י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מֵעַבְדוּת לְחֵרוּת

התרגשות גדולה בחסידות: העסקן העצור ינחת לפני החג בישראל

ברוך מתיר אסורים: העסקן החסידי וחבריו הואשמו בתכנון חטיפת סרבן גט בארה"ב; הוא נשפט ל-36 חודשי מאסר וכעת הוא בדרכו לישראל - לאחר ששוחרר לחוג את חג החירות יחד עם משפחתו • העסקן ינחת בארץ שעתיים לפני התקדש החג הבעל"ט • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

התרגשות גדולה בחסידות: העסקן העצור ינחת לפני החג בישראל
צללית מאחורי דלת זכוכית צילום: פלאש 90

התרגשות בחסידות לעלוב: העסקן הרב אהרן גולדברג מהחסידים שהיה עצור בכלא הפדרלי בברוקלין בניו יורק לאחר שהואשם בתכנון חטיפה ורצח של אדם עושה את דרכו לישראל לחוג את חג החירות בביתו.

כזכור, גולדברג נעצר לפני 3 כאשר התבקש על ידי אדמו"רים לסייע במקרה קשה במיוחד שהעסקנים בארה"ב לא צלחו בו. בבעל שמסרב לתת גט לאשתו.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', גולדברג הואשם בתכנון חטיפה לצורך כפיית נתינת גט. בנוסף, במהלך שיחות בינו לבין חבריו שהיו שותפים איתו בתכנון החטיפה, והם אף התבטאו כי "יש להרוג את סרבן הגט".

הוא נעצר בעקבות נסיונותיו להוציא גט לאשה אך הבעל שהיה מתוחכם מאד הצליח להפליל את גולדברג ואת שאר העסקנים שניסו להביא גט לאשתו ולייחס להם קשירת קשר לרצח.

למרבה המזל גולדברג פעל למורת רוחם של העסקנים בארה"ב וחתם על עסקת טיעון כאשר העסקנים בארה"ב לחמו שלא שלא יחתום מה שקיצר את העונש לגולדברג והוא קיבל רק 3 שנים כאשר שנה וחצי מתוכם הוא כבר ישב עד שהמתין למשפט מה שהשאיר לו שנה וחצי נוספים.

אתמול השתחרר לאחר ניכוי הימים וכעת הוא עושה את דרכו לעשות את חג החירות בביתו על פי הדיווח הוא צפוי לנחות בישראל לפני כניסת החג.

מודעת ברוכים הבאים לעסקן אהרן גולדברג בבית שמש. צילום: באדיבות המצלם

אהרן גולדברג בן ה-56 שהתגורר גם בבני ברק וגם בניו יורק, עסקן מוכר בישראל, היה עצור יחד עם שמעון ליבוביץ ובנימין גוטליב שמואשמים בקשירת קשר לחטיפת אדם. על פי ההרשעה הם תכננו לחטוף את הבעל ולאיים עליו שאם לא ייתן גט לאשתו, "הם ידאגו להפוך את אשתו לאלמנה", כדי להתיר אותה להינשא לאדם אחר על פי ההלכה.

מי שפעל רבות בשביל גולדברג, הוא עסקן מפורסם מאד מסקווירא, משה מורגרטן, מי שהעביר את החוק לשחרור מוקדם של אסירים שנכלאו בעוון עבירות של צווארון לבן. גולדברג לא היה חלק מהחוק, הוא שוחרר בתום ריצוי עונשו.

העסקן מורגרטן עמל לשחרר את האסיר המשוחרר מהמגבלות שהטילו עליו, חלק מהמגבלות שהוטלו עליו - הוא חייב להתייצב בתחנות משטרה באזור מגוריו כל יום, למשך תקופה קצרה; אך בעמל רב הוא שוחרר מהם, והוא ינחת בארץ שעתיים לפני התקדש החג.

לעלוב אהרן גולדברג כלא פדרלי בברוקלין סרבן גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד