י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עליית מדרגה

מצב חירום: הורים חרדים זומנו לבית משפט

הורים לילדים המתגוררים בויליאמסבורג שבברוקלין זומנו לבית המשפט בשל סירובם העיקש לחסן את ילדיהם מפני נגיף החצבת

מצב חירום: הורים חרדים זומנו לבית משפט
חיסון צילום: pixabay

שלושה הורים חרדים מברוקלין המסרבים לחסן את ילדיהם נגד חצבת, קיבלו זימון לבית המשפט, שם הם צפויים להתמודד עם קנסות של 1,000 $ או מאסר על הזנחה בזמן "מצב חירום". רשויות המדינה בניו יורק הודיעו על מצב חירום בכל הנוגע לחיסון נגד חצבת, משום שהורים מברוקלין לא מוכנים לחסן את ילדיהם.

על פי הדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי, שלוש המשפחות המתגוררות בברוקלין, זומנו כדי לחסן את כולם - ילדים ומבוגרים - נגד חצבת, אך הן סרבו.

עוד דווח, כי מאז החלת הצו בשבוע שעבר, 1,000 ילדים קיבלו את החיסון, אולם גורמים רשמיים אומרים כי רבים טרם חוסנו.

הזימונים הגיעו ביום חמישי האחרון, זמן קצר לאחר שבית המשפט בניו יורק דחה תביעה של עו"ד רוברט קנדי, שייצג חמש אמהות מברוקלין, שטענו כי החלת 'מצב החירום' הוא אנטישמי ובלתי חוקי.

הזימונים מגיעים על רקע סגירת ארבעה מוסדות של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג, לאחר שהתלמידים לא חוסנו כפי הוראת הרשויות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מחלקת הבריאות הודיעה כי מבוגרים וילדים בגילאי 6 חודשים ומעלה, שחיים, עובדים או הולכים לבית הספר באזורים 11205, 11206, 11211 ו- 11249, אזורים בהם מתגוררים חרדים רבים, מחוייבים לקבל חיסון נגד חצבת בתוך 48 שעות. אם לא יקיימו את הצו עד ל-12 באפריל. יוטל על כל אדם / בן משפחה קנס בסך 1,000 דולר ואם לא יופיע לשימוע או לא יגיב לזימון, יקבל קנס כפול של 2,000 דולר.

עוד דווח ב'בחדרי חרדים', כי ניו יורק נמצאת בעיצומה של התפרצות מחלת החצבת הגדולה ביותר מאז 1991, עם 285 מקרים מאז הסתיו האחרון, לעומת שניים בלבד לאורך שנת 2017 אמרו גורמים רשמיים. הם האשימו גורמים שונים בכך שהם משכנעים אזרחים שלא להתחסן נגד החצבת.

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

סיפור אחד מיני רבות שפרסמנו ב'בחדרי חרדים', נהגת אוטובוס לא עצרה לחסיד שעמד בתחנה וקראה לעברו קריאות אנטישמיות בכל הנוגע להתפרצות החצבת בקהילה החרדית בניו יורק.

הגבר החסידי בשנות ה-40 לחייו, חיכה לאוטובוס בפינת הרחובות פלאשינג ופרנקלין, כשהאוטובוס עבר ולא עצר לו, כאשר על פי הדיווח האיש נראה בבירור לנהגת שכאמור בחרה להתעלם ממנו.

האיש רץ אל האוטובוס שנעצר בצומת הקרובה ודפק על הדלת בתקווה לעלות על האוטובוס, הנהגת פתחה לו את הדלת ואז למרבה ההפתעה כיסתה את פניה בסוודר שלה וסובבה את פניה לצד השני.

האיש ניסה לתת לנהגת את הכרטיס שלו, אך היא הגיבה בקול, "חצבת, כנס פנימה".

תגובה אנטישמית - זדונית פורסמה בחשבון הפייסבוק של מחוז 'רוקלנד קאונטי' בניו יורק, שם הרבה אנשים חלו במחלת החצבת, ואחד המגיבים הציע "לשרוף בניינים של יהודים, ולגרש את היהודים ממחוז רוקלנד קאונטי".

עוד פורסם ב'בחדרי חרדים', על כתבה שהתפרסמה לפני כשלושה שבועות בעיתון הנפוץ בארה"ב - 'ניו יורק טיימס' בנושא החצבת, העיתון הציג בתחילת הכתבה מקרה שנודף ממנו ריח אנטישמי. וכך מתארת אריקה וינגייט העובדת בחנות בגדים בניו יורק. באחד מימי השבוע, כאשר נכנס לקוח חרדי עם כובע שחור והתחיל להשתעל, לקוחה נוספת שעמדה לידו השליכה לפתע את הפריטים שהחזיקה בידה, אחזה בבתה הפעוטה ויצאה במהירות מהחנות. "היא קנתה משהו, והיא פשוט השליכה אותו", שיחזרה וינגייט. "היא אמרה, בואי נלך, בואי נלך! ליהודים אין זריקות".

עוד דיווחנו בעבר ב'בחדרי חרדים', כי בחודשים האחרונים מוסדות חינוך חרדיים נקנסו באלפי דולרים כל אחד מהם, לאחר שלא דאגו שהתלמידים יגיעו ללימודים כשהם מחוסנים מפני המחלה המדבקת.

מחלת החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיעה גם לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, ילד חרדי שנכנס במסגרת שעות הביקורים בכדי לפגוש את אביו האסיר, היה ככל הנראה חולה בחצבת והדביק כמה מן האסירים, עקב כך בוטלו הביקורים המשפחתיים עד להודעה חדשה.

בשבועות האחרונים רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים, והתקרית האחרונה בתוככי הכלא עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

חצבת ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד