י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בערב חג הפסח

האנטישמיות נמשכת: הציתו את הישיבה וריססו צלב קרס בדלת

תלמידי ישיבה במוסקבה שברוסיה נחרדו לגלות בערב חג הפסח כי הבניין הוצת בידי פורעים ניאו נאצים | על אחת הדלתות רוסס צלב קרס | בבניין שהו 60 תלמידים, רבנים ואורחים ובחסדי שמים אף אחד לא נפצע | עד ראייה: "הבחורים התעוררו בערב החג, וגילו את המקום עולה באש"

האנטישמיות נמשכת: הציתו את הישיבה וריססו צלב קרס בדלת
השריפה בישיבת תורת חיים צילום: הירש קוטובסקי

תקרית אנטישמית קשה במוסקווה: ישיבת 'תורת חיים', הגדולה ביותר ברוסיה, הוצתה לפני ליל הסדר. בחסדי שמים לא היו נפגעים ועשרות בני אדם שהיו במבנה הצליחו להימלט. צלבי קרס רוססו במקום.

עד ראיה מתאר, "זה היה מפחיד מאד, הבחורים התעוררו בערב החג, וגילו את המקום עולה באש לאחר הצתה מכוונת".

ראש הישיבה, הרב משה לבל, סיפר לתקשורת המקומית כי בבניין שהו 60 תלמידים, רבנים ואורחים ובחסדי שמים אף אחד לא נפצע.

הלהבות הרסו את המחסן הגדול שבו אחסנו את האוכל ליום טוב, וכל הבשר הכשר נשרף.

אחד הרבנים המקומיים, הרב בצלאל מנדל, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כי ניאו נאצים ביצעו את ההתקפה על הישיבה, אשר אותה הוא כינה "פוגרום". על אחת הדלתות צויר צלב קרס ומספר 88, המספר שמיוחס להצדעה הנאצית הידועה "הייל היטלר".

אולגה יסולובה, אחראית על התקשורת במשרדו של הרב הראשי למוסקבה, אמרה לתקשורת כי "ההצתה נעשתה ערב אחד החגים היהודיים המשמעותיים ביותר".

היא הוסיפה כי "ביומיים הקרובים לא נוכל לחקור, כי פסח מתחיל ברגע הזה. המצב מטופל על ידי רשויות אכיפת החוק, ואנו מקווים שהם ימצאו את מבצעי הפשע".

בעקבות מקרה האנטישמיות בישיבת "תורת חיים" במוסקווה במהלך ליל הסדר, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל מגיב בתקיפות: "הפורעים האנטישמיים לא רוצים לתת חירות אמיתית ליהדות התפוצות. המקרה החמור בישיבת תורת החיים בבירת רוסיה, הוא עוד אור אדום במאבק הצודק במלחמה באנטישמיות ובטרור באירופה. אני קורא לנשיא רוסיה פוטין, ידיד אמת של מדינת ישראל, לעזור ולשמור על היהודים בארצו , שיוכלו בגאווה לקיים את מצוות החג באופן פרטי ולקיים את שאר המצוות באופן כללי ללא חשש"

עוד אמר חגואל, "אני מחזק הקהילה היהודית במוסקווה שימשיכו בעבודתם הנאמנה ללא חשש ממקרים כאלה. ומאחל להם חג פסח כשר ושמח".

אתר Yeshiva world news מדווח כי הישיבה נוסדה לפני 30 שנה, כיוון שרק אז רוסיה פתחה את גבולותיה בעידן של גורבצ'וב, היא נוסדה על ידי הרב משה סולובייצ'יק משווייץ, אחד הרבנים המובילים של אירופה באותה עת. הישיבה הוקמה במקור כארגון קירוב, אך התפתחה לישיבה מלאה, שהתמקדה כולה בלימוד תורה.

אנטישמיות מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד