

תושבי מזרח ירושלים שלא הוציאו רישיון נהיגה, פנו לחשודים שזייפו והנפיקו עבורם רישיון נהיגה זר, עם הרישיון המזויף היה פונה אחד מהחשודים אל משרד הרישוי ודורש להמיר את הרישיון הזר לרישיון ישראלי.

בעקבות כך הונפקו מעל 100 רישיונות נהיגה לנהגים שאינם מוכשרים ושעלו על הכביש, תוך שמסכנים את משתמשי הדרך הנוסעים ברכבם ואת עצמם.

בעבור הרישיון נדרש כל מבקש לשלם בין 30 ל-40 אלף ש"ח. בסך הכל גרפו על פי החשד החשודים מעל ל- 4 מיליון ש"ח.

חלק מהציוד שהוחרם. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת החקירה הסמויה הצליחה המשטרה ליצור קשר באמצעות שוטר סמוי, עם החשודים, ולאחר משא ומתן, דאגו החשודים להנפיק רישיון זר מזויף לשוטר ואיתו הצליחו להנפיק רישיון ישראלי.

במהלך שבוע שעבר, פשטה המשטרה על המשרד בו עבד אחד החשודים, במהלך החיפוש נתפסו רישיונות מזויפים, דרכונים ומסמכים מזויפים.

שני החשודים המרכזיים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, תושבי מזרח ירושלים נעצרו, יחד איתם נעצרו, עד שלב זה, עוד 4 חשודים אשר רכשו רישיון בדרך זו.

במסגרת החקירה נחקרו החשודים בעבירות של זיוף, קבלת דבר במרמה, וכן, רישום כוזב במסמכי תאגיד. אתמול, החשודים הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים ומעצרם הוארך עד ליום 22.4.

יצוין כי זיוף, מרמה ורישומים כוזבים במסמכי תאגיד הינן מהעבירות החמורות בתחום ההונאה, ובדגש על זיוף שתכליתו הנפקת רישיונות נהיגה לאלו שאינם מוסמכים לעלות על הרכב ובכך מסכנים באופן ברור את כלל הציבור ומשתמשי הדרך.

רישיון נהיגה זיוף סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד