י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פחות מיממה לליל הסדר

אבל כבד: גאון המחשבה והמוסר הלך לעולמו

שעות לפני בדיקת חמץ (שעון ארה"ב), עולם המוסר נפרד בכאב וביגון מהמגיד הנודע רבי עזריאל טאובר זצ"ל שהלך לעולמו בגיל גבורות, לאחר מחלה קשה ממנה סבל 

אבל כבד: גאון המחשבה והמוסר הלך לעולמו
רבי עזריאל טאובר זצ"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת; מארה"ב מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של המגיד מישרים, גאון המחשבה והמוסר הגאון הצדיק רבי עזריאל טאובר זצ"ל, מגדולי המגידים בדורנו והוא בן 80 בפטירתו לאחר מחלה קשה.

רבי עזריאל טאובר זצ"ל בנו של ר' אהרן הלוי טאובר ז"ל, היה איש ירא וחכם, התגורר במונסי שבארה"ב הוא הקים את תנועת 'שלהבת' יחד עם רעו וידידו הגאון הצדיק רבי שמעון פינקוס זצ"ל. 

בימי חורפו זכה והיה תלמידו של ראש ישיבת נייטרא הגאון רבי מיכאל בער וויסמנדל זצ"ל. 

שמעו של הרב טאובר חצה יבשות וימים והרעיף טללי תחיה בעצמות היבשות, היה מקבל הזמנות מכל רחבי העולם לבוא ולשאת דברים בישיבות בכוללים ובסמינרים והיה אהוב על שומעיו ורצוי על כולם. בין לחרדים ממש ובין למתחזקים.

הוא הרבה לטוס ולהרצות ברחבי העולם והיה מגיע לכשישים הרצאות בחודש, כשהרבה מהרצאותיו הן בנושא הבית היהודי, שלום בית ואף חיבר ספר נפלא בנושא.

היה מידידיו וחבריו הקרובים של הגאון רבי שמשון פינקוס זצ"ל, ויחד עמו הופיע במאות סמינרים.

רק בשבוע שעבר עוד השתתף בחתונת נכדו, בן לבנו הרב שלמה אשר טאובר ואף חבש לו את השטריימל בערב שבת, לפני מספר שבועות היה בחתונת נכדתו בישראל. 

חובש השטריימל לנכדו. (צילום: משה גולדשטיין)

אחד משומעי לקחו אומר הלילה ל'בחדרי חרדים' כי פטירתו הינה אבידה גדולה לעולם המוסר, שכן הוא היה מפורסם רבות בעולם התורה עם הספרים שחיבר 'פרקי מחשבה' שהתקבלו אצל כלל החוגים. הוא שילב בשיחותיו קבלה, חסידות ומוסר ובעיקר התמקד במעמקי יסודות היהדות שאותם ביקש להנחיל באופן שווה לכל נפש.

מסע הלוויה הערב בשעה 20:00 שעון ניו יורק מבית המדרש להוראה במונסי לבית החיים בקרית פאפא שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברוך דיין האמת ערב פסח עזריאל טאובר מונסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד