ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ה-FBI שוקל לחקור תרומות שהעבירו תומכי הרב פינטו

האשמות הן בגין תרומות לא חוקיות שהועברו לקמפיין של חבר הקונגרס האמריקאי מייקל גרים • חבר בית הנבחרים לשעבר אמר כי הרב הודה שגרים סחט ממנו כספים

הרב פינטו. צילום ארכיון
הרב פינטו. צילום ארכיון

הבולשת הפדרלית שוקלת לפתוח בחקירת תרומות שהעבירו חסידיו של הרב יאשיהו פינטו בעקבות האשמות כי תומכיו של הרב, המחלק את זמנו בין ניו יורק ואשדוד, העבירו תרומות באופן בלתי חוקי כספים לחבר הקונגרס הרפובליקאי מייקל גרים - כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

גרים אמר בתגובה כי ההאשמות "מגוחכות".

חבר בית הנבחרים לשעבר אנתוני וינר אמר כי הרב הודה בפניו שגרים סחט ממנו כספים. חסידים של הרב גייסו מאות אלפי דולרים לקמפיין של גרים משנת 2010 ומאז אמרו חלק מהתורמים כי הפרו מספר חוקים במהלך העברת התרומות. פינטו לא מסר תגובה פומבית.

וינר אמר כי הוא לא יודע באם ההאשמות נכונות אך העביר אותם ל-FBI. בכירים בבולשת אישרו אתמול (שבת) כי וינר יצר עימם קשר ב-2010 וכי הם בודקים אם לפתוח בחקירה רשמית.

חבר הקונגרס לשעבר גיא מולינרי הגן על גרים ואמר ההאשמות בנוגע לגיוס הכספים של גרים הן נסיון השמצה דמוקרטי. מולינרי יצא נגד טענותיו של וינר ואמר כי פנייתו ל-FBI היא פוליטית בלבד. "ההאשמות האחרונות נגד מייקל גרים הן זדוניות", אמר מולינרי בהצהרה שפירסם.

ה-FBI נמצא כבר בחקירה מקושרת לפינטו שהאשים בשנה שעברה את אחד מעוזריו, עופר ביטון, שגנב כספים מארגון בו מעורב פינטו. ביטון הואשם כי לאחר גניבת הכספים שיתף פעולה עם איש יחסי הציבור רון טרוזיאן כדי לסחוט את פינטו בתמורה להפסיק לפרסם סיפורים לא מחמיאים על הרב בתקשורת הישראלית.

הרב משה פינטו סחיטה כסף FBI חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד