י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
וידום אהרן

מפעלות הצדקה והחסד בסתר התגלו לאחר הפטירה הפתאומית

לפני שנה נפטר באופן פתאומי הקבלן ואיש החסד הרב אהרן דב טולנפלד ז"ל. במלאת שנה מפרסם 'בחדרי חרדים' דברים לזכרו ולדמותו שהתגלו לאחר הפטירה

מפעלות הצדקה והחסד בסתר התגלו לאחר הפטירה הפתאומית
נר צילום: pixabay

זו הייתה טרגדיה שקרעה את הלבבות. בעיצומם של ימי בין הזמנים, בעוד עמך בית ישראל מתכוננים לתחילת זמן קיץ הגיעה הבשורה המרה. אחד המיוחדים שבחבורה, אהוב ונחמד על מכריו, נקטף בדרך פתאומית כל כך שלא הותירה עין יבשה.

בשנה שעברה, בשבת בבוקר של חודש ניסן הוכו בהלם תושביה החרדים של אם המושבות פתח תקווה עת עברה השמועה מפה לאוזן כי נפטר באופן פתאומי הקבלן ואיש החסד המפורסם הרב אהרן דב טולנפלד ז"ל, לאחר אירוע לבבי ממנו לא קם והוא בן 55 בלבד.

במוצאי שבת היו אלו אלפים רבים ממכריו שקיבלו את הידיעה בשוק מוחלט והתאבלו על לכתו בטרם עת של אחד האנשים המיוחדים שבבני החבורה. 

"פטירתו הפתאומית לא נתפסה כלל. זה היה בבחינת "וידום אהרן" אומרים מכריו שסימנו את פטירתו באותה פרשת שבוע שבו קוראים על פטירת אהרן הכהן".

מכריו מתקשים להתאושש מההלם הגדול, ולמרות שעבר זמן, ולמרות שנקבע כי גזירה על המת שיתשכח מן הלב, דמותו וסמל המופת שהיה מסרבים לשקוע.

אחד מידידיו הקרובים מעיד כי באופן אישי הייתה זו שנה קשה עבורו. שנה ראשונה בלי ידידו היקר: "ר' אהרן דב היה מיוחד המיוחדים. דמות זהב, כולו טהור, לא היה בו שמץ של רוע. המטרה העליונה שלו הייתה לעזור לזולת. הוא כל הזמן חיפש, כמו אדם שמחפש מטמון באדמה, הוא חיפש שוב ושוב אחרי מצוות וחסד. וכשבאה מצווה לידיו, לא היה שמח ממנו. הוא פשוט היה מאושר. הייתי מתענג על מראהו, הוא היה מחייך כולו, וניכר היה עליו שמשהו פנימי עמוק ממלא אותו. זו הייתה שירת חייו."

"כל חייו נודע כבעל חסד גדול ונהג תמיד לתת מתן בסתר בצנעה, הוא היה אהוב על כל מכריו וידידיו הרבים הוא לא היה רק איש עסקים וביזנס אלא כל חייו היו חטיבה אחת של חסד ואהבת תורה ללא גבול". 

מעדויות רבות שנאספו עולה דמות מאירה, כזו שגילמה בתוכה גוונים רבים של חסד ואהבת הזולת. כולם העריכו את יושרו ואמינותו ורצונו לעזור לציבור. אחד ממכריו הרבים שח לנו השבוע כי ר' אהרן היה איש נעים הליכות באופן אישי, בעל שליטה עצמית נדירה במצבי לחץ, שהקריב את זמנו למען הכלל. הוא ייזכר גם אצל כולם, כדמות לחיקוי, תמיד עמד מול עיניו איך לא להתייאש ממכשולים וקשיים בדרך להצלחה ורק לעשות דברים טובים.

הרב אהרון דב טולנפלד ז"ל פעל להקמת פרויקט לבניית כ - 1,000 דירות במודיעין עילית. הספיק למסור עד למותו  כ - 400 דירות, כאשר נכון להיום, עשרות דירות מצויות בשלבי בניה. מעבר לעניין הכלכלי, היה לו עניין לסייע לאברכים וזוגות צעירים לרכוש קורת גג משלהם, לכן, פעל להוזיל את מחירי הדירות כדי שאלו שידם אינה משגת יוכלו בכל זאת לרכוש דירה.

מאז פטירתו מתפרסמים יותר ויותר מעשי החסד שעשה בשנות חייו, אחרי פטירתו נודעו מפעליו הרבים שהסתיר מהציבור.  באחד המקרים הגיעה אישה גלמודה אל אחד מבני המשפחה, וסיפרה כי החלה לרעוב בחודשים האחרונים. התברר, כי עד כה, במשך שנים רבות, היה ר' אהרן דואג לכלכל אותה, ושולח לה צ'ק קבוע מדי חודש בחודשו, מבלי שמישהו מבני משפחתו ידע או שמע על כך.

בגני הדר קבע את מקום תפילתו בבית הכנסת של יוצאי ישיבת חברון, שם היה לאחד מעמודי התווך בקהילה וחסרונו מורגש היטב. מתפללי בית הכנסת מספרים כי האבידה גדולה וחסרה להם, וכפי שאמר אחד מהמתפללים "התפילה בלעדי ר' אהרן דב היא לא אותה תפילה כמו שזכינו יחד איתו".

בני משפחתו מעידים כי אין מתאים ממנו להיות קורבן על הציבור, זה שהיה כל חייו מופת של חסד עבור כל מכריו, וגם עבור אלו שאינם. "לא היה דרשן, רב או משגיח שלא השתמש כמקרה הנורא הזה כדי לעורר את הציבור בימי ההכנה לזמן החדש. זה מראה לנו שהוא היה קורבן ציבור, בזכותו, ולאחר פטירתו התעורר רבבות יהודים להתחזק ולהתקרב יותר לקב"ה".

מי שנכנס לנעליו יחד עם שותפו חיים בוים, הוא בנו יוסי טולנפלד שממשיך לעשות חיל בעסקים וממשיך את מפעל חיו של אביו הן בעולם העסקי והן בעולמו הרוחני העשיר כפי שהורה והדריך האב את בני משפחתו כל חייו בעקביות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אהרן טולנפלד פתח תקווה זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד