ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

רבנים במכתב למארגני עליה להר הבית בפורים: "אסור!"

בעקבות התארגנויות לעליה להר הבית בפורים, כתבו הרבנים הראשיים ורבני העיר העתיקה מכתב המחזק את האיסור • נציג העולים: "זהו מכתב ברוח פורימית"

למרות האיסור. יהודים עולים להר הבית
למרות האיסור. יהודים עולים להר הבית



הרבנים הראשיים, הגרש"מ עמאר והגר"י מצגר, יצאו בקריאת קודש להישמר מעלייה להר הבית, בעקבות התארגנויות לעליה להר בימים הקרובים.

"הישמרו לכם מעלות בהר ונגוע בקצהו", כותבים הרבנים.

לקריאה הצטרפו הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר הגר"א בקשי דורון, הגאון רבי שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, רבה של העיר העתיקה הגאון רבי אביגדור נבנצל, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

בקריאה נאמר: "חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא על-פי ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתא, והדבר נאסר על-ידי כל גדולי ישראל. אך בהיות ובתקופה האחרונה כל מיני ארגונים קוראים אל הציבור לעלית אל הר הבית, הננו לגלות בזה דעת תורה, כי האיסור בתוקפו עומד, ואיסור מוחלט לעלות אל הר הבית בזמן הזה".

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הוסיף: "הנה נודע בשערים המצוינים בהלכה, האיסור החמור על פי דין תורתנו הקדושה, שלא להיכנס לכל שטח הר הבית בטומאה, וכיום שאנו טמאי מתים, ובעוונותינו אין לנו אפר פרה להיטהר, הדבר אסור לנו בכל תוקף, והנכנס למחנה שכינה בטומאה חייב כרת. וכל הוראת היתר בעניין זה עלולה לגרום למכשלות חמורים באיסור כרת. לכן נקבע על ידי גדולי הדורות מקדמת דנא, לאסור באופן מוחלט עליית יהודים לכל שטח הר הבית.

"על כן ראיתי חובה לעצמי לקרוא לקהל הקדוש שלא לעלות חלילה לכל שטח הר הבית", דברי הרב מצגר.

"שלוש פעמים בשנה"

ב'קרן למורשת הר הבית' תקפו היום (ג') את פסק ההלכה, על אף שזה מסתמך על פסקי גדולי הדורות.

יהודה גליק, יו"ר הקרן המעודדת עליה להר, טוען בתגובה: "נראה שהרבנים פסקו את דבריהם בעניין כניסה להר הבית ברוח פורימית של ונהפוך הוא".

לדברי גליק, "הקב"ה מצווה עלינו להיראות במקום אשר יבחר ה' שלוש פעמים בשנה והרבנים אוסרים. ההיתר והמצווה להיכנס להר הבית מופיעים מפורשות במשנה בגמרא וברמב"ם, בראשונים ובאחרונים".

אחד העסקנים, שהיה מעורב ביוזמה לפרסם את מכתב הרבנים, אומר כי גליק מעדיף לשכוח - שלא במקרה - כי התורה מצווה לעלות להר הבית בימי המקדש ובטהרה אמיתית בלבד.
הר הבית מצגר עמאר פורים איסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד