כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

להכיר את המאזדה 3 מזוית נשית

ענת דניאל, מנהלת המדיה החברתית בחברת Avis, עושה לכם בכל שבוע היכרות עם רכב אחר מתוך מבחר המכוניות להשכרה ומכירה של Avis מזוית קצת שונה • והפעם: מאזדה 3

להכיר את המאזדה 3 מזוית נשית

מספרים שעם ישראל חי ובועט, ואפילו מצא לו תחליפים קוריאנים עדכניים בצורת יונדאי i30 (המקבילה לכלת הפוסט) ודגמי i20 וi10 (דגמים מופתיים אחרי 'יציאות' כמו גטס ואקסנט).
כעבור מספר שנים בהן השתרכה במקום השני בסדר העדיפויות של הנהג הישראלי, רשמה יונדאי זינוק במכירות רכב ותפסה את המקום הראשון בטבלה. לפיכך! השבוע ביקשתי להתבודד עם מאזדה 3 ולהחליט - האם להמשיך ולשמור לה אמונים. היא 'התייצבה' מולי, כולה צבע חציל מטאלי, חטובה ובעלת קימורים מרשימים, ממש קבלת פנים חמימה אחרי בולדוזרית ממשפחת מגאן וילדה קטנה ומופרעת מבית מאזדה.

אצתי רצתי להתיישב על כס הנהג ולהתרשם ממה שיש לה להציע: האבזור במבט ראשון משדרג את פנים הרכב, עד כדי רכב מנהלים. תא הנהג מודגש בפס 'עץ' חום כהה (מפלסטיק) המזכיר שולחן משרדי, תיבת הילוכים טיפטרוניק בוהקת ומרשימה כאשר ההילוך הידני בה הפוך! (כדי להגביר הילוך מושכים את המוט מטה), אז מה עוד? - מקום להניח 2 כוסות (!) ועוד תא מכובד לפיצ'עפקס, בנוסף לתא כפפות גדול.

תיבת הטיפטרוניק נוחה ופשוטה. יש בה 4 הילוכים, כשההילוך הרביעי מתחלף כבר ב60 קמ"ש (?), וסוחב גבוה גבוה מבלי השתוללות של הסל"דים. לטעמי, יש חוסר התאמה בין ההילוכים למד המהירות, אי לכך, ובשמחה רבה השתמשתי בגיר הידני ברוב השהות שלי עם המאזדה ונהניתי מכל רגע.

תא הנהג והמושבים האחוריים מרווחים ונוחים, כיוון המושבים הקדמיים (קדימה- אחורה) נעשה באופן ידני, ומאחור - שלוש משענות ראש מתכוונות. מבחינת המרחב - שני כיסאות/בוסטרים לפעוטות וביניהם כמה חפיסות מגבונים יכנסו בברכה, ויתירו לילדים גם מקום לפשוט ידיים ורגליים.

תא המטען גבוה וצר יחסית, עם קיבולת מכובדת מאד של 419 ליטר (שלושים מארזי שישייה של מי עדן! או גזוז?). בצד השמאלי של התא יש עוד תא, קטן ובו חבוי הג'ק, בבטן תא המטען נח לו הגלגל ויתר הציוד כסטנדרט.

המאזדה 3 מהירה וגם ההאצה שלה סבירה ומָספֶקֵת בשביל 1284 ק"ג (לא כולל אותי) ומנוע 1.6 מ 0-100 קמ"ש - 12.2 שניות והפוטנציאל רב עם גיר הטיפטרוניק. כשההילוך הרביעי משתלב, ההאצה גדלה משמעותית ותנועה רפה על הגז זורקת אותך למהירות מרשימה. מה גם שמבלי לוח המחוונים, לא ניתן לכמת באמת את המהירות - ההרגשה מתוך תא הנהג רגועה ושקטה יחסית ולא מסונכרנת בעליל עם המהירות בשטח. המאזדה 3 חזקה, עליות לא מאטות אותה, היא גומעת אותן באהבה.

בשורה התחתונה, צריך לתת את הדעת גם על החולשות שלה, כן, המאזדה 3 זריזה, אמינה ומרווחת ואי אפשר 'לקחת ממנה' את תואר מלכת המכירות שנים על גבי שנים. אבל over all היא מאופקת מפנים ומבחוץ. וכשהמכונית שלך לא מסעירה או מרגשת אותך (עיין ערך אלפא רומיאו), את/ה עלול/ה לפזול למכוניות אחרות אחרי זמן קצר. באשר לעיצוב, אפשר להתווכח על זה: אני נסעתי במאזדה משנתון 2008, בעוד שב2009, מאזדה יצאה עם דגם יותר חד ואסתטי שמעלה את הדופק בכמה רמות.

צריכת הדלק שלה סימפטית בנסיעות בינעירוניות - צריכה ממוצעת על פי היצרן -13.1 ק"מ/ליטר, אני צרכתי בממוצע בנסיעה משולבת - בין 13.6 ל -12.2 ק"מ/ליטר (נסיעה מאומצת מול רגועה). וצריכה "אמיתית" על פי אתרי הרכב השונים - 10.8 ק"מ/ליטר.

יתרונות: עונה על כל הדרישות שצריך מכלי רכב למשפחה.
חסרונות: שגרתית, טעונת שיפור בגזרת האבזור.
למי כן? משפחות עם קורטוב רוח ספורטיבית (בכל זאת, רכב משפחתי..), נהגים התרים אחר נוחות ופרקטיקה.
למי לא? נהגים שמשתעממים מהר, צעירים ברוחם ובגילם, צופים שרופים של Top gear.











ענת דניאל מאזדה אוויס מבחן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד