ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"לשקול את סילוקו"

זעם רב ב׳דגל׳: הנציג באלעד פגע בתנועה; "ככלב שב על קיאו"

סערת המינוי באלעד: פעילים ב'דגל' פנו לח"כ גפני וקראו לו להתערב מידית במינויו של נציגם בעיר בניגוד להנחית התנועה • "לשקול את סילוקו משורות התנועה" • נציג ש"ס בעיר, צוריאל קריספל: "מצער מאוד שאינטרסנטים קטנים מנסים ללא הרף לפגוע בגדולי ישראל פעם אחר פעם"

זעם רב ב׳דגל׳: הנציג באלעד פגע בתנועה; "ככלב שב על קיאו"
ח"כ גפני וחברי סיעתו צילום: באדיבות המצלם

סוער באלעד: פעילים בולטים ב'דגל התורה' פנו בשעות האחרונות ליו"ר התנועה ח"כ משה גפני, וקראו לו להתערב מידית ולשקול את סילוקו של יו"ר דגל התורה באלעד אבי שטרן משורות התנועה.

הקריאה מגיעה לאחר ששטרן פעל בניגוד להנחיית הנהגת התנועה והצביע בעד מינויו האישי לסגן בשכר, מבלי שראש העיר מעניק לתנועת 'דגל התורה' בעיר את הזכות לשרת את תושבי העיר ומוסדות החינוך והישיבות.

בנוסף לכך, הבוקר התעלם העיתון 'יתד נאמן' מהמינוי - דבר המלמד על התנערות מוחלטת של הנהגתה הרוחנית והפוליטית של התנועה הליטאית מהמהלך.

"לא ייתכן שנציג מקומי יפעל בהתאם לאינטרס האישי והכלכלי הקיים באותו רגע ולא יביט על טובת התנועה ועל החובה לציית לגדולי הדור", אומרים גורמים ב'דגל'.

כאמור, ב'דגל' הולך וגובר הזעם על נציג הציבור שלכאורה סרח והחליט שלא להישמע להוראות גדולי ישראל.

נציג ש"ס בעיר וסגן ראש העיר, צוריאל קריספל, אמר בתגובה לדברים: "אכן מצער מאוד שאינטרסנטים קטנים מנסים ללא הרף לפגוע בגדולי ישראל פעם אחר פעם, גדולי ישראל שעיניהם צופיות למרחוק התוו מהלך של שיתוף פעולה בין שתי התנועות ש"ס ודגל התורה במהלך השנים האחרונות מהלך המהווה מכפיל כח בכל מה שקשור לטיפול בציבור החרדי ובצרכיו הן הרוחניים והן הגשמיים".

קריספל הוסיף: "מהלך זה בא לידי ביטוי גם במישור המוניציפלי ולכן הוחלט על הליכה משותפת גם בבחירות המקומיות, באלעד הוחלט להציב את נצחג דגל התורה הרב יצחק פינדרוס לראשות העיר, המהלך כשלעצמו היה לא פשוט וקל".

"לך תסביר לציבור הספרדי המהווה רוב מוחלט בעיר שעליהם להישמע לדעת תורה ולשים עליהם הן מישהו מבחוץ והן אשכנזי - אך הציבור הלך כאיש אחד בלב אחד ושמע לדעת תורה, דא עקא, שאנשים פוחזים מדגל התורה שיתפו פעולה עם ראש העיר ישראל פרוש לסכל מהלך זה של גדולי ישראל".

עוד הוסיף קריספל: "מימנו בכסף מלט את העתירה לבג״ץ כנגד שליחם של גדולי ישראל, ועבדו כתף אל כתף ביחד עם משפחת פרוש שפעלה ללא לאות לקעקע את המושג הנקרא ״דעת תורה״ ואף בחשו בתוך הקהילות השונות בעיר כדי להשפיע על ציבורים שונים שלא להישמע לדעת תורה ולא להצביע כפי שהורו להם רבותיהם, מעשים חמורים שאסור היה חעבור עליהם לסדר היום".

קריספל הוסיף לתקוף: "אתמול, שוב, ככלב שב על קיאו כסיל שונה באיוולתו, ולמרות המהלך שיזמו ראשי שתי התנועות, מהלך של רצון לכניסה לקואליציה בתנאים מסוימים, אף הוכן מסמך שנשלח לראש העיר לאישור, ולאחר הוראה ברורה של ראשי דגל התורה לנציגיהם שלא לשתף פעולה עם ראש העיר ולא להסכים למינוי שום סגן עד שיתקבל ההסכם במשותף לשתי התנועות".

לדבריו: "נציגי דגל התורה בעיר העדיפו לצפצף על הוראה זו ושיתפו פעולה עם ראש העיר למנות את נציג דגל התורה בעיר לסגן ראש העיר ללא כל הסכם קואליציוני רק כדי לתקוע אצבע בעינם של ראשי תנועתם ולהפר פעם אחר פעם את הוראותיהם של גדולי ישראל. תנועת ש"ס מצירה על כך, נציגיהם יצאו במחאה בתחילת הישיבה לא לפני שהודיעו לנוכחים כי הישיבה הזו אינה חוקית".

אלעד צוריאל קריספל דגל התורה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד